Huvudpersonen i Assassin's Creed: Odyssey är en spartansk krigare

Robot
Huvudpersonen i Assassin's Creed: Odyssey är en spartansk krigare

Playstation Store läcker beskrivning och logotyp.

#assassins-creed-odyssey, #e3-2018, #ubisoft


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Allt vi fått höra hittills om Odyssey får det att låta som ett ännu bättre Origins tycker jag. Ser fram emot gameplay!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Spartanska krigare är väl inte något som populärkulturen normalt sett associerar med lönnmord. Ska bli intressant att se hur det här artar sig. Men jag gillade Origins, så jag är mer taggad än jag någonsin varit för ett Assassins Creed. Men min hype-nivå brukar normalt sett vara 1 av 5, så det är ingen prestation.

Medlem

Let the memes BEGIN!

Medlem

Var (och är) förälskad i Origins. Enligt mig det bästa i serien som gjorts. Tilltalar mig otroligt mycket! I kombination med Egypten-temat så tilltalar det mig ännu mer, för att inte tala om hur vackert det är. Sitter fortfarande och spelar det från och till, men börjar få slut på saker att göra.. några få quests kvar.

Ser mycket fram emot Odyssey.

Medlem

För helvete. Fan är meningen med E3 om allt blir avslöjat i förväg.. Tråkigt.

Medlem

Om hjälten är från Sparta så borde man ju kunna förvänta sig en massa dåliga bortförklaringar till varför man inte genomförde lönnmordet, varvat med bögig kärlek och sex samt sexuella situationer med yngre lärlingar. xD

Medlem

Men gäsp. Mer same same alltså.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av employed:

Om hjälten är från Sparta så borde man ju kunna förvänta sig en massa dåliga bortförklaringar till varför man inte genomförde lönnmordet, varvat med bögig kärlek och sex samt sexuella situationer med yngre lärlingar. xD

Vissa folkslag förr i tiden (samt även nu för tiden...) var lite väl glada i unga grabbar så att säga, men Spartanerna var förmodligen inte det. https://en.wikipedia.org/wiki/Pederasty_in_ancient_Greece#Spa...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@employed: Tror att du blandar ihop Sparta med Aten när det kommer till lärlingskärlek.

Testpilot

Gissar att gladiatorstriderna från Origins fortsätter i detta spel? "This is Sparta!"

Medlem

ZEUS! YOU WILL NOT SURVIVE THIS DAY, I WILL HAVE MY REV-oh sorry fel franchise.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Om nu detta är en kronologisk efterföljare borde det ju vara ett Grekland under romerskt styre mitt under "inbördeskriget", men i och med origins så kastade ju Ubi all fantasi om seriös historiekoppling ut båten. Kanske sunt om man vill göra underhållande spel, och det förklarar kanske Sparta-kopplingen här. Let's just make a fighting game and stop pretending!?

Hade varit roligare med en spiritual remake av originalet eller ett som utspelar sig i Rom, t.ex. strax efter mordet på Julius "den håriga".

Medlem

E3 måste vara enormt det här året med tanke på alla tidiga "läckor", trailers och rykten.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

För helvete. Fan är meningen med E3 om allt blir avslöjat i förväg.. Tråkigt.

Mer djup. Gameplay etc.

Skrivet av employed:

Om hjälten är från Sparta så borde man ju kunna förvänta sig en massa dåliga bortförklaringar till varför man inte genomförde lönnmordet, varvat med bögig kärlek och sex samt sexuella situationer med yngre lärlingar. xD

Sexuellt umgänge mellan Erastes (Äldre man) och Eromenos (en yngling.. oftast man i sena tonåren) sågs ned på. Umgänge och "närheten" uppmuntrades men direkt penetration var inte socialt acceptabelt mellan två män. Förhållandet mellan Erastes och Eromenos var platoniskt.

Skrivet av Jozo:

@employed: Tror att du blandar ihop Sparta med Aten när det kommer till lärlingskärlek.

Det gör han nog. Däremot så utspelade sig liknande sociala aspekter även inom Sparta. Där var det kamratskap i krig och umgänge i fredstid som var fokus.

Medlem

THIS!!! IS!!! SPARTAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

@Dizzz:
Finns gott om artiklar, böcker, tidskrifter och sidor som talar för att homosexuellitet var minst lika utbrett i Sparta som resten av Grekland. I vissa tom mer.

Sparta och dess krigare är så jävla överhypade efter filmen 300.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Var (och är) förälskad i Origins. Enligt mig det bästa i serien som gjorts. Tilltalar mig otroligt mycket! I kombination med Egypten-temat så tilltalar det mig ännu mer, för att inte tala om hur vackert det är. Sitter fortfarande och spelar det från och till, men börjar få slut på saker att göra.. några få quests kvar.

Ser mycket fram emot Odyssey.

Håller med dig helt. Föll pladask för AC:Origins och ser det även som det bästa i serien och ett av de bättre spelen jag lirat faktiskt. Vilken otrolig grafik och enormt vacker skådeplats i Egypten. Wow så bra det är. Äger season pass sedan 2 månader tillbaka men har ännu inte installerat spelet igen efter att ha klarat ut det i vintras.
Hoppas detta nya AC:Odessey släpps nu i höst för att fylla ut november nu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Håller med dig helt. Föll pladask för AC:Origins och ser det även som det bästa i serien och ett av de bättre spelen jag lirat faktiskt. Vilken otrolig grafik och enormt vacker skådeplats i Egypten. Wow så bra det är. Äger season pass sedan 2 månader tillbaka men har ännu inte installerat spelet igen efter att ha klarat ut det i vintras.
Hoppas detta nya AC:Odessey släpps nu i höst för att fylla ut november nu.

Rekommenderar er att köra new game+ om ni inte gjort det!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Om nu detta är en kronologisk efterföljare borde det ju vara ett Grekland under romerskt styre mitt under "inbördeskriget", men i och med origins så kastade ju Ubi all fantasi om seriös historiekoppling ut båten. Kanske sunt om man vill göra underhållande spel, och det förklarar kanske Sparta-kopplingen här. Let's just make a fighting game and stop pretending!?

Hade varit roligare med en spiritual remake av originalet eller ett som utspelar sig i Rom, t.ex. strax efter mordet på Julius "den håriga".

Om jag fattar det rätt så utspelar det sig i antika Grekland och för mig är det långt innan Origins utspelade sig. Om det stämmer så fattar jag inte riktigt hur det ska funka. Om Origins var starten för hela Assassin-brödraskapet, vad är man i ett spel som utspelar sig tidigare?

Helt ärligt så är jag inte så tänd på att spela som en spartan. Känns lite väl uttjatat. Hade varit mycket roligare med en Origins uppföljare i Italien typ 30 år efter Origins.

Kommer såklart mer info sen så man får väl vänta och se.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

@employed: Det var inte min poäng. Min poäng att detta system som Aten hade inte existerade i Sparta. Däremot förnekade jag inte att homosexualitet var brett i Sparta.

1
Skriv svar