SNK avslöjar spellistan för NEOGEO mini
Blev lite sugen på NEOGEO mini. Minns jag hade Sega Megadrive då det begav sig och man blev sugen på NeoGeo tidigt 90-tal men den var ju så dyr men fantastisk grafik.
En på tok för dyr konsoll för min familj på den tiden det begav sig. Men det lilla man fick testa på den lokala TVspelsbörsen var hiskeligt underhållande. Jag lär inte kunna hålla mig från ett köp.
Exakt så var det för mig med. Nostalgiska barndomsminnen från en magisk maskin man aldrig hade råd med.
Nu är den en del i samlingen och den enda konsolen där spelen fortfarande känns ok att betala fyrsiffriga belopp för. Man får mycket för pengarna.
King of Fighters, Metal Slug, Fatal Fury, Samurai Shodown, Mutation Nation, Nam 75, Thrash Rally. Pixelmagi.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Herregud, jag klarade av hans läsa-manus-utantill-med-ospontan-reklamröst i nästan 3 minuter innan jag var tvungen att stänga ner. Kul grej, men formatet verkar mer gjort för att samla damm i bokhyllan än att faktiskt spela på. Någon som orkade lyssna sig igenom hela som vet ifall man kunde koppla upp sig mot en tv för t ex multiplay?