Senaste filmen du såg

Medlem
Skrivet av Nemo:

The Dead Don't Die (2019)

Netflix.

En zombie-parodi med Bill Murray och Adam Driver i huvudrollerna. Även Steve Buscemi finns med på ett hörn, liksom Chloë Sevigny, Tilda Swinton och Danny Glover med flera. Med ett sådant gäng skådisar hade det kunnat bli hur bra som helst, kanske rentav samma klass som Shaun of the Dead eller Zombieland, men tyvärr faller det platt på grund av ganska blekt manus av Jim Jarmusch som även regisserat.

Filmen är lite av en slow-burner som saknar spänning och det är rätt glest mellan skämten. Det hade gärna fått vara lite mera tempo kände jag, men det kanske är en typisk Jarmusch-grej, vad vet jag. Bill Murray & Co briljerar dock stundtals och visar att de kan få även ett blekt manus att glänsa till ibland, men det räddar ändå inte den här filmen.

2 av 5 rullande zombieskallar

https://i.imgur.com/1aimcnO.jpg

Såg den också med förhoppningen att den skulle vara riktigt bra men blev istället väldigt besviken.
Som om någon gjort en film "på måfå" helt utan planering.
Jag tycker inte ens skådisarna gör en bra insats, mest bara löjligt likgiltiga inför allt som händer.

Förväntade mig zombiland eller shaun of the dead men den här kommer inte ens i närheten.

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Såg den också med förhoppningen att den skulle vara riktigt bra men blev istället väldigt besviken.
Som om någon gjort en film "på måfå" helt utan planering.
Jag tycker inte ens skådisarna gör en bra insats, mest bara löjligt likgiltiga inför allt som händer.

Förväntade mig zombiland eller shaun of the dead men den här kommer inte ens i närheten.

Ja, det var märkligt hur likgiltiga de var. Jag tänkte att det står väl så i manus så det är nog en typisk Jarmusch-grej — han har ju både skrivit och regisserat det hela så han måste tycka att sånt är jättekul.

Förresten, ett av de bottennappen i filmen tyckte jag var det här (Spoilervarning för dem som ännu inte sett den)...

De två poliserna Robertson (Bill Murray) och Peterson (Adam Driver) satt och pratade i polisbilen. Robertson undrade hur det kommer sig att Peterson känner till så mycket om handlingen och vad som ska hända varpå Peterson svarade att det är på grund av att han läst manuset...

Så sjukt dåligt! Jag har nog aldrig sett en sämre variant av bryta fjärde väggen.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ja, det var märkligt hur likgiltiga de var. Jag tänkte att det står väl så i manus så det är nog en typisk Jarmusch-grej — han har ju både skrivit och regisserat det hela så han måste tycka att sånt är jättekul.

Förresten, ett av de bottennappen i filmen tyckte jag var det här (Spoilervarning för de som ännu inte sett den)...

De två poliserna Robertson (Bill Murray) och Peterson (Adam Driver) satt och pratade i polisbilen. Robertson undrade hur det kommer sig att Peterson känner till så mycket om handlingen och vad som ska hända varpå Peterson svarade att det är på grund av att han läst manuset...

Så sjukt dåligt! Jag har nog aldrig sett en sämre variant av bryta fjärde väggen.

Instämmer helt!
Så mycket med filmen, egentligen hela filmen, kändes helt meningslös och var aldrig varesig spännande eller tankeväckande. Personligen fann jag den knappt rolig heller.

Nä ett riktigt bottennapp vilket borde vara omöjligt med den rollistan.

Medlem

Total Recall extended dc från 2012, bra, den är bättre än Arnolds från 1990.

Medlem

The Outpost (2019)

Verklighetsbaserad krigsfilm, som utspelar sig i Afghanistan 2006.

Ger filmen 3,5/5 i betyg, d.v.s helt ok film.

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64 | LG 38GN950 | LG Oled 65C7 och 55C9
Xbox Series X
Playstation 5
Oculus Quest 2

Medlem

Mortal Kombat (2021)

Verkligen super dålig. Saknar charm helt, töntig dialog. Action-musiken är så generisk och så opersonlig att den inte bidrar ett skit med att höja upp stämningen. Några snygga dödscener men annars var det här bara meh.

1/5 - Skräddaren säger nej

Medlem

Danger Close (Danger Close: The Battle of Long Tan) (2019)

Verklighetsbaserad krigsfilm som utspelar sig i Vietnamkriget 1966, där man följer stridigheter mellan
australiensiska soldater och vietcong.

Samma betyg som föregående film, dvs 3,5/5.

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64 | LG 38GN950 | LG Oled 65C7 och 55C9
Xbox Series X
Playstation 5
Oculus Quest 2

Medlem

Ninja in the Dragon's Den från 1982, underhållande martial arts film.

FM-guru

Revanche (2008)

Österrikiskt drama/thriller om en småbrottsling som är ute efter hämnd efter en stöt som går galet. Långsam och medveten, ibland lite långsökt för att komma dit den vill, men i allmänhet diskbänksrealistisk med stensäkert foto, bra regi och habila skådisar.

3/5.

Medlem

Stowaway

Marsuppdrag som går åt pipsvängen på ett rätt så fjantigt men trots allt oväntat sätt.
Som scifi fan får man inte vara kräsen och det kan vara långt emellan de riktigt bra filmerna.
Detta är inte en av dem men en helt okej film med relativt trovärdiga karaktärer och bra skådespelare.
Snöpligt slut där det känns som något saknas.

Väl värd att ses, 3/5

Medlem
Skrivet av Soulless:

Stowaway

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRy_F2d...

Marsuppdrag som går åt pipsvängen på ett rätt så fjantigt men trots allt oväntat sätt.
Som scifi fan får man inte vara kräsen och det kan vara långt emellan de riktigt bra filmerna.
Detta är inte en av dem men en helt okej film med relativt trovärdiga karaktärer och bra skådespelare.
Snöpligt slut där det känns som något saknas.

Väl värd att ses, 3/5

Jag håller med om betyget. Som sagt inte en av de riktigt bra scifi-filmerna men ändå klart sevärd.

Apropå filmen så kan jag rekommendera en video av Scott Manley som filmteamet konsultade angående raketfrågor, mm. Manley går igenom detaljer som är korrekta i filmen rent tekniskt och fysiskt, samt några detaljer som är mera åt fiction-hållet (konstnärlig frihet 😊). Intressant hur som helst.

Medlem

Såg "Predators" från 2010 ikväll för första gången. Långt ifrån ett toppbetyg :/

Skulle lagt de dryga 2timmarna på något annat känner jag.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag håller med om betyget. Som sagt inte en av de riktigt bra scifi-filmerna men ändå klart sevärd.

Apropå filmen så kan jag rekommendera en video av Scott Manley som filmteamet konsultade angående raketfrågor, mm. Manley går igenom detaljer som är korrekta i filmen rent tekniskt och fysiskt, samt några detaljer som är mera åt fiction-hållet (konstnärlig frihet 😊). Intressant hur som helst.

Läckert! Jag brukade se Scott Manley's KSP videor för många år sedan, visste inte att han var involverad

Skriv svar