Star Citizen då, nu, och snart

Medlem
Star Citizen då, nu, och snart

Tjena! Zemion heter jag är en av ledarna för en av sveriges största Star Citizen guilder/organisationer, ASGARD

Jag har skrivit denna tråd till dig som har tålamodet och viljan att läsa om hur Star citizen började i gameplay form, och var det är idag och var det är på väg, i väldigt stora drag. Och även när jag tror att man bör testa star citizen då vissa personer har blivit besvikna när dom prova det under senaste free flight helgen.

Lite kort historia i väldigt stora drag (Väldig många Patch är inte med)

Hangar modulen. släpptes 30.08.2013
Hangar modulen var det absolut första som släpptes som likna någon form av spelupplevelse om man nu kan kalla det så. Hangar modulen gav dom som hade backat spelet möjligheten att titta och gå runt i de skeppen man hade köpt

Dogfighting Module/Arena Commander släpptes 04.07.2014
Vi kunde nu flyga våra skepp i en arenamiljö och skjuta ner botar

Patch 2.0 Persistent Universe släpptes 12.12.2015
Vi fick nu en sandbox miljö som vi kunde flyga runt i

Patch 2.6 Star marine. släpptes 03.01.2017
FPS modulen släpptes, tillsammans med uppdateringen till Arena commander

Patch 3.0 släptes 23.12.2017
Sandbox miljön, Persistent Universe expandera väldigt mycket. Och vi kunde nu landa på månar och ta en promenad runt hela ytan om man så vill. Och vi kan nu göra uppdrag

Star citizens vad kommer i år?
När det gäller allt som kommer kan man tydligt se vad som är på väg om man tittar på Star citizens roadmap och hur långt dom har kommit på en uppdatering,

https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
(Tryck på bilderna för varje entry för lite mer information)

Dock kan det vara svårt att förstå sig på vissa funktioner som är på väg då man inte vet alltid vad en kommande funktion innebär, och istället kanske man bara vill ha svar på frågan när kommer Star Citizen bli kul och spelbart att spela??

När rekommendera jag att testa star citizen?
När prestanda problemet är löst och det finns tillräcklig i spelet för att skapa en kul spelupplevelse rekommenderar jag att prova Star Citizen. När är detta?

I år är det planerat att släppa 4 stycken patcher. Dessa patchar är 3.1, 3.2, 3.3, och 3.4
vilket vi redan idag har patch 3.1.

Patch 3.2 Q2
Kommer medföra kosmetiska och grafiska förbättringar, ett kiosk system för att köpa skepps vapen samt saker som idag inte får plats i en butiksyta. Första iteration av mining kommer samt grupp system för spelare samt förbättrat kanontorn system. Vi får också första varianten av AI fot soldater samt flera nya skepp och vapen.

Patch 3.3 Q3
Är den absolut viktigaste patchen i år för prestanda och nätverkskod. Ut med den gamla nätverkskoden och in med den nya, det nya Object Container Streaming systemet kommer också vilket genererar innehåll utifrån spelaren position. Patchen ger också en ny planet med olika bioms, en stad samt månar. Handeldvapen, kläder, skepp och fordon planeras också släppas. Refuling, repairing och scaveging kommer också i sin första iteration.

Patch 3.4 Q4
I 3.4 kommer den mycket efterlängtade kvinnliga spelar karaktären. Optimering kommer fortsätta från vad 3.3 lade in. Vi får också en till planet i from av Arccorp som är en stadsplanet, vi kommer kunna claima mark vilket ger nya gameplay möjligheter och uppdrag. Uppdatering planeras också ge oss ytterligare nio skepp samt handeldvapen.

Med årets slut kommer mycket fler moduler med ny spelmekanik, bättre nätverkskod samt optimeringar ha implementerats och kan byggas vidare på. Vi får våra första planeter att landa på samt städer att besöka. Vi kommer ha mycket mer rustningar, vapen och kläder för vår digitala catwalk samt en hel drös efterlängtade skepp och fordon.

