Vad vill du fråga politikerna om teknik/spelpolitik?

Medlem

Det är allmän kännedom Kanada erbjuder eller använder skattelättnader och incitament för att locka kreativa industrier, spelutveckling är en av dem. Detta har medfört att många företag har etablerat sig i Kanada och på så vis har ökat både arbetsmarknad och ekonomi i landet. Finns det någon möjlighet för Sverige att utveckla motsvarande system?

Sverige har redan fåtal väletablerade studios med ekonomiskt stöd av utgivare, men för självständiga spelutvecklare kan få det svårt att starta eller stå med fötterna på marken.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Är det något parti som vill införa strafftullar för att gynna inhemskt spelindustri och missgynna utländsk eller motsvarande (dvs ge skattelättnader och bidrag till inhemsk spelindustri)?

Hur upplever du som politiker den berömda ludonarrativa dissonansen i spelet politik? Uppenbarligen går det ut på att bränna miljarder på skit hela dagarna medan det hålls vackra tal i de förrenderade mellansekvenserna.

Medlem

Hur ser framtiden för VPN ut? Kommer operatörerna att bli tvingande att lagra även för VPN inom ett större tidsintervall?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@rednacid: behövs snarare mindre lagar gällande immateriellrätt.

Men ja det är en fråga som på alvar behöver lyftas upp i den politiska debatten.


signatur

P.L.U.R

Avstängd

Om man har för avsikt att införa yttrandefrihet. Och om man möjligen kunde lämna medborgarnas sista tillflyktsort ifred. Åsa Romson dyker upp när jag spelar TV-spel. Oväntat och ovälkommet.

Avstängd

Om Jan Björklund kan sluta att kalla sig liberal? Och om Annie Lööf kunde sluta att kalla sig för liberal? Eftersom man endast är lobbyister för oreglerad marknadsekonomi. Inte liberala opinionsbildare.

Hashtag: Artikel 11, Artikel 13.

Medlem

@TheConsul: Kemikalieskatten är totalt felriktad och baseras på apparatens vikt, vilket gör att små miljöbovar kommmer lindrigt undan medan tunga apparater som inte är så miljöfarliga beskattas hårt. Vansinnigt.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag skulle önska att politiker lämnar spelindustrin i fred. Den är självförsörjande och ska fortsätta vara det. Inte förstöras av massa bidrag.

Medlem

Med två veckor kvar till valet undrar jag lite hur det går med det här projektet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Med två veckor kvar till valet undrar jag lite hur det går med det här projektet?

Det finns två filmer klara, vi spelar in tre idag. Så tänkte börja prutta ut dem nästa vecka.


signatur
12
Skriv svar