Senaste filmen du såg

Medlem

Under Augusti månad fick jag för mig att kolla på en film om dagen, för att bli av med lite filmer från min "backlog". Har tendensen att spara en massa filmer på mina listor men sedan aldrig kolla på dem, så nu fick det bli av. Hur som helst... här är filmerna och betygen jag gav till dem:

Medlem

The Gray Man. Fruktansvärt dålig!

Medlem

Ghostbusters: Afterlife. Första halvan var riktigt bra, sen blev den lite trött.

Medlem
Skrivet av Deekar:

The Gray Man. Fruktansvärt dålig!

Jag gick in helt utan förväntningar inför denna film och jag tyckte faktiskt att den var väldigt bra.

Medlem

Monster hunter: 6/10
Med inslag av Starship Troopers och Dune, kanske lite Stargate också. Militärer hamnar i storm, blir teleporterade till en annan värld som är infesterad av aliens a la Starship Troopers.

Anon (Netflix): 8/10
Dystopisk framtidsvision med inslag från Watchdogs 2, Ghost in the Shell, Cyberpunk2077. En seriemördande hacker rensar minnet på folk och en polis jagar hackern. Plot twist på slutet.

Medlem

Isaac Asimov - Ett meddelande till framtiden

Biografi om författaren bakom min favoritbokserie (Stiftelsen).
Snyggt gjord men lite väl onödigt konstnärlig.
Intressant att höra Asimovs tankar och funderingar, men för den intresserade finns så mycket mer med honom redan tillgängligt på youtube. Skulle mycket hellre kika igenom lite gamla intervjuer med honom än se denna dokumentär igen.

3/5, okej men inte mycket mer. Tyvärr.

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Girl, Interrupted (1999)

Netflix

Handlar om en ung kvinna som är en smula trasig i huvudet.

Tre av fem

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nya Thor Love and Thunder.
Omfg, vad har hänt med Taika Waititis regissör-förmåga?
Det kändes som en enda lång lågbudget SNL-sketch. Eller ett meme. Eller.. en parodi.

Älskade Hunt for the Wilderpeople, What We Do in the Shadows och tyckte inte Ragnarok var helt hemsk heller.
Men det här var så pass skämmigt att det gjorde ont att se på.

Ryzen9 3900X - RTX3080

Medlem

Halloween (2018): Utspelar sig 40 år efter originalet från 1978 med samma namn. Kul att se Jamie Lee Curtis ånyo och även om konceptet är identiskt till originalet så lever filmen upp till att vara en underhållande slasher. Den tillför egentligen inget nytt alls, utan ger mer av samma. Gillar du slasherfilmer är detta definitivt sevärt, även om du inte sett originalet kan det vara värt en titt.

Får 3/5.

Ryzen 7 5800x | rtx 3060 ti | samsung 980 pro | Nintendo switch |

Medlem

Thor Love and Thunder, 8/10
Top Gun Maverick 9/10

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | Oculus Quest 2

Medlem

"I came by". 2 grafitti aktivister som bryter sig in och sprayar "I came by" hos rika, bryter sig in hos en seriemördare. 70/100 år på kåken.

"Top Gun: Maveric"
Tja, vet du inte vad den handlar om så har du levt under en sten. 9/10 F-18 Hornets.

Releasehästryttare

3/10

Medlem

Deus.

Herregud vilken total jäkla skitfilm

Claudia Black till trots.

Releasehästryttare
Skrivet av Kyraal:

Deus.

https://www.youtube.com/watch?v=hf_akjoJz3U

Herregud vilken total jäkla skitfilm

Claudia Black till trots.

Haha, såg den också i helgen för att hon va med, men ja, herregud vilken skitfilm!

Medlem
Skrivet av Devan:

Haha, såg den också i helgen för att hon va med, men ja, herregud vilken skitfilm!

Såg du after-creditsen? De gömde ju den bästa scenen i filmen där 😄

Medlem

First Blood (1982)

Det var säkert 30 år sedan jag sist såg den här filmen, då som finnig tonåring, och jag hade glömde allt. Absolut allt.

Jag är fruktansvärt förvånad hur bra filmen faktiskt är. Visst är den gammal och mycket av actionen känns lite småfånig, som den ofta var på den tiden, men det är en välgjord film, faktiskt med mycket hjärta och en del vackra filmscener. Glad att jag såg den nu som medelålders man, och inte blev besviken!

Releasehästryttare
Skrivet av Kyraal:

Såg du after-creditsen? De gömde ju den bästa scenen i filmen där 😄

Tror inte det, vad hände?

Medlem
Skrivet av Devan:

Tror inte det, vad hände?

https://imgur.com/YhosTut (kom ihåg att ta på ljudet)

Releasehästryttare

Inget ljud i det klippet.

Medlem

Dead story. 4,2 imdb... Do not watch. No redeeming factor...

FM-guru

Bullet Train (2022). En rejält uppfriskande actionrulle kontra mindre lyckade The Gray Man. Påminner inte så lite om Smokin' Aces, men Bullet Train är bättre på mer eller mindre alla plan. Visst, klimaxet är alldeles för CGI-betonat men i övrigt är det vass action vad gäller såväl regi och klippning som koreografi. Dessutom nästan genomgående bra skådisinsatser och ett underhållande manus (som lyckligtvis inte alls tar sig självt på allvar). 4/5.

Medlem

Jag såg om "Slither" från 2006. Glömt bort allt så kändes som att se om den på nytt.

(Trailern suger men det var det som fanns)

I korthet så till synes ser det ut som ålande danska avlånga fläskfiler från rymden bestämt sig för att åla sig in i munnhålan och ta över människors medvetande och styra deras kroppar därefter.

En body horror film blandat med en dos humor. Rätt så snygga praktiska effekter och lättsam stämning trotts allt våld. En helt okej söndagsfilm.

3,5/5

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Bullet Train (2022). En rejält uppfriskande actionrulle kontra mindre lyckade The Gray Man. Påminner inte så lite om Smokin' Aces, men Bullet Train är bättre på mer eller mindre alla plan. Visst, klimaxet är alldeles för CGI-betonat men i övrigt är det vass action vad gäller såväl regi och klippning som koreografi. Dessutom nästan genomgående bra skådisinsatser och ett underhållande manus (som lyckligtvis inte alls tar sig självt på allvar). 4/5.

Kul att du gillade den, hört väldigt blandat mottagande men ska ge den en chans i helgen.

FM-guru
Skrivet av Dajvan:

Kul att du gillade den, hört väldigt blandat mottagande men ska ge den en chans i helgen.

Jag hade noll förväntningar vilket säkert underlättar!

Medlem

Två filmer på teamat bilkörning:

Drive (netflix)

Story om en stunt kille som också extraknäcker som wheelman, träffar tjej, maffia, mordhot yada yada, det vanliga. Ryan Gosling och Bryan "Walter White" Cranston i större roller. Storyn känns lite svag och långdragen.

Wheelman (netflix)

Film om en annan wheelman som får hela sin kväll ruined. Filmas nästan helt exklusivt i bilen, vilket är lite originellt. Mycket av filmens dialog görs via mobiltelefon och det blir mycket tjafs med både fixers och familj.

Medlem

Bullet Train.
Rolig men lite väl Gonzo emellanåt. Kändes också som Brad Pitts roll var skriven för Ryan Reynolds, men något hände så de fick byta.

Bodies Bodies Bodies.
Bästa jag sett från a24. Gillar inte a24 generellt så alltså en 5/10 kanske. Gillade dock plot-twisten, den var bra.
Uppskattade också satiren av "perfect rich gen-z instagram girls with a hidden plethora of mental issues" och den "outrage culture" vi lever i som får hysteri av minsta lilla och förstorar upp problem till absurditet.

Ryzen9 3900X - RTX3080

Medlem

Deadpool 2. Den var skoj.

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Ska se om Jurassic World 2 - Fallen Kingdom igen och den här gången tillsammans med brorsan.
Föreslog den bara för att jävlas. Han ska också få lida. 😁

🇸🇪🇺🇦

Skriv svar