Vilket är ditt "fallback-spel"?

Relik 📜
Vilket är ditt "fallback-spel"?

Kommer i perioder på mig själv med att inte kommer igång att spela, trots att jag har en hög titlar som väntar och trots jag egentligen är sugen. Blir nästan som ångest, "satsar jag på rätt spel?", "var ska jag investera tiden bäst?" och resultatet blir oftast gamla Top Gear-avsnitt eller något.

ELLER! Ett fallback-spel. Något jag liksom plockar fram när jag bara vill spela, men inte orkar eller har energi att ta tag i någon titel från backloggen. En gammal bekant, som de där lagom inslitna skorna.

Jag är precis där just nu, och mina fallback-spel är utan tvekan Mass Effect-serien. Det är där jag hamnar när jag vill spela utan att orkar med något nytt, som att läsa om en god bok eller se en klassisk film. Givetvis gör jag också typ samma val varje gång, så.. jag vet egentligen vad som händer.

Vilket är ditt fallback-spel, din lagom inslitna sko?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Geeks Gaming

Rocket league, utan tvekan. När man kanske inte orkar koncentrera sig till max eller inte har flera timmar att lägga är det riktigt skönt att kunna starta upp RL på datorn eller switchen och bara lira ”en match eller två” (jo tjena)

Medlem

har en hel del olika fallback spel för olika genrar,
rts: starcraft
grand strategy: europa universalis och hearts of iron
turn based strategy: civilization och heroes of might and magic
rpg: diablo
mmorpg: black desert online (brukade vara world of warcraft)
fps: counter-strike

Medlem

Känner igen mig till 100 %, Emil. För min del är det nog LotrO, RS: Siege eller Skyrim. Det sistnämnda brukar göra att man sitter med det ett par timmar per dag i kanske en månad, för att sedan gå tillbaka till spelzombieläget där man har spel som man vill spela men aldrig kommer igång med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Haha känner igen mig helt!

Mitt fallbackspel är och har alltid varit Fallout 2 där jag varje gång gör i princip samma val och kör på samma skills och vapen


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Supreme commander, Master of Orion 2 , eller Borderlands 2. Beroende på humör.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

Super Mario Bros 3 för min del


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skyrim. Om och om igen.

Så fort jag börjar spela något annat så jämför jag alltid vad man kan och inte kan göra i spelet jämfört med Skyrim och det brukar sluta med att det andra spelet förlorar...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Idag är GTA5 en av mina fallbacks. Röjer runt i några timmar, eller kör några storyuppdrag om jag känner för det. Civilization 5 kan jag dra igång ibland. DOOM 2016 funkar också.

Medlem

Xcom 2 och Total War: Warhammer är mina senaste fallback-spel.

Inaktiv

Black Desert Online, alltid avslappnande att gå och fiska, fånga hästar, brygga öl eller göra någon guild quest.

Medlem

Hearts of iron IV

Avstängd

S.T.A.L.K.E.R.

Skribent

Final Fantasy IX, helt klart. Blir en genomspelning varje år.

Medlem

Unreal Tournament "4"
Varje storhelg slutar det med att jag loggar in och får storstryk av alla (50 st?) som lirar dagligen.

Medlem

CS:GO, Diablo 2&3 samt Heroes of Might and Magic 3.


signatur

Burn in the light.

Ambassadör
Xbox

World of Tanks och Europa Universalis IV.


signatur

Jump in.

Medlem

Rocket League, helt klart. Fantastiskt spel för just en sådan situation.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Som yngre var det Golden sun 2: The Lost Age och Tales of Symphonia. Sen blev det Mass Effect-serien, framförallt allt första spelet.

Just nu har jag nog inget fallbackspel, kanske Mass Effect, men det känns som att Horizon Zero Dawn kan ta den platsen i mitt liv. Har startat det några gånger sedan jag spelade ut det första gången, och klarat det två gånger.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Battlefield 1 , Battlefield 4 för multiplayer eller Ghost Recon Wildlands, Fallout 4, Skyrim för singleplayer.

Medlem

Hmm, har nog för många spel i min backlog för att ha ett fallback spel. Men det som kommer närmst måste nog då vara XCOM - Enemy Within. Startar det lite då och då när det rycker i nerven för turbaserade spel.

Gnällkuk

Hmm, det enda Fallback-spelen har nog varit Diablo 3 och Grim Dawn. BF1 känns lite för nytt för att få klassas som fallback, Grim Dawn är också tveksam då senaste eskapaden med det var pga. en expansion.

Generellt sett så återspelar jag väldigt få spel, även om de är bra. Jag söker mer nya kickar än att återuppleva något gammalt. När jag väl spelat något äldre spel så har jag ofta kul med det, men efter en eller ett par sessioner med det så återfinner sig aldrig riktigt suget igen.

Känns som man ständigt är på jakt efter den där nya upplevelsen när man kan uppslukas lite av ett nytt spel och där det är kul att utforska, levla, uppgradera eller vad det nu kan vara. Men jag är notoriskt dålig på att slutföra spel, tyvärr.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Ragnarok Online, Phantasy Star Online, Lineage 2, Diablo 2 & Recettear har alla nån gång varit mina fallback-spel. Spel som är mina huvudspel när jag inte mäktar med ännu fler novella intryck och utmaningar, utan istället vill vila mig med något repetetivt och nostalgiskt.

För tillfället litar jag Nioh, men varvar det gärna med lite PSO de tillfällen jag saknar energin att kämpa för livet.

Black Desert Online nämns ett par gånger i tråden. Synd att det inte finns till PS4. Spelet ser väldigt vackert ut. Dessutom ifrån vad jag hört är spelet lättillgänligt, ofta singleplayer och väldigt skönt att slå ihjäl lite tid med.

Medlem

XCOM 2: War of the Chosen & Diablo 3.

Medlem

Utan tvekan så är Mass Effect serien, Mount and Blade: Warbands och Skyrim mina spel jag ALLTID kommer tillbaka till.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

XCOM 2 och Witcher 3, de spelen lyckas alltid underhålla en.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Skyrim. Om och om igen.

Så fort jag börjar spela något annat så jämför jag alltid vad man kan och inte kan göra i spelet jämfört med Skyrim och det brukar sluta med att det andra spelet förlorar...

Skyrim är högst på min lista med, annars kan det bli några timmar Torchlight!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

123
Skriv svar