Testpilot – MSI GE63 Raider RGB 8RF

Robot
Testpilot – MSI GE63 Raider RGB 8RF

Testpiloten Grukk har testat MSI GE63 Raider RGB 8RF, en bärbar speldator utrustad med ett GTX 1070, en sexkärnig processor och 120 Hz-skärm.

#msi


Medlem

Synd att ni inte kunde prova crysis warhead istället. Betydligt bättre optimerat än första crysis.
Annars kul att ni provar lite annorlunda titlar


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag vet inget om datorn du testade. Jag såg bilden på RGB-belysningen och tappade intresset.

Nej, skämt åsido, jag läste klart recensionen trots den inbyggda julgransbelysningen.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av magma:

Synd att ni inte kunde prova crysis warhead istället. Betydligt bättre optimerat än första crysis.
Annars kul att ni provar lite annorlunda titlar

Spelen som testades valdes ut för att det var spel som jag hade till hands som jag tänkte kunde kräva en del av hårdvaran utifrån de aspekterna jag räknade upp i recensionen. Jag har Crysis men inte Warhead. Skaffar jag Warhead och får möjlighet att testa fler datorer så ska jag försöka få med det då. Just Crysis valdes just för att det är en sån snackis och meme. Crytek var väldigt tidiga med att föra in saker som har blivit standard idag.

Alltid kul att få lite feedback på vilka spel folk är intresserade av! Tack!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Spelen som testades valdes ut för att det var spel som jag hade till hands som jag tänkte kunde kräva en del av hårdvaran utifrån de aspekterna jag räknade upp i recensionen. Jag har Crysis men inte Warhead. Skaffar jag Warhead och får möjlighet att testa fler datorer så ska jag försöka få med det då. Just Crysis valdes just för att det är en sån snackis och meme. Crytek var väldigt tidiga med att föra in saker som har blivit standard idag.

Alltid kul att få lite feedback på vilka spel folk är intresserade av! Tack!

Precis. Kan också vara kul med dx11-titlar kontra dx12.

Haha, ja Crysis är många speldatorers mardröm.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av keffkebab:

Har man pengarna att lägga men inte utrymmet tycker jag själv som användare av dessa datorer (har en modell från 2016 med ett 980 gtx i) att de är ypperliga.
Hade jag haft plats så är ju dock en stationär överlägsen på alla sätt, inte minst när det kommer till ppk(prestanda per krona). För dyrt är det. Även om det är fina produkter.

Precis! Det är en jättefin produkt för de som behöver flyttbarheten. Men för den som har plats och vill lägga pengar på sin spelupplevelse är nog en stationär dator ett bättre val. Men alla är olika!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Mitt problem var att jag inte har någon plats för att ställa en stationär dator. Därför valde jag att köpa en bärbar som jag kan ställa undan efter användning. Det är ju som Grukk skriver, det går inte att jämföra med en stationär. Främst så får man ju inte samma prestanda för pengarna.
Jag köpte iallafall en HP Omen 15-ce089no som också har 120hz skärm men är lite klenare i övrigt om man jämför med testdatorn. Jag blev däremot positivt överraskad av hur bra den funkar. Spelen flyter även med höga grafikinställningar, den är relativt tyst (betydligt tystare än mitt ps4).
Mitt största problem är att skärmen är lite liten, hade nog klarat av att ha en 17" skärm, men 15,6" är för lite enligt mig.

Redaktör

@ecHo!: om man går på pris är bärbart värdelöst, även om det blir bättre. Sedan Nvidia (och AMD?) började köra samma grafikchip i bärbara som i vanliga kort är de riktigt bra, och därmed slipper man köpa ny laptop lika ofta. De har ju alltid flera betydande nackdelar mot stationärt, men börjar mer och mer bli ett okej alternativ. T.ex. för mig som p.g.a. platsbrist och klåfingriga barn inte kunnat ha en stationär de senaste åren.


signatur
Medlem

Personligen så inväntar jag Razers Blade 15 som droppar i den nordiska marknaden om en månad

Medlem

@makedonii:
Har inte hört bra saker om Razers datorbyggen. Vad jag har läst så får du en bättre bärbar om du kollar efter andra märken.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

@ecHo!: om man går på pris är bärbart värdelöst, även om det blir bättre. Sedan Nvidia (och AMD?) började köra samma grafikchip i bärbara som i vanliga kort är de riktigt bra, och därmed slipper man köpa ny laptop lika ofta. De har ju alltid flera betydande nackdelar mot stationärt, men börjar mer och mer bli ett okej alternativ. T.ex. för mig som p.g.a. platsbrist och klåfingriga barn inte kunnat ha en stationär de senaste åren.

Du får helt enkelt fixa ett dedikerat nördrum med lås!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör

@uberpwnage2.0: på gång. Jag flyttar till större om tre veckor!


signatur
1
Skriv svar