Intressanta spel släpp Juni -18

Releasehästryttare
Intressanta spel släpp Juni -18

Det tiden på månaden då det är dags att se vad som släpps i juni som inte visats upp på Fz innan, men från nu och tillsvidare så håller jag mig inte strikt till spel som inte varit på Fz innan utan nu Spel som inte är med på release listan.

Och det är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Wild West Saga:Idle Tycoon - 28 Maj

Är en vildavästen klicker spel, förväntar mig inte att många av er som besöker Fz är intresserade, men finns säker nån där ute mer än mig som inte har nått idle spel i bakrunden just nu och letar ett nytt.

Moonlighter - 29 Maj

Moonlighter är ett rogue lite spel där du driver en butik på dagtid och nattetid går du in i dungeons för att samla på saker att sälja en blandning mellan binding of issac, zelda och raccette.
Har kollat på några timmar på twich och spelet är grymt lovande.

Antigraviator - 6 Juni

Vad kan man säga, ett snabbt futuristiskt racing spel likt f-zero och redout, kan spelas i 4player splitscreen.

The Works of Mercy - 7 Juni

I det här spelet blir du tvingad till att mörda andra människor, det som drog mig till spelet är hur snyggt det är, äntligen får vi spel som är lika snygga som ~2015 års unreal tech demon, om spelet är roligt att spela när det väl kommer ut, ja det får tiden utvisa

Gray Dawn - 7 Juni

I detta skäckspel så spelar du en präst som försöker hitta en bortsprungen altar pojke

Lust for Darkness - 12 Juni

Ett skräckspel som lovar erotik och mord, skall även vara inspirerat av Lovecraft's arbeten, för ca ett år sen så släppt de ett demo som youtubers och gissningsvis kickstartare fått spela och visa upp redan då såg spelet lovande ut.

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får juni release eller om spel blir försenade.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Medlem

Snälla sluta särskriv..... Skräckspel heter det....:-)

Releasehästryttare
Skrivet av Soldier_Blue:

Snälla sluta särskriv..... Skräckspel heter det....:-)

Fixat! tack! (kommer säkert inte kommer ihåg det till nästa gång)

Medlem

@Devan: Angående Gray Dawn - Måste erkänna att det känns lite olustigt med ett spel där en präst, man får förmoda att det handlar om en katolsk präst i det här fallet, letar efter en bortsprungen altarpojke. Kan inte undvika att tänka tanken om varför pojken sprang bort till att börja med.

Dumt av mig förmodar jag.
Antar att jag är skadad av diverse otäcka nyheter om katolska präster och småpojkar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

@Akronym: Tror de flesta tänker så när det läser den texten, men är relativt säker på att spelet inte skulle tillåts på Steam om det handlade om sexuella saker mot barn.

Medlem

Antigraviator såg ut som en direkt klon av Wipeout.

Kanske inte riktigt juni, men nästan juni. Den 29:e maj släpps SEGA Mega Drive Classics till PS4 och Xbox One, både fysiskt och digitalt (med över 50 spel i samlingen, vet ej om alla utav dem är SEGA Mega Drive-spel). Det medföljer en dubbelaffisch i fysiska utgåvor. Såg att spelet saknas i releaselistan för maj månad, lite synd kanske. Hoppas det blir bra ports av spelen. Något jag önskar finns med är couch co-op (dvs lokal multiplayer). Jag har förhandsbokat samlingen.

Medlem

@Monsterfrukost: TACK SOM FAN för denna nyhet!

Medlem
Skrivet av Devan:

@Akronym: Tror de flesta tänker så när det läser den texten, men är relativt säker på att spelet inte skulle tillåts på Steam om det handlade om sexuella saker mot barn.

Finns redan spel på steam som indirekt berör liknande ämnen.

https://store.steampowered.com/app/27000/The_Path/

Medlem

Ni får inte heller glömma att Vampyr kommer ut i Juni ett spel jag ser fram emot iaf.

Medlem

Releasehästen rider vidare
*Gallop gallop gallop*
Inser att det istället är vår
*smyger försiktigt runt ett hörn*


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Körde på med WIld West Saga ett tag då det har funnits till mobil ett bra tag men tröttnade rejält. Återvände till Zombidle istället.

Vampyr hade jag nästan glömt bort, men det ska bli kul att köra!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ni får inte heller glömma att Vampyr kommer ut i Juni ett spel jag ser fram emot iaf.

Eller hur. Vampyr (5 juni) och Jurassic World: Evolution (12 juni) ser jag fram emot iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Juni är en dålig månad får folk som gillar RPGs och Strategispel. Det är dock sannolikt att folk från den andra kategorin är upptagna med Stellaris expansionen då den släpptes nu i slutet på Maj. Deadfire får även en patch i Juni som ökar svårighetsgraden samt sitt första content DLC i juli.

Backlog month för egen del.

Medlem

The works of mercy såg ju sjukt verkligt ut. Wow!

Medlem

12e Juni

Releasehästryttare

Ett annat lovande skräckspel (i did it @Soldier_Blue: ) har fått släpp datum i juni

Crying is not Enough - 8 Juni

Crying is not Enough is a Third-Person Survival Horror Game.The player has to face enemies, using weapons and other survival mechanisms. He has to solve various puzzles and make progress by slowly unfolding the story.

Många skräckspel som kommer i juni, man tycker du de borde vänta till höst mörkret, men å andra sidan så kanske de tänker att de får mindre konkurrens om de släppet spelet nu.

Releasehästryttare

Bonus tips:
Overload släpps i morgon, jag vet att jag hade med den i min maj tråd, men tror att detta är Decent spelet vi väntat på då det är några av original kreatörerna som står för skapandet av detta spel.

Releasehästryttare
Skrivet av Rydell1986:

Ni får inte heller glömma att Vampyr kommer ut i Juni ett spel jag ser fram emot iaf.

Japp! Kan bli grymt men det är redan med på release listan därför jag inte hade med det i min lista.

Skrivet av DJMar:

The works of mercy såg ju sjukt verkligt ut. Wow!

Förhoppningsvis så har de lyckats hålla den grafik stilen genom spelet, men de släppte en nyare trailer för två veckor sen som gör att spelet inte ser lika bra ut tyvärr:

Många scener är ju taget från nån som ser ut och ha druckit LSD ^^

Releasehästryttare

Testade wild west saga i 4 timmar här om dagen och det va mediokert, finns betydligt bättre klickar spel där ute. Som @Blackwolfe: säger, man tröttnar fort för det finns inte mycket att göra.

Klarade Moonlighter precis, betydligt kortare än vad jag förväntade mig, tog mig bara 10 timmar, helt ok spel men inte fantastiskt 7/10.

Overload har jag ej hunnit bita in mig på än, men spelet ligger på 97% positivt på steam atm, så blir försöka testa det snart.

The Works of Mercy har blivit försenat, Steam sidan säger fortfarande 7 Juni men utvecklarna har skrivit ett öppet brev där de säger att de behöver mer tid och återkommer med ett nytt datum.

Nån annan som har åsikter om de spelen som släppts?

Medlem

Gray Dawn-trailern gav mig en olustig känsla... "I want to hold him in my arms" berättar rösten till en video där pojken springer iväg från personen man spelar som... Usch!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Ambassadör
Xbox

@marsson90: Ja, vad fan är det här för skit?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av marsson90:

Gray Dawn-trailern gav mig en olustig känsla... "I want to hold him in my arms" berättar rösten till en video där pojken springer iväg från personen man spelar som... Usch!

Skrivet av Mortaigne:

@marsson90: Ja, vad fan är det här för skit?

Creepy! Vi får hoppas att det är hans son, spelet ser ändå inte intressant ut.

Medlem

Moonlighter ser förbaskat snyggt ut och ett sådant spel som jag kommer kunna döda många timmar med. Avvaktar däremot tills Switch-releasen med möjligheten att kunna spela det bärbart.

Medlem

Nä, Moonlighter gäckade mig.

Varför?
Enligt flera recensenter på Steam så lever Moonlighter inte alls upp till Recettears nivå av affärsmekanik:
- Det saknas upp och nedgångar på varors värde.
- Du saknar framförallt en skuld att betala av till ett visst datum,
så det finns ingen läskig kniv på strupen eller något mål som du behöver nå upp till.

Jag som förväntade mig att Moonlighter skulle vara större, bättre och ännu mer finslipat än Recettear. Det är riktigt synd att så inte är fallet!

Nä.. Moonlighter må se vackert ut men gameplaymässigt har klassikern Recettear fortfarande överhanden. Så, jag spelar hellre igenom en ny vända på Recettear och inväntar en kraftig rea på Moonlighter.

https://store.steampowered.com/app/70400/Recettear_An_Item_Sh...

Älskar memesen på Recettears konstsida:


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Avstängd

Ja fan! Det höll jag på glömma Ska se filmen nu 8:e så då är man redo att sköta stället bättre än vad de ser ut att kunna göra i denna film!

Medlem

Känns som att det roligaste och mest intressanta vi får i spelväg i Juni är E3...

Medlem

Jurassic World: Evolution


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ser ut att vara väldigt dåligt med intressanta spel för Juni :/

Medlem

Sitter och väntar på Warhammer 40k: Inquisitor - Martyr....bara eeeeeeeen endaste sketen dag kvar nu


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar