Vad var bäst med E3 2018?

Avstängd
Vad var bäst med E3 2018?

Tjabba! Jag antar att denna tråd fylls på i takt med resterande E3-dagar.

Hittills tycker jag att Cyberpunk 2077 är det mest lovande spelet än så länge av vad jag sett (Microsoft). Får se om Beyond Good and Evil 2, Fallout 76 och kanske någon annan maffig titel kan knyta ihop säcken som "vinnaren" av PC-spel.

Jag tippar på att Nintendo kommer att släppa stora bomber som Metroid Prime 4 och Smash Switch så de lär "vinna" E3-mässan bland konsolspel.

Medlem

@AplAy:

Några spel som stack ut:

SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE
https://www.youtube.com/watch?v=UGPknmiLxGo

CP2077
https://www.youtube.com/watch?v=8X2kIfS6fb8

Edit:

THE LAST OF US 2

NIOH 2

Ghosts of Tsushima


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

@Sipmo:

Ori and the Will of the Wisps
The Awesome Adventures of Captain Spirit
Forza Horizon 4 (Säsongsändrande sandbox såg rätt fränt ut)
och Tunic för jag följt utvecklaren

Annars var id@Xbox 500% mer intressantare, många roliga indiespel.
22 spel under 2min. Nej, det var dåligt av MS..

https://www.youtube.com/watch?v=GmPwo5SL5Vw

Tycker det lunkar på rätt segt hittills. Fallout är hittills det spel så intresserat mig mest. Annars? Mycket med kvalitativa titlar, var av många kanske inte riktigt är i min smak men som antagligen kommer köpas in och spelas.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

ANTHEM!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Sekiro och Cyberpunk än så länge! Hade hoppats på mer än en kort teaser till Starfield.

Fallout 76 kan nog bli bättre än vad jag först trodde, men kan vara att jag är charmad av Todd.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Tycker det är lite tidigt att säga. Men jag har länge sett fram emot Ori and Will of the Wisp. Så får nog säga det än så länge.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

Wow, jag hade laddat med glass inför Square Enix men det var verkligen tomt. The Quiet Man sa inte så mycket än så länge. Kanske Sony visar upp några roligare nyheter?

Ubisoft blir dock det sista jag ser för idag. Får se VOD av Sony imorgon. Imorgon äré Nintendo som är på mina tapeter iaf!

Medlem

Devil May Cry 5, Forza Horizon 4, Metro Exodus och Ori är jag mest taggad på. Cyberpunk 2077 bådar mycket gott, men det är nog långt kvar till release. Halo Infinite hade dock den särklass vackraste trailern.

Testpilot

- Cyberpunk 2077
- Sekiro
- Kingdom Hearts III
- Ori and the will of the wisps
- Unravel 2
- Metro Exodus
- Elder Scrolls VI

Är spel som jag kommer att spela, så höjdpunkter hittills.

Medlem

Sony regerar E3 än så länge enligt min mening (Last of us 2, resident evil 2, death stranding, spider man, ghost of tsushima,) Tror knappast att Nintendo kommer komma med något som överraskar men blir spännande att se! Beyond good and evil 2 på Ubi Soft var kul att se, Square enix var minst sagt en besvikelse och Xbox var bara en massa "Exklusives" som man kommer kunna lira på PC.. Halo 5 var väl kul..? Så länge man äger en PC och PS4 så ska man vara nöjd

Medlem

Och glömde nästan.. Cyberpunk 2077 <3

Medlem

Dying Light 2
Klart överraskande och oväntad presentation. Nya spelet såg ut som de tagit det i en ny riktning istället för att bara göra ett likadant zombiespel i en ny omgivning. Dessutom såg det enormt vackert ut rent grafiskt. Bäst på E3 enligt mig.

Trailer

Gameplay

Avstängd

TwoPoint Hospital var roligast att titta på under PC Gaming Show: ren spelglädje med skratt istället för att alla bara ska sitta tysta i flera minuter innan de tjuter till.

https://youtu.be/aARzwDFGubc?t=6305

Avstängd

Rapture Rejects hade roligast trailer oxå btw! (PC Gaming Show)

Medlem

Trials Rising och Assassin's Creed: Odyssey har varit bäst hittills.

Medlem
Skrivet av AplAy:

TwoPoint Hospital var roligast att titta på under PC Gaming Show: ren spelglädje med skratt istället för att alla bara ska sitta tysta i flera minuter innan de tjuter till.

https://youtu.be/aARzwDFGubc?t=6305

Håller med, klart bra med mycket knashumor. Ett givet köp för min del.

Vad jag tar med mig:

Spelen som imponerade mest
Fallout 76
Kingdom Hearts 3
Beyond Good and Evil
Spiderman
Ghost of Tsushima
Resident Evil 2

Andra intressanta spel:
Cyberpunk 2077
Doom Eternal
Wolfenstein: Young Blood
Shadow of the Tomb Raider
Two-Point Hospital
Assassins Creed Odyssey
The Last of Us 2
Death Stranding


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Avstängd

Blandade känslor kring nya Smash Bros. Ultimate: roligt att alla karaktärer från alla Smash-spel är tillbaka. Tråkigt samtidigt att färre nya introduceras. Jag såg att Bomberman var en assist trophy så jag räknar inte med att han kommer med som ny fighter.

Jag hoppas innerligt på att det kommer åtminstone fem nya icke-avtäckta spelkaraktärer. Fint inslag oxå att GameCube-kontroll stöds. Kan man dock använda adaptern som köptes till WiiU eller måste man köpa en ny anpassad för Switch?

Medlem

Det som jag vart gladast att se var:
Ghost of Tsushima
Beyond Good And Evil 2 (Fick äntligen se Jade)
Resident Evil 2
Death Stranding
Assassin's Creed: Odyssey

Resten var inte så tilltalande för mig.
Lite mer film från spel vi redan visste om var väl lite intressant.
Cyberpunk 2077 var det mycket tjat om i media men vi fick inte se någon gameplay (visades bakom stängda dörrar) vilket var en besvikelse.
Nintendo hade fan inget nytt, känns redan som en död platform (imo)
Days Gone ser bara sämre och sämre ut ju mer jag får se av gameplay.
Anthem vet jag inte vad jag skall tycka om, inget jag ser fram emot tyvärr.
Halo (6?) var ju inte förvånade men tyvärr bara ett gamengine demo.
Spiderman ser skoj ut men förvirrande när dom spelar det, allt är så upplagt i förväg att imponera känns det som med alla moves och kombos.

Lite on top of my head vad jag kände om E3.
E3 brukar vara bäst när ny konsol är på G och utvecklare kan visa om sina kommande spel till dom, brukar vara mer nytänkande då på något sätt.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Kingdom come deliverance: From the ashes
Och bäst av allt, det släpps inom 12 dagar. Nu kommer man få en egen stad att bygga upp, och sen driva. Och tjäna pengar på. Anställa gamla vänner mm. Mums


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

1
Skriv svar