Lovecraft-inspirerade The Sinking City visar upp sig i en ny trailer

Robot
Lovecraft-inspirerade The Sinking City visar upp sig i en ny trailer
Medlem

Frogware, mina förväntningar är 0. Jag kommer aldrig mer att spela något av deras spel, efter att flertalet av deras Sherlock-spel varit sjukt glitchiga och buggade. Otroligt uselt optimerade spel, både på PS3 och PC.

Medlem

Mera Lovecraft åt folket! Tänk om man kunde få ett Call of Cthulhu fast färdigt!

Medlem
Skrivet av Havocado:

Mera Lovecraft åt folket! Tänk om man kunde få ett Call of Cthulhu fast färdigt!

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth släpptes av Bethesda 2005 även om det egentligen är 'Shadow over Innsmouth' det är inspirerat av.

Medlem

Har alltid gillat översvämning som setting av nån anledning, noterar detta spel och väntar på att se mer.

Medlem

Här är gameplay trailer från spelet ihop med kommentarer från utvecklaren. Från mars månad.

https://www.youtube.com/watch?v=fAvZHoxzJfQ


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Det såg intressant ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Dreijer: Jaså? Jag har spelat de 3 senaste Sherlock Holmes spelen från frogwares på pc, plus the awakened utan problem. Hade lite problematik i ett senario i devils daughter. Annars så har jag haft stadiga 60 fps och bra flyt.

Medlem
Skrivet av Nercis:

@Dreijer: Jaså? Jag har spelat de 3 senaste Sherlock Holmes spelen från frogwares på pc, plus the awakened utan problem. Hade lite problematik i ett senario i devils daughter. Annars så har jag haft stadiga 60 fps och bra flyt.

Det var äldre titlar än så. Värst var Jack the Ripper.

Medlem

@Ahris: ja jag vet, det var det spelet jag åsyftade. Tyckte det var otroligt bra, fantastisk stämning, men väldigt trasigt tyvärr.

Medlem

@Dreijer: Tror jag har jack the ripper men har inte spelat det. Senaste jag spelade var The Testament, Crimes and Punishments och Devils daughter. Och som sagt, de funkade felfritt för mej på min pc iaf.

Medlem
Skrivet av Havocado:

@Ahris: ja jag vet, det var det spelet jag åsyftade. Tyckte det var otroligt bra, fantastisk stämning, men väldigt trasigt tyvärr.

Aha, ja det kan nog stämma.
Tror man i allmänhet inte riktigt vågar ta sig an Lovecraft pga. hans stora psykologiska fokus och jag kan förstå hur tufft det kan vara att göra det till ett spelelement.
Å andra sidan skapade ju Lovecraft sin mythos med avsikten att göra det till ett slags framework för andra författare och det lyckades han ju bra med; Faktum är att hans idéer är så väletablerade att man ser element hans verk överallt numera.

Om inte annat kan man köra Conan, som ju har renodlad Lovecraft i bakgrunden.

1
Skriv svar