När bör man börja spela Star Citizen?
Star citizen har länge varit en Alpha, och kommer fortsätta vara en Alpha ett bra tag till och man kan förvänta sig både buggar och varierande prestanda om du skulle pröva spelet idag. Men faktum är att många redan nu spelar Star Citizen, trots de prestanda problem som dyker upp p.g.a av gammal nätverkskod (ca 30 fps för mig) och trots buggarna så har vi kul när vi spelar.

Star Citizen fick också kritik för den dåliga prestandan som var under free fly helgen när 3.0 släpptes, det var ett misstag tycker jag personligen. Det var stor press på servrarna med alla testare samt free fly spelare, de skulle väntat tills buggarna och crash fixarna som finns idag med 3.1.4. var inlagda.

Jag kan rekommendera spelet till dem som idag är mycket intresserad i utvecklingen och vet att de kommer spela men kanske inte vågat ta steget att köpa det. För alla andra som är intresserade men vill ha lite mer att göra i spelet så rekommenderar jag att vänta till årets slut när nya features och spelmekanik har implementerats i spelet med patcharna 3.2, 3.3 och 3.4.


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Backade det här vid Kickstarter men har fortfarande inte orkat öppna och testa. Får väl se om de levererar ett färdigt spel till slut.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har provat spelet några gånger genom åren, men det har aldrig riktigt fallit mig i smaken.
Visst, det ser snyggt ut (såg snyggt ut, vet inte vad jag skulle tycka om grafiken idag), men det har alltid känts som det saknats något.
Till en början har det inte funnits någon tutorial eller help-funktion som guidat en vad man ska göra, vilket fått mig att tröttna redan från start. Sen efter det har jag aldrig haft något riktigt mål i spelet, så det känns som att allt de lyckats med är ett vackert spel men som saknat gameplay.

Hur är spelet idag? Finns det uppdrag/missions/quests/kalladetvadnivill att göra, kan man ägna sig åt mining eller handel, piratlivet, leka scheriff, eller något som helst annat som faktiskt ger spelet en gameplaykänsla?

Medlem

Backade genast vid start men har faktiskt inte provat det än. Ligger dock i pipelinen då jag får igång nya datorn.
Några konkreta tips? Gör joystick livet enklare, osv?

Medlem

Provade lite när de släppte den öppna världen första gången. Var väl okej, men det var mest grafiken som var imponerande, inget mer.
För min del så tycker jag inte att de visat något som kan betraktas som ett roligt spel än, bara massa grafik och onödigt långsamma och långa animationer. Inte mycket att hänga i granen.
Mer typ som, "Brett som ett hav, djupt som en liten pöl".

Medlem

@ForrestFox: Det finns flera olika sorters uppdrag. Beacons som är spelarskapade uppdrag där man ska hjälpa folk i strid eller transportera dem är också implementerat. Trading finns i spelet med flera olika varor och stationer/utposter att köpa och sälja på.

Du kan leka rövare och förstöra för folk genom att skjuta dem, förstöra deras skepp eller stjäla deras skepp. Det finns inget system för att tjäna pengar på det än dock, som Chris Roberts har sagt, "Vi måste bygga systemen för hur det ska funka innan vi kan hitta sätt för pirater att bryta reglerna".

Du har en crime stat i spelet som påverkas av ditt agerande och når du nivå fem så blir du en public enemy som alla kan se hela tiden. Crusader Security skepp och Port Olisar kommer också börja skjuta på dig.

Jag på senaste tiden försökt stjäla större och större skepp genom att smyga på dem och skjuta besättningen. Har inte det funkat så har jag rollspelat lite och låtsats som att någon annan förstört mitt skepp och jag behöver skjuts.

Läser du igenom den korta informationen som @Zemion ger angående varje patch så ser du att den första iterationen av många features och spelmekanik kommer med uppdateringarna under resten av året.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Intressanta komponenter men frågan är väl om dom kan knyta samman helheten till slut.

