Recension – Jurassic World Evolution utvecklas åt fel håll

Redaktör

@Mortaigne: jag svarade bara på det där med vad recensioner bygger på. Spelet har jag inte testat än så har inga åsikter där.


signatur
Medlem

Så man måste laga staken alltså...hm


signatur

Retro.

Medlem

Jag är såld på spelet. Helt fantastiskt park-byggar-spel.
Sanningen är också att man behöver inte alls laga staket om man tar hänsyn till dinosarnas behov, de har alla olika personligheter vilket inte är så svårt att tillgodogöra i slutändan.
Ett fåtal gånger har jag behövt laga staket när man tampas med de lite mer stingsliga djuren som ofta trivs i mindre grupper och inte alls mår bra av storstadsstressen bland för många andra djur. Svårighetsnivån är strax under Tropico 5 för att jämföra. Utmanande ibland men inte uttröttande svårt som Tropicop 5 kunde vara. 4/5 dinosar ger jag det!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag har ju spelat spel där folk har haft en uppsjö problem, men själv inte stött på något. Här har jag testat att bygga efter konstens alla regler, läst olika guider, kopierat etc. Det har gått bra för att sedan bli pannkaka senare in i spelet. Om det är en balanseringsfråga eller feature, vet jag inte. De jag snackat med har haft samma problem, vilket inte för den delen betyder att vi är någon slags majoritet. Jag kan å andra sidan inte basera en recension på vad folk på internet säger.

Sen, bör sägas, det är ett bra spel. Jag har haft skitroligt och skittråkigt. Ja, det behöver några patchar och dlc, men jag ångrar inte mina sena nätter. Jag kommer fortsätta spela, men det är störigt som fan.

Fast det är ju simpelt att låsa upp! Till en början trodde jag de här småöarna var någon slags tutourial. Hade älskat om end game var Isla Nublar och jag skulle få sätta alla mina färdigheter på prov.

Är på näst sista kartan och har själv inte problem med att de förstör stängsel förutom om det är något "mission" som hör till storyn samt om det blir sabotage/stormväder

som jag förstår det är det följande kriterier att följa för att de ska hålla sig lugna:
1, rätt storlek på området de får vara (grassland)
2, rätt mängd skog (forest)
3, vatten/mat
4, max/minst antal "population" dvs vissa vill ha minst tex 5-20 medans andra vill ha 0-5 osv, går du över eller under vad de vill ha så kommer de slå sönder staketet förr eller senare.
5, max/minst antal samma dinosaurie, samma som ovan - vissa vill ha minst 4 och max 16 tex, går man över eller under kommer det slå sönder stängslet, klickar man på dinosaurien så står det hur många de vill vara m.m

sen om man följer allt detta kommer de som sagt ändå att slå sönder stängslet ibland pga av sabotage och missions (i missions blir de griniga även om du uppfyller alla deras krav), kan hålla med om att det blir väldigt stressigt ibland, dock finns det alltid något att pilla med i spelet...
Sen finns det en "DNA" som heter typ agressive instincts som jag tror också gör att det slår sönder stängsel

Det blev väldigt svettigt när jag fick sabotage som öppnade alla grindar, 6st velociraptors och 12st Dilophosaurus gick loss mot mina stackars Parasaurolophus, hade inte nog med helikoptrar för att söva allt det :X

12
Skriv svar