Senaste filmen du såg

Medlem

The Exorcist III (1990) - https://www.imdb.com/title/tt0099528/

Trodde inte jag sett denna, men ju längre den gick insåg jag att det hade jag. Glömt en hel del dock, som tur var.

George C. Scott och Brad Dourif är helt fenomenala.

Betyg: 4/5

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Igår kväll kollade jag på Ambulance. Förväntade mig inte mycket och... ja, fick väl inte särskilt mycket heller. Väldigt standard Michael Bay-film med explosioner, skjutande, bilar som kraschar och en rätt så tunn handling allt som allt. Var trots det okej kvällsunderhållning, innan man skulle sova.

Medlem

Joker 2. Riktigt usel. Riktigt, riktigt usel. Enda bra man kan säga är att cinematografin är inte helt fel.

Medlem

Joker: Folie à deux. Tittade på den igår kväll istället för valvakan.

Hade hört så mycket dåligt om den så väntade mig en riktig katastrof. Blev positivt överraskad, den var faktiskt helt ok. Musikalnumren är känns inte totalt malplacerade eftersom Arthur/Jokern som bekant är spritt språngande galen.

Inte i närheten av första filmen men absolut inte så värdelös som ryktet säger. Ger den godkänt i betyg.

Medlem

Longlegs.

Fy fasen vilket skräp. Cage överspelar så pass mycket att hela filmen blir en komedi. När han sjunger (skriker) i bilen så var jag nästan tvungen att titta bort. Extremt cringe.

Den som var ansvarig för hans smink bör byta karriär.

Kan inte begripa att den har hyllats på sina håll. Första akten är bra och har en härlig stämning. Hade resten av filmen fortsatt i det spåret så hade det kunnat bli något.

2/5.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Women of the hour (bästa sedan Dahmer)

Hålled med om Longlegs. Man förväntar sig en mycket smart kriminell men när man möter denne så verkar det snarare vara resultat av någon form rejäl hjärnskada

WotH har betydligt "bättre" skurk

Medlem

Deep Rising.
Riktigt lökig gammal goding från '98.
Bra grundidé, uselt skådespel, usel cgi.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Longlegs.

Fy fasen vilket skräp. Cage överspelar så pass mycket att hela filmen blir en komedi. När han sjunger (skriker) i bilen så var jag nästan tvungen att titta bort. Extremt cringe.

Den som var ansvarig för hans smink bör byta karriär.

Kan inte begripa att den har hyllats på sina håll. Första akten är bra och har en härlig stämning. Hade resten av filmen fortsatt i det spåret så hade det kunnat bli något.

2/5.

Var taggad på den men den föll ganska platt under andra halvan, tyvärr. Tappade intresset när mysteriet började vecklas ut och jag förstod vad det handlade om. Hade hoppats på något mer realistiskt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Var taggad på den men den föll ganska platt under andra halvan, tyvärr. Tappade intresset när mysteriet började vecklas ut och jag förstod vad det handlade om. Hade hoppats på något mer realistiskt.

Håller med. Läste någonstans att den vara i samma stil och nivå som Seven men så var det verkligen inte.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Deadpool & Wolverine

7/10

Kul, märklig och högt tempo!
Dock lider filmen av "klaustrofobi" likt föregående filmer, vilket leder till att man funderar över budgeten, trots bästa cameos jag kan komma på i närtid. Ena antagonisten upplevde jag hade alldeles för mycket "Macguffin".

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av anon_31000:

Event Horizon

Fortfarande en av dom bästa scifi skräckisarna.

Skulle vilja ha en remake på denna eller en uppföljare så man får se lite vad skeppet hamnade

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med. Läste någonstans att den vara i samma stil och nivå som Seven men så var det verkligen inte.

Nä den var så hyllad och Cage skulle vara så omvandlad och riktigt läskig otroligt hypad film. Man såg ju hur dålig mask han hade sorry men ger denna 2/10 finalen var ett skämt.

Dom kommer aldrig göra en thriller som Seven igen det är ett mästerverk. Sen rekomenderar jag "De Misstänkta" också en riktigt bra kriminal thriller

The Equalizer 3 såg jag senast den var okej 7/10 men tvåan är fortfarande bäst enligt mig.
Sista halvtimmen var riktigt bra. Tyckte handlingen var bara okej

Medlem

Deadpool & Wolverine. Får tyvärr hålla med om allt som skrivs här. https://www.gamereactor.se/blog/jonas/1268313/Deadpool+amp+Wo...

Releasehästryttare

Spellbound 6/10

Varken hemsk eller jättebra, men den gör som många andra mediokra animerade filmer det senaste då den saknar en bra skurk.

Dock så hatade jag de första 20 minuterna då den startade med många trötta skämt men den blev bättre efter det.

Ångrar inte att jag såg den, men vill inte se en uppföljare eller nån sorts fortsättning.

Medlem
Medlem

Smile 2. Rejält besviken, ettan är mycket bättre

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Äntligen någon som tycker som jag. Konsensus verkar ju vara att tvåan är bättre än ettan...

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Skrivet av 9-11:

Äntligen någon som tycker som jag. Konsensus verkar ju vara att tvåan är bättre än ettan...

Ajdå. Jag gillade inte ens ettan speciellt. Har dragit mig för att se uppföljaren just därför och detta gör ju att suget sjunk ytterligare mot botten

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ajdå. Jag gillade inte ens ettan speciellt. Har dragit mig för att se uppföljaren just därför och detta gör ju att suget sjunk ytterligare mot botten

Jag är inget superfan av ettan heller. Den funkar, typ. Skulle kanske ge den 6/10 i betyg eller nåt. Max.

Gillade du inte ettan så gillar du kanske tvåan mer. Det verkar finnas två läger.

Medlem
Skrivet av 9-11:

2an är nästan mer drama än skräck. 1an är rätt suverän doomed-horror så jag hade hellre sett en direkt fortsättning på den.
Dock man ju säga att huvudrollens skådespeleri är bra men samtidigt så kändes det som att kika på en Miley Cyrus kopia.
CGI är stundtals skrattretande.

Medlem
Skrivet av 9-11:

Jag är inget superfan av ettan heller. Den funkar, typ. Skulle kanske ge den 6/10 i betyg eller nåt. Max.

Gillade du inte ettan så gillar du kanske tvåan mer. Det verkar finnas två läger.

Jag misstänkte det. Men ja, som du säger så funkar det väl att kolla på om det inte finns något bättre på teven så att säga. Kanske ser den nångång när jag äter då behöver det inte vara något speciellt bra

Medlem

Don't move. Helt OK thriller, en tumme upp

Medlem

Insidan ut 2 (2024) 4/10

Nja den var sådär.

Joker: Folie à deux (2024) 6/10

ganska okej film, inte så dålig som jag trodde.

Beetlejuice, Beetlejuice (2014) 7/10

Inte lika bra som 1:an men en fullgod uppföljare.

Medlem

Blev inte alls lika många filmer som i fjolas (en om dagen) men ändå en fin skara jag tog igen!

Medlem

Deadpool & Wolverine

Betyg: 3/5

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Rebel Ridge. Börjar bra men blir besvikelse

Skriv svar