Medlem

@Fiddi: Man får kolla på de tre videorna som släpps på youtube varje vecka där de svarar på frågor ifrån forumet, presenterar uppdateringar om utvecklingen av specifika delar av spelet och sätter sig ner och diskuterar det med de ansvariga utvecklarna direkt. Vill man inte eller orkar inte kolla så brukar Boredgamer på youtube summera varje video ganska bra.
https://www.youtube.com/user/BoredGamerUK

Vill man istället ha text baserad information så skulle jag rekommendera starcitizen.tools
https://starcitizen.tools/Star_Citizen_Wiki


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@sp0de: Jag använder mus och tangentbord vilket funkar bra för mig. Jag har dock ganska bra "spatial awarness" så klarar mig ganska bra. Jag kan inte säga hur spelet är med joystick själv men profiler finns uppsatta för flera Logitech joytsticks samt en generisk profil.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox:

Brukade kolla på dem, men slutade vid 3.0 släppet. Tycker de bara körde runt i en cirkel och det var ytterst sällan något som visade hur "core-gameplay" eller hur spelet skulle spelas, mest om grafik, "immersion" och några tråkiga animationer.

Mitt största problem är att de inte visat nästan något alls hur grunderna ska vara, som jag förstår det finns det bara rymdstrider, lite fps och halvkasst cargo-system (Finns säkert lite mer, men dessa är de stora). Efter så här många år bör grunden vara i stort sett klart, öppen för modifikation men ändå tämligen spikat.

Sen såklart hjälper det ju inte att de missar deadlines hit och dit och säljer skepp för tusentals kronor, men det stör jag mig inte på särskilt, det är mest den uppenbara bristen på rejäl framgång. Tills de visar en fungerande och framförallt rolig del av spelet så är jag lagom ointresserad av vad de vill eller tänker göra.

Medlem

backat från start och varit subscriber sedan starten. Det är ett äventyr i sig att följa utveckligen via all video content och artiklar de släpper varje vecka. Så jag anser redan att jag fått bra valuta för de pengar jag lagt ned. Jag har bra med tålamod så de får ta den tid de behöver för att göra det till det spel det förtjänar att vara. Och vi kan vara säkra på att de verkligen är på väg dit då all utveckling är öppen.

Quake-konnässsör

@sp0de: Än så länge så tycker jag det fungerar bra att köra med tangetbord och mus och fördelen med den uppsättningen är gimbaled vapen. Dock så förlorar du en storlek på vapnen när du kör med gimbaled vapen. Till exempel en vapen plats på skeppen har storlek 3 och då kan man välja att antagligen sätta på en storlek 3 vapen som är fixerade, eller en storlek 3 gimbaled som i sin tur kan enbart ha storlek 2 eller 1 kopplat till sig.

Själv kör jag med HOTAS och med pedaler, tycker denna uppsättning ger en skön inlevelse i spelet för mig själv. Mycket enklare för mig själv att köra med fixerade vapen istället för gimbaled vapen då när jag kör med joystick. Har också hört att köra med dubbla joystick ska vara underbart, men detta har jag fortfarande att prova på.

Om man skulle vilja prova på dubbla joystick så brukar de flesta rekommendera Thrustmaster T.16000M.

Ifall du vill prova på så är det bara och hojta till så kan man köra lite

Medlem

Har inte lagt en krona ännu, men gör det vid släpp av spelet. Tror detta lir komr att bli fantastiskt om allt går i lås som dom vill ha det. Har provat det under en helg, men det var för mycket lagg och utloggningar.

Men fick i alla fall känna på det lite granna, och jag är imponerad såhär långt, inte en massa tomma korridorer och affärer. Det finns liv i spelet, snygg grafik och bra ljud på saker och ting såhär långt.

Längtar tills dagen då spelet släpps.

Ha en trevlig helg allesammans, Game on

Ett trevligt spel verkar det som kantas av rykten vad de än gör. Jag ser framemot ett släpp inom den kommande framtiden och att löften infras.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det skall även nämnas att Star Citizen är multiplayer versionen av spelet. Det släpps även en singleplayer kampanj vid namn Squadron 42 som utvecklas samtidigt och har en egen roadmap.

En vertical slize alpha video med gameplay från singleplayer versionen kan hittas här, med förklarande kommentarer av game directors:

Släpp av squadron 42 kommer när det är klart. Men räkna med släpp av Squadron 42 före Star Citizen är feature complete då de kommer fortsätta lägga till content till Star Citizen under lång tid. Squadron 42 behöver även det vissa av de kommande förbättringarna som finns på Star Citizen roadmapen så som AI uppdateringar och Container streaming systemet, men det har inte något behov av nätkoden osv. De skepp som släpps har under lång tid färdigställts i en ordning så att de skepp som behövs till Squadron 42 blir klara först.

