WW2 confirmed? Få en första glimt av Battlefield V

Medlem

Är det bara jag som hör att det låter som en stor robot som går i bakgrunden precis innan filmsekvensen börjar när det fortfarande är svart i bilden? Tycker mycket liknar WW2 men jag får någon konstig känsla av att det är något apokalyptiskt över det hela också? Ser också alla detaljer med flaggorna, kläderna etc men får ändå känslan av ljudet att det låter som något stort går i bakgrunden?

Medlem

Boooooooooooring.

Det är inte så smart att köra på WW2-temat med tanke på att det har kommit en hel del WW2-spel de senaste 5 åren. Hade varit bättre om dom hade kommit med något helt nytt.

Detta kan straffa sig för Dice.

Medlem

Man hoppas på ett klassiskt BF1942 i Frostbite motorn men jag har tappat allt förtroende för Dice/EA.. mig ska det mycket till att lura igen

#gammal&erfaren

Medlem

Blir spännande med nya loot boxes!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av NympH:

"På onsdag klockan 22 kommer spelet avtäckas." Det är den 23e på onsdag.

Läs en gång till

Medlem
Skrivet av zlax:

Läs en gång till

Kaffet har inte kickat in än.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

@Skelögd: Kan bara komma på värdelösa Call of Duty: WW2.
Men alla de där spelen, och alla Band of Brothers-liknande singleplayer fps tävlar inte alls med Battlefield.
De enda liknande spelen någonsin har varit BF1942 och det mindre BF1943.
Det Battlefield gjorde med WW2 som var unikt var den stora skalan med enorma kartor och alla möjliga sorters fordon.

Jag undrar om ni som klagar på WW2 bara går på autopilot och memar nåt ni fått för er utan att riktigt ha tänkt igenom vad ni skriver? För jag tvivlar på att ni kan komma på ett bättre tema.

Har väntat på WW2 sen 2002!

Medlem

Om det nu faktist blir WW2 igen, så absolut MÅSTE vi ha sjöslagen från 1942 tillbaka igen. Hangarfartyg, slagskepp och ubåtar, hela rubbet och fullt styrbara, inget statiskt skit eller saker på räls tack.

Medlem

Varför inte hela WW2 arenan Europa, Stilla havet, Atlanten, Sydostasien, Kina, Mellanöstern, Medelhavet och Afrika. Släpp dom som DLC? Bygg hela WW2 från början till slut. Men självklart med kvalité... 😁


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

@Skelögd: Kan bara komma på värdelösa Call of Duty: WW2.
Men alla de där spelen, och alla Band of Brothers-liknande singleplayer fps tävlar inte alls med Battlefield.
De enda liknande spelen någonsin har varit BF1942 och det mindre BF1943.
Det Battlefield gjorde med WW2 som var unikt var den stora skalan med enorma kartor och alla möjliga sorters fordon.

Jag undrar om ni som klagar på WW2 bara går på autopilot och memar nåt ni fått för er utan att riktigt ha tänkt igenom vad ni skriver? För jag tvivlar på att ni kan komma på ett bättre tema.

Har väntat på WW2 sen 2002!
https://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc

Det är sjukt inne att klaga på Dice/EA, framförallt med tanke på senaste debaclet med lootboxes.

Ska ju bli hur skojj som helst om det nu är WW2. "Äntligen" säger jag istället för "det räcker nu"


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Sony har läckt lite artwork.

Kompass på armen
M1911
M1 Carbine (med fällbar kolv)

Troligtvis amerikansk paratrooper.

Medlem

@kebbe:

Och du bör kanske läsa vad jag skrev. Så bara för att du inte gillar temat så levererar dem inte är ju bara tramsigt resonemang, ww2 är vad många vill ha och något de inte rört på ca 1 decenium.

Om ja vill ha ett nytt band of brothers från tyskt perspektiv så har ju det noll med att göra hur bra nästa del i serien blir när det handlar om b17-bombare istället, lite så..

Avstängd

Det blev alltså WW2. Bilder har läckts. Bara att googla.

Medlem

@anon_306295: Bästa introt! Att man fortfarande får lite gåshud! Tänk vad många gånger man tittat på det för att bli taggad för att lira! Vilka minnen!

Medlem

@kebbe: "WW2 känns extremt fantasilöst och framförallt gjort. Men väntat att DICE inte skulle leverera."

Är rätt många som just vill ha ww2, dock lär det troligen inte spöa originalet.

Sen hur ofta har det gjorts ett bra ww2 spel? Tror garanterat det kan räknas på en hand,speciellt om man räknar från 2010.

Ambassadör
Xbox

Det som är absolut tråkigast är om de väljer att ännu en gång harva den otroligt uttjatade västfronten i slutet av kriget. Gääääsp.

Det finns betydligt mer intressanta fronter som faktiskt skulle kunna blåsa lite liv i WW2-settingen.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Det som är absolut tråkigast är om de väljer att ännu en gång harva den otroligt uttjatade västfronten i slutet av kriget. Gääääsp.

Det finns betydligt mer intressanta fronter som faktiskt skulle kunna blåsa lite liv i WW2-settingen.

Första spelet utspelade ju sig lite överallt så förhoppningsvis är det samma sak i detta.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_306295:

Första spelet utspelade ju sig lite överallt så förhoppningsvis är det samma sak i detta.

Ja, det vore kalas!


signatur

Jump in.

Medlem

@Hipshot: Haha 1945 är ju krigsslutet. Det är ju ett av de kändare årtalen skulle jag säga från andra världskriget, även om de nästan då var över. Battlefield 5 passar därav helt okej imo, likt det är nästa kronologiska ordning också
1942 var väl endast för att de var ett krigets mest aktiva skeenden skulle jag gissa.
1943 finns redan och 1944 låter dumt då Battlefield 4 redan finns (BF44)?
Näe då blev BF:V eller BF:5 eller BF:45 mer massande.

Medlem

@Alexraptor: Kunde inte sagt det bättre själv.
Först och främst tillbaka med alla fordon. Allt från flygplan, till sjöplan, till ubåtar, slaggskepp, hangarfartyg och destroyers.
Ett utvidgat och förbättrat commandersystem, med bättre hardcoreläge, likt Rising Storm 2.
Aldrig förstått varför de dummade ner spelet efter Battlefield 2. Mer och mer Casual, trots de redan är en casual mp-shooter.
Det + det oändliga meningslösa och innehållsfattiga belöningssystemet med vapen och utrustning, etc har bara blivit sämre för varje spel.

Tillbaka med ordentlig content och ALLA aspekter av slaget. Inte fokus på infanteri bara.
De är så jävla bekväm i sin lilla box EA

Medlem

@Meurik: Modstödet till Battlefield 1942 var ju dock inte helt fulländat heller, som till många spel.
Väldigt få har lyxen att släppa verktyg som är förenklad som tusan till, med fullt modstöd etc.

I mina ögon är det bullshit.. Varför skulle de vara svåra till en MP-pangare med bara maps, än något annat spel, shooters, strategi etc eller ett gigantiskt open world spel som Far Cry. Nog går det att ordna om de vill. Men de vore att skjuta sig själva i foten, eftersom de inte tjänar på att de släpps mer intressant och bättre content via mods, när de så enkelt i dag kan få barn att stjäla mammas kort och köpa DLC som de själva producerar. På så sätt får de monopol över allt content, och kan även kontrollera livslängden på spelet, om de ska leverera efterföljare. Och de gör ju DICE och EA lika säkert som att solen går upp.

Inaktiv

@Dudinkalv:
Doom fanns oxå innan.
Det är en era av remakes nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

@Dudinkalv:
Doom fanns oxå innan.
Det är en era av remakes nuförtiden.

Visst, men de gör aldrig så med uppföljare. Reboots brukar alltid vara att de använder första spelets titel, precis som du skriver. Exempelvis "Doom", "Prey", osv. Jag kan garantera dig att de aldrig kommer släppa ett "Battlefield 2" till.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Visst, men de gör aldrig så med uppföljare. Reboots brukar alltid vara att de använder första spelets titel, precis som du skriver. Exempelvis "Doom", "Prey", osv. Jag kan garantera dig att de aldrig kommer släppa ett "Battlefield 2" till.

EA gjorde dock exakt det...

2004 och 2005 släppte Pandemic sina Star Wars Battlefront resp. Battlefront 2.
2015 rebootades serien (av EA), och återanvände samma titlar även till 2017 Battlefront 2.

Vore idioti att döpa nästa spel "Battlefield 2" när det redan finns, och det var idioti att döpa Battlefield 1 som dom gjorde. Battlefield 2, 3 och 4 fick gärna ha dom titlarna som "modern combat" spel. Men Battlefield 1 hade vart mer lämpligt som "Battlefield 1918" eller nåt, som hör ihop med Första Världskriget. "Battlefield The Great War" hade vart lämpligt till exempel.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Många klagar på att svarta och kvinnor är med. Får se hur slutligen det är i spelet.

123
Skriv svar