Microsofts E3 2018 – FZ sammanfattar en fullmatad spelshow

Robot
Microsofts E3 2018 – FZ sammanfattar en fullmatad spelshow

Cyberpunk 2077, Gears 5, The Division 2 och mycket mer!

#e3, #e3-2018, #microsoft


Medlem

Sekiro: Shadows Die Twice - Fromsoftware's nya spel var en av dom största höjdpunkterna för mig helt klart. Fi helvete vad jag kommer spela skiten ur detta spel. Och med Hidetaka Miyazaki i rodret så tror jag detta kommer bli ett makalöst bra spel.

Och självklart Cyberpunk 2077.

Även Jump Force såg jävligt coolt ut!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Halo och Gears of War? Fasen de behöver något nytt med! Typ som Horizon var för Playstation.

Märktes även tydligt hur de flörtade med japanska marknaden.

Medlem

Tyckte Devil May Cry 5 såg ut som bra underhållning.

Medlem

Om ni ska köra liknande sammanfattning i framtiden borde ni fundera på att införskaffa en selfiestick eller liknande.
Väldigt jobbigt när kameran var ofta urfokus och guppade konstant, sen hamnade Emil väldigt ofta ur bild nästan eftersom jag antar Calle höll i redskapet ni filmade med.

Medlem

Vet inte riktigt vad Microsoft håller på med men de har ju inga tunga kort till sin konsol som inte dyker upp på andra enheter den saken är säker.
De gjorde 3e parts spelen till centrumet för deras konferens och det var en hel del bra spel här helt klart men de dyker ju upp till till andra plattformar med så det är ju lugnt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

Vet inte riktigt vad Microsoft håller på med men de har ju inga tunga kort till sin konsol som inte dyker upp på andra enheter den saken är säker.
De gjorde 3e parts spelen till centrumet för deras konferens och det var en hel del bra spel här helt klart men de dyker ju upp till till andra plattformar med så det är ju lugnt.

Det är ju det som är lite av deras mål nu att man ska kunna spela sina spel oavsett vilken plattform man föredrar att sitta framför. Visst de kan inte locka med exklusiva titlar men om man ser till spelarna så är detta rätt riktning att röra sig bort från exklusivitet och istället helt enkelt prova att erbjuda den bästa plattformen att spela på.

Medlem

Hatten av för MS, det är såhär en presskonf ska se ut! Sjukt imponerad trots att jag hänger i Sonys läger.
Blir nog faktiskt att uppgradera PC:n så man kan ta del av spelen där!

Medlem

@SunShine: Om det är exklusiva titlar som är viktiga för dej så kanske xboxen inte är din grej? Tycker dom hade en grym presentation som visar att dom kommer fortsätta med full satsning. Fanns ju några titlar där som dessutom var endast till xboxen som Halo och forza. (även pc då)

Men det är klart, Microsoft ska det gnällas på vad dom än presenterar. Hade tex istället xbox gjort Sonys vr-satsning hade den kallats fiasko, nu säger bara ingen något om den.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Det är ju det som är lite av deras mål nu att man ska kunna spela sina spel oavsett vilken plattform man föredrar att sitta framför. Visst de kan inte locka med exklusiva titlar men om man ser till spelarna så är detta rätt riktning att röra sig bort från exklusivitet och istället helt enkelt prova att erbjuda den bästa plattformen att spela på.

nja.. vet inte jag.. kan man lika gärna sitta med en av de andra plattformarna. Jag springer inte och köper en svindyr konsol om de inte har något exklusivt att erbjuda då kan jag lika gärna spela på PCn.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@SunShine: Om det är exklusiva titlar som är viktiga för dej så kanske xboxen inte är din grej? Tycker dom hade en grym presentation som visar att dom kommer fortsätta med full satsning. Fanns ju några titlar där som dessutom var endast till xboxen som Halo och forza. (även pc då)

Men det är klart, Microsoft ska det gnällas på vad dom än presenterar. Hade tex istället xbox gjort Sonys vr-satsning hade den kallats fiasko, nu säger bara ingen något om den.

Ja det känns rätt viktigt. Varför ska jag skaffa mig en konsol om de inte har något att erbjuda som inte konkurrenterna har?

haha.. jag gnäller som konsol gamer när en konsol tillverkare inte verkar ha något i sin lineup som är värt att skaffa maskinen för. Har man redan säg en ps4 så är det rätt meningslöst att köpa en Xbox då vi alla vet att 3e parts spelen knappt skiljer något maskinerna emellan ändå. Det är ju de exklusiva som tar vara på maskinernas fulla potential.

Sony har redan haft sitt fiasko med PS3an. 360n var en grym maskin och MS hade så många spel att erbjuda då som verkligen var svin roliga att spela.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Som någon som inte äger en Xbox så var det ganska trevligt att de fokuserade mest på spel som kommer till flera plattformar.

Jag har dock lite svårt att se att många som inte äger en Xbox blir sugen på att skaffa en av detta. De som vill ha Halo, Forza och Gears lär redan äga en.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

nja.. vet inte jag.. kan man lika gärna sitta med en av de andra plattformarna. Jag springer inte och köper en svindyr konsol om de inte har något exklusivt att erbjuda då kan jag lika gärna spela på PCn.

Medan vissa av oss föredrar att koppla av framför TVn istället och bara stoppa i eller starta igång ett spel utan att behöva oroa sig över om man har det senaste installerat i datorn. Bara för att det inte tilltalar dig betyder det inte att det är något dåligt.

Medlem
Skrivet av SunShine:

nja.. vet inte jag.. kan man lika gärna sitta med en av de andra plattformarna. Jag springer inte och köper en svindyr konsol om de inte har något exklusivt att erbjuda då kan jag lika gärna spela på PCn.

Vet i tusan om man skulle kalla xboxen för svindyr, ps3an var svindyr när den kom. 4179kr är inte svindyrt för den mängden prestandan man får i en One X tex, samt att man får 3 månader gamepass på köpet för tillfället så man har tillgång till ett hundratal spel redan innan man köpt något eget, och har man det lite mer knapert men ändå vill ha del utav xbox utbud så kostar en One S mindre än ps4-ditot, även billigare än Nintendo Switch. Det är rätt bra valuta för pengarna.

Och som du själv sade, det skiljer sig knappt något mellan multiplatformstitlarna, så varför skall man köpa den dyrare ps4an för kanske 1-2 spel som intresserar en?

När jag kollar i nuläget så är faktiskt Xbox One X billigare än ps4 pro, dock en liten summa på 9kr, men ändå billigare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar