Rare pratar om The Hungering Deep

Robot
Rare pratar om The Hungering Deep

Den första större uppdateringen för Sea of Thieves.

#microsoft, #rare, #sea-of-thieves


Medlem

Trevligt att se att spelet äntligen *Kanske* kommer ut ur Early Access


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Trevligt att se att spelet äntligen *Kanske* kommer ut ur Early Access

ja eller ännu trevligare att vi hittills har sluppit folk som tror det är early access i spelet hittills, så dom som gillar spelet har kunna spela utan att höra allt whine...

Medlem

Ett havsmonster, två instrument och lite flaggor? Scheisse, det kommer behövas ett tiotal content patches innan man kan anse att spelet ens börjar likna ett fullständigt spel i den här takten.

Medlem

Jag kan hålla med om att spelet kan bli lite långtråkigt eller enformigt.
Men jag har skitkul när jag spelar på det stora skeppet med tre andra vänner. Och möter man andra båtar brukar de vara vänliga vilket är skönt. Spelet går inte ut på att vinna utan mer en trevlig stund med vännerna fast online.

Medlem
Skrivet av Natrium:

ja eller ännu trevligare att vi hittills har sluppit folk som tror det är early access i spelet hittills, så dom som gillar spelet har kunna spela utan att höra allt whine...

Det är bra att det faktiskt får "whine" så dom inser att det finns problem med spelet. Finns en gräns till hur mycket whine man borde lägga energi på, men just det inlägget du citerar är befogat

Medlem

Jag hör en hel del kritik men nu är det dags att jag gör min röst hörd känner jag. Sea of Thieves har erbjudit några av de bästa spelupplevelser jag har haft i spel under de senaste åren. Det är ett fantastiskt spel som (och det här är viktigt) som är hur bra som helst om man tillåter det att vara det. Spelet handlar om resan och inte om målet. Det är så fantastiskt roligt att vrida i segel hit och dit för att lägga sig rätt när man försöker skjuta sönder en sloop som man vet bär på loot.

Spelet har inte den content man vid första anblick antar, och visst ska det bli roligt med nya grejer - jag väntar också, men det är inte den typen av spel. Äh, jag vet inte riktigt vad jag försöker säga. Spelet är bra tycker jag och för er som inte gillar det, kanske trodde ni det var något det inte är? Om inte, så your loss

Medlem

@Tamazin: du kan ju läsa hela artikeln också. Den va inte så lång.

Medlem
Skrivet av Thanamauil:

Jag hör en hel del kritik men nu är det dags att jag gör min röst hörd känner jag. Sea of Thieves har erbjudit några av de bästa spelupplevelser jag har haft i spel under de senaste åren. Det är ett fantastiskt spel som (och det här är viktigt) som är hur bra som helst om man tillåter det att vara det. Spelet handlar om resan och inte om målet. Det är så fantastiskt roligt att vrida i segel hit och dit för att lägga sig rätt när man försöker skjuta sönder en sloop som man vet bär på loot.

Spelet har inte den content man vid första anblick antar, och visst ska det bli roligt med nya grejer - jag väntar också, men det är inte den typen av spel. Äh, jag vet inte riktigt vad jag försöker säga. Spelet är bra tycker jag och för er som inte gillar det, kanske trodde ni det var något det inte är? Om inte, så your loss

Du slår spiken i huvudet här (som vi säger i Norge). Ja, klart man kan ha åsikter om mängden innehåll, det kan jag respektera. Men som du säger är det just resan som är målet. Jag har haft kul i spel som CoD, The Division och liknande där det för mig iaf handlade mycket om att få nästa grej. Men ett spel där man blir glad och förväntansfull bara för att man hör vinden fylla seglen och vågornas brus är ovanligt. Sen blir man påmind om den lilla ungjäveln som står brevid och ropar "jaaaag vill styra OUÄÄÄ", men det är en annan historia.

Nä men ett jävligt bra spel är det tycker jag. Senast idag hade vi en trevlig händelse jag å grabben, vi hade just sålt vår dyrbara last (i det här fallet en skabbig höna) så kommer ett skepp mot Outpost som skriver "Ahoy". Vi skriver också ahoy och vinkar från bryggan. Jag bestämmer mig för att jag ska lära grabben att det går bra att va snäll å så. Så jag skriver att vi är friendly och att han inte ska få nåt trubbel med oss. Han viker in mot kajen och ankrar. Jag sätter mig en bit bort på bryggan så han ska känna sig trygg. Han är lite försiktig i början men snart börjar han springa med skatter, säkert åtta rundor. Så ger han oss en skattkista som tack för det fredliga bemötandet. Sen att barnet tycker vi ska "skära upp honom" för han KAN vara dum är även det en annan historia. Det får han ta med sin psykolog när han blir gammal.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

@Tamazin: du kan ju läsa hela artikeln också. Den va inte så lång.

Vad mer menar du att det var som är nämnvärt eller som skulle skilja sig från min åsikt om att det kommer behövas ett tiotal patcher av den här kalibern innan det kan anses att Sea of Thieves har ok med content och saker att göra (för att hålla en spelare road i mer än 20 timmar).

1
Skriv svar