FlygKyckling: mitt första Andriodspel

Medlem
FlygKyckling: mitt första Andriodspel

Hej,

Håller på att utveckla mitt första spel. Det är ett arkadspel till andriod.

Här är en konsis trailer:

Spelet finns som beta på:

FlygKyckling

Det börjar närma sig skarp lansering. Därför vänder jag mig till Er för att få input.

Kommer att posta om utvecklingen fram till lanseringen. Tänkte släppa det skarpt i Juli, efter E3 har lagt sig jag finslipat mer.

Hoppas ni njuter av sommarvärmen!

Skägg.
10 Chambers

Vad använder du för verktyg?
Hade du någon erfarenhet av att utveckla spel innan detta?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Lite erfarenhet av programmering, men inget inom att göra spel.

Använder unity. Finns mängder av tutorials.

Har tagit ca 40 timmar hittentills. Svåraste var nog att fixa Google play services för att implementera leaderboards.

Hej hur går det med spelet? Är du färdig för en release ?

Medlem

@Anton Schillén: Snart, behöver fixa lite småsaker.

Svårt att veta för egentligen känns inte spelet klart. Vill så mycket. Svårt att veta när man ska vara nöjd. Spelet är fullt spelbart, så bör skapa en fin trailer och sen skapa en release.

Ambitioner får komma när man är lite mer finslipad som spelutvecklare. För övrigt om det är någon som är bra på artwork, design och editing vore det trevligt att sammarbeta för att skapa ett spel. Kodande och spelmekanik faller naturligt för mig, är det andra som är lite knepigt.

Medlem

Säg till om du behöver testare! Är inte jätte insatt i själva kodningen men har spel testat en del

Ser skoj ut!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

@cnohall: Sätt ett mål och släpp spelet där(Oavsett vad du känner om det, du kan alltid uppdatera senare, men då har du det färdigt). Detta borde du troligen gjort tidigare Men det är lätt att vara efterklok! Feature-creep blir så lätt annars.

Grattis till att du i stort sett gjort färdigt ett spel, kämpa på nu i det sista så du blir färdigt. Kan tyvärr inte hjälpa dig med art då jag är precis som dig. Kodning osv kommer lätt, men allt annat kommer inte lika lätt.

Medlem

@piddau: Tack för peppet!

Då gör jag vad jag kan tills månadslutet så blir det release.

Medlem

@unforg0tten: Testa gärna.

Länk till spelet finns i första posten, eller så söker du helt enkelt på FlygKyckling

Du kan skicka kritik privat eller posta rakt i forumet, om du känner för det.

Ser projektet som något jag kan lära mig från så tankar och inlägg är värdefulla.

Testade och lämna feedback på google play och tweeta det https://twitter.com/TestingAndroid7/status/101888368607335628...

Det var lite saker som kunde bli bättre, t ex, i tutorialen vore det bra att få veta hur man flyttar fågeln upp och ner Försökte klicka runt och swipa som en galning. Sen få veta vad de olika färgerna gjorde, röd var extra liv? och orange gjorde att man åkte snabbare?

Men annars var det ett kul spel, mycket potential

1
Skriv svar