Fortnite drar in rekordmycket pengar

Robot

Eftersom Fortnite Battle Royale är gratis så är det 2,6 miljarder i mikrotransaktioner då eller? Per månad!

Gnällkuk

Aldrig ens hört talas om Dungeon Fighter Online. Kikade lite snabbt, såg ut som något som verkar poppis i asien men kanske inte i väst.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Epic har varit med länge, Fortnite BR är ganska unikt och erbjuder mycket mer taktiska beslut än många andra BR spel gör. Jag är själv lite sugen på vissa av "skinsen" i spelet så jag förstår varför det drar in så mycket pengar, det är ett bra spel oavsett om det är gratis eller inte.

Medlem

Visar ju tydligt att mikrotransaktioner är här för att stanna.

Tycker det är okej om det sköts på ett bra sätt med kosmetika och liknande. Det tråkiga är att vissa hoppar över SP & storybaserat DLC vilket jag kommer sakna.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det är mig veterligen inte många som är emot det i F2P spel, vad folk ogillar är när man använder dem i spel man betalat dyra pengar för s.k "double dipping".

Medlem

Oj, och crossfire 3:a? Mäktigt för ett lastgammalt gratis-spel som inte ens har mikrotransaktioner.
Antar att ni menar detta alltså.
http://crossfire.real-time.com/

Medlem
Skrivet av Gambold:

Oj, och crossfire 3:a? Mäktigt för ett lastgammalt gratis-spel som inte ens har mikrotransaktioner.
Antar att ni menar detta alltså.
http://crossfire.real-time.com/

Eller så kanske det är det där fps Crossfire som är så himla poppis i Kina och som har över 650 miljoner registrerade användare...

Medlem

Efter en snabb uträkning inser jag att det är närmare 40.000 miljarder euro.

Medlem
Skrivet av feistin:

Eller så kanske det är det där fps Crossfire som är så himla poppis i Kina och som har över 650 miljoner registrerade användare...

Precis, https://www.smilegate.com/en/game/game.asp?cd_game=1
Hade aldrig hört talas om det innan Starbreeze fick uppdraget att göra en ny version av spelet.

Medlem

Kan inte de gamla kult rävarna från EPiC Games lägga några mille på att göra ett matigt single player äventyr när de nu drar in så galet mycket cash. Fast det är ju behagligare att sitta i räkbåten som de gör nu o pumpa ut billigt muliplayer crap material. Jag är bitter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

FM-guru
F.d. Sisyr

Något glada Epic ska vara över att PUBG var en sådan succé. Där hittade man ju en helt enorm marknad för Fortnite som man knappast hade räknat med på förhand.

Gnällkuk
Skrivet av Deschain:

Precis, https://www.smilegate.com/en/game/game.asp?cd_game=1
Hade aldrig hört talas om det innan Starbreeze fick uppdraget att göra en ny version av spelet.

Jaha, Smilegate. Då steg hoppet lite lite igen för en portning av Lost Ark <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är ju smått fantastiskt att Wow fortfarande är med på listan.

Medlem

Med tanke på att Fortnite är ett skitspel som blivit poppis genom youtube och spelas till 95% av teens och pre-teens som inte ännu har lärt sig begreppet "pengar" eller "valuta" så är jag föga förvånad faktiskt. Så länge man kommer kunna övertala mamma och pappa att dela med sig av sina kreditupg. så kommer spel likt dessa att fortsätta dra in pengar. Det sjuka är att dom inte hade dragit in 10% av de intäkterna om dom hade tagit betalt för spelet, yeah it is indeed a crappy crappy game. Mobilversioner hjälper ju också till på sitt sätt eftersom dom bortskämda småkidsen som spelar skiten får en ny mobil i veckan verkar det som. AH detta materiella samhälle vi lever i, är det inte fantastiskt? Där pengar verkar växa på träd.

Medlem

@CARTMAN: det kommer säkert,..man får ta i beaktande att spel inte görs på några månader....och så värst länge har ju inte fortnite funnits ute...

Medlem

Kanske lite OT, men ni skrev att GTA V tappat i popluraitet. Stämmer säkert. Men är inte den där ban-rundan som går runt en del av problemet? Att folk som inte fuskat blev automatiskt bannade osv?

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Med tanke på att Fortnite är ett skitspel som blivit poppis genom youtube och spelas till 95% av teens och pre-teens som inte ännu har lärt sig begreppet "pengar" eller "valuta" så är jag föga förvånad faktiskt. Så länge man kommer kunna övertala mamma och pappa att dela med sig av sina kreditupg. så kommer spel likt dessa att fortsätta dra in pengar. Det sjuka är att dom inte hade dragit in 10% av de intäkterna om dom hade tagit betalt för spelet, yeah it is indeed a crappy crappy game. Mobilversioner hjälper ju också till på sitt sätt eftersom dom bortskämda småkidsen som spelar skiten får en ny mobil i veckan verkar det som. AH detta materiella samhälle vi lever i, är det inte fantastiskt? Där pengar verkar växa på träd.

Vad är det som gör Fortnite till ett skitspel? Jag har själv hållit på med gaming sedan slutet på 80-talet och ser inte mkt "flaws" i Fortnite. Smidigt gameplay. Taktiska strider som kräver sin person. Det verkligen osar bitterhet över hela ditt inlägg, har du ens provat spelet?

1
Skriv svar