Medlem

Köpte ett game pack med en 315p i början av 2016 och tycker det är väldigt intressant att följa utvecklingen.

Inaktiv

Väntar på att få min Freelancer DUR färdig och möjligheten att bli explorer och åka på treasure hunts eller dylikt. Gör mig inte besviken Star Citizen!

Medlem

@ForrestFox
Det finns mycket i spelet redan idag som bidrar till en kul spelupplevelse (Som Maddox har berättat om) speciellt om man spelar med andra spelare. Mycket du frågar om finns dock inte idag i spelet. Så som mining eller handel (i sin sanna form), piratverksamhet, eller bounty hunting (antar att det är det du menar med sheriff) Jag rekommendera dig att prova spelet när 3.4 är ute. Det kommer inte var allt du frågar om. Men jag tror det kommer att vara en spelupplevelse som dom flesta kommer att uppskatta

@Juel91
Tids nog kommer dom antagligen att göra det. Det vi har att gå på gällande det är hur det går just nu för utvecklingen, och det verkar gå bra. Det enda negativa jag ser för utvecklingen är folks ständiga oro och okunskap, Dock kan viss kritik vara befogat

@FN80 @Turbodog
planera ni två att utforska galaxen själva eller tillsammans med någon?


signatur

Org-ledare för Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Asgard Discord
https://discord.com/invite/zs5humSzF7

Medlem

Trevlig tråd!

Jag har hängt med sedan Kickstarter-kampanjen i november 2012 och det är riktigt skoj att se Chris Roberts & Co ge sig på utmaningar som andra spelbolag knappt vågar drömma om. Ribban sitter högt men hittills har de löst alla problem på vägen. Mycket imponerande!

Jag har haft skoj och hunnit spela i ett gäng timmar i alpha-versionerna och har spenderat mycket tid i Star Citizen-forumen samt följt spelutvecklingen med stort intresse, så det känns som jag redan fått mycket valuta för pengarna.

Visst, det kanske tar ett tag innan resten blir klart men jag väntar gärna. Om det blir ett sjukt bra spel, vem bryr sig hur lång tid det tog att utveckla.

Medlem

Backer sen en herrans massa år tillbaka, och jag måste säga att det är skönt att se en informerad tråd, snarare än det sedvanliga "SCAM" tramset dom oinformerade kör med.

Jag älskar spelet i dess nuvarande form, men kan inte riktigt njuta och leva mig in så länge prestandan är så kass. Hoppas verkligen på object container streaming och ytterligare optimering inför framtiden! Annars får jag väl vika mig och hålla mig till single player-delen.

Medlem

Vore det inte bra för spelet om man satsade stenhårt på SP-delen (kommer ej ihåg namnet, Squadron nått?) och få den färdig? Där skulle man som spelare kunna samla på sig vissa saker till lanseringen av det "riktiga" spelet, typ skepp, pengar, material osv. Tror att det hade fått upp hoppet för många samt lockat nya spelare.

En annan undran är varför man fortsätter satsa på det visuella och inte släpper det för ett tag och jobbar på att få funktioner och spelmekanik att fungera? Känns som en ond cirkel där man hela tiden vill ligga i framkant med grafiken men någon gång måste man nöja sig, eller?

Tycker att deras vision är fantastisk men lite väl optimistisk om man vill ha ett färdigt spel inom de närmsta 5-6 åren.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Vore det inte bra för spelet om man satsade stenhårt på SP-delen (kommer ej ihåg namnet, Squadron nått?) och få den färdig? Där skulle man som spelare kunna samla på sig vissa saker till lanseringen av det "riktiga" spelet, typ skepp, pengar, material osv. Tror att det hade fått upp hoppet för många samt lockat nya spelare.

De har anställt hundratals för att kunna färdigställa Squadron så snabbt det är möjligt. Grejjen är dock att många av core systemen som de utvecklat speciellt för detta spel, system som inte finns någon annan stans så det kräver mycket research and development, det är system som krävs av både Squadron 42 och Star Citizen. De anställde de flesta av ingenjörerna från Crytek när Crytek hade ekonomiska problem, så de ingenjörer som skapade Cryengine jobbar med utveckling på detta projekt.

Så både Squadron 42 och Star Citizen väntar på samma kärnsystem för att kunna färdigställas. Men det är viktigt att tänka på att en utvecklare på ett spelföretag som detta inte har kunskap att jobba på varje del av projektet. En ingenjör tex som jobbar på att utveckla kod för core systemen har ingen kompetens för att skapa content så som designa levels, skapa nya fordon, nya missions eller producera grafik. Detsamma med grafiker, level designers och sound designers, de har sina fokus områden. Så istället kör sådana här spelprojekt paralellisering. Man delar upp projektet i tasks där varje anställd alltid har något att göra inom sitt expertområde så att utveckling sker samtidigt och paralellt inom alla områden. Det är detta som är en stor del av jobbet för Game Directors, producers och Leads, att lägga schemat så alla alltid har något att göra så ingen sitter och rullar tummarna medan man väntar på features andra färdigställer inom andra discipliner.

Man kan således inte flytta folk från tex utveckling av grafiska assets för att färdigställa nätverkskoden snabbare.

Här är en mycket bra video som beskriver precis hur denna del av utvecklingen i projekt av den här storleken fungerar.

Citat:

En annan undran är varför man fortsätter satsa på det visuella och inte släpper det för ett tag och jobbar på att få funktioner och spelmekanik att fungera? Känns som en ond cirkel där man hela tiden vill ligga i framkant med grafiken men någon gång måste man nöja sig, eller?

Tycker att deras vision är fantastisk men lite väl optimistisk om man vill ha ett färdigt spel inom de närmsta 5-6 åren.

Precis som jag nämnt ovan så beror det på att folk som har kompetens för att jobba på det visuella inte har kompetens för att jobba på spelmekaniken, så det går inte bara att flytta folk från ena fältet till det andra. Företaget har inte brist på pengar så de försöker istället hela tiden rekrytera mer folk till alla fält för att göra detta snabbare men det är två saker man måste tänka på här. För det första så är det brist på arbetskraft inom branchen. För det andra så kan man inte snabba upp all utveckling bara genom att kasta mer folk eller mer pengar på det. Speciellt utveckling av kod.

Det finns ett uttryck som brukar användas inom branchen. "A pregnant woman will take 9 months to produce a baby. Adding more women to the pregnangy wont make the baby come any faster."

Kika på videon jag lade till ovan så finns det mer detaljerade svaret på hur de använder sin personal så effektivt som möjligt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Bra skriven.
Men ett motargument när det gäller att inte kunna flytta runt tex grafikerna till nätverkskoding: om det nu är så att grafiken är "mer eller mindre färdig", ja, då får kanske företaget göra som det brukar vara vanligt (tyvärr, säger inte att det är bra men samtidigt en realitet i dagens värld): bli av med en del grafiker och anställ annan-typ-av-expert-som-behövs istället. Ett annat företag skulle antagligen överföra resourcerna (eller FTEs) till ett annat projekt istället, men det finns i princip bara ett projekt i detta fall, så det lär nog inte gå.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Bra skriven.
Men ett motargument när det gäller att inte kunna flytta runt tex grafikerna till nätverkskoding: om det nu är så att grafiken är "mer eller mindre färdig", ja, då får kanske företaget göra som det brukar vara vanligt (tyvärr, säger inte att det är bra men samtidigt en realitet i dagens värld): bli av med en del grafiker och anställ annan-typ-av-expert-som-behövs istället. Ett annat företag skulle antagligen överföra resourcerna (eller FTEs) till ett annat projekt istället, men det finns i princip bara ett projekt i detta fall, så det lär nog inte gå.

Jag svarade på detta i samma post. Företaget har inte brist på pengar. De anstränger sig dagligen för att rekrytera mer personal i alla discipliner på alla de orter där de har studios. Så att sparka grafiker gör ingen skillnad om det inte finns fler programmerare med rätt kompetens att anställa för den peng du frigör. Men eftersom pengar inte är ett problem och de konstant anställer inom alla discipliner så behöver de således inte sparka folk för att anställa fler programmerare. Det är då mer effektivt att se till att de som är anställda kan fortsätta att färdigställa content, även om mycket av det inte kan användas ännu fullt ut innan vissa core system som arbetas på, i främst Frankfurt, är färdiga.

Med tanke på allt det content som är planerat så kommer det nog dröja innan grafikerna är "i stort sett färdiga". Resursöverföring sker redan idag inom projektet. Tex designers som idag jobbar tex i Ship Pipeline där deras delprojekt (ett skepp) blir klart, flyttas inte alltid till ett nytt projekt i samma pipeline. De kan hamna att förstärka level designers till Squadron för att skapa Props till dessa levels eller var det nu finns störst behov. Sedan frankfurt färdigställde planet creation tool så flyttas just nu mycket av grafikerna och designersarna till att skapa planeter. Men det är förflyttningar inom discipliner.

De features som idag är flaskhalsen har inget med detta att göra dock. Det är core features som object container streaming, server meshing och subsumption AI. Det folk som finns att anställa med kompetens för detta anställs så fort de hittas. Men det går inte heller att kasta hur mycket folk som helst på en av dessa features och då tro att det kommer bli klart fortare.

Ett demo av detta verktyg

Edit: För att förekomma ett annat vanligt argument så skall jag göra detta tillägg. "Men det utbildas ju mängder av programmerare varje år från våra högskolor och universitet!" Ja det är riktigt. Men en nyutexad ingenjör eller programmerare har inte den erfarenhet eller kompetens som krävs för att kunna hoppa in och göra nytta för att driva komplicerade projekt som detta framåt.

"Men om de aldrig får sådana jobb, hur skall de då skaffa kompetensen eller erfarenheten?" Svaret på detta är att det är just därför det inom dessa discipliner, generellt inom branschen, finns ranker. Tex Senior designer, designer, junior designer etc. En senior förväntas självständigt kunna färdigställa tasks väldigt mycket snabbare än en vanlig desginer. En junior designer, som oftast har mellan noll till tre års erfarenhet, förväntas inte självständigt färdigställa tasks utan behöver handledning och stöd av andra i gruppen. Alla företag i branschen har således ett begränsat antal junior positions eftersom de i princip måste lära upp dessa från grunden och sedan lägga tid på att ge dem stöd under arbetets gång. Tid som tas av andra designers och seniors och därmed från projektet de arbetar på.

Således kan man inte kasta speciellt många nyutexade programmerare tex på ett projekt och tro att det gör att det går fortare. Det kommer istället göra att projektet tar längre tid att slutföra pga all den tid som läggs på handledning osv. Så Junior designer positioner finns även hos CLoud Imperium Games, och de hålls fyllda hela tiden, men de kan inte lägga till fler juniors än de har utan att det negativt inverkar på de deadlines de har.

Medlem

@Aletheides: Tack - du behövde inte svara så utförligt, är väl medveten om detta; ville bara poängtera just denna punkt (i mina dåliga skrivstil).

Medlem

@zemion: Jag är för närvarande medlem i Intergalactic Airlines. Kommer även försöka lira en del med brorsan. Är nyfiken på dom flesta yrkena så man får se vilket som känns mest intressant lite längre fram i tiden.

Inaktiv
Skrivet av zemion:

planera ni två att utforska galaxen själva eller tillsammans med någon?

Det verkar vara fyra platser och sängar i skeppet enligt youtube-videos men i specifikationerna står det "maximum crew 2".
Så vi får väl se lol

Medlem

Skulle vara kul.om det här spelet blir ett sånt spel som man iaf under en längre tid känner att det är det enda man vill spela.
Inte så ofta man blrjar med såna spel men detta har potential en att bli ett sånt spel.
Själv rör jag det inte med tång fören det är färdigt på ett eller annat sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot

Denna tråd är kanon eftersom man får tips om bra videos. Jag försöker ha lite koll men de mosar ut så många videos och man vill ju titta på dom som har matnyttig info.

Så , fortsätt tipsa om videos som ger matnyttig/rolig/intressant info.

Här kommer en intressant om hur de desginar en plats.

Medlem

Man började 2013 men spelet är fortfarande i alpha-stadiet? Till och med DayZ har kommit längre på kortare tid O_o


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar