Förhandstitt - Overkill's The Walking Dead
När vi hittade en spelbar version av svenska Overkills The Walking Dead-spel kunde vi inte hålla zombielabbarna borta.
#e3-2018, #hands-on, #overkills-the-walking-dead, #zombies
Tycker att det kan vara lite tråkigt att allt i horde-mode verkar vara förutbestämt (likt Tower Defence spelen på mobil). Press F för att aktivera. Friheten att bygga fällor & väggar m.m. var man vill finns inte (går nog ganska snabbt innan alla bygger en kombination hela tiden). T.ex Fortnites basbyggande ser ut att vara roligare. Där såg man också vad som hände. BR läget sålde hela spelet.
Sedan stör jag mig lite på att den enda uppgiften en zombie verkar ha i "livet". Är att vara dekoration och ett litet stressmoment. De ser inte så farliga ut. Människorna & fällorna ser ut att ta allt fokus. EDIT: Fungerar de likt polisen i GTA?
They are billions lockar nog mest av alla dessa spelen just nu.
Är ni fulla där eller?
Spiknyktra. Dock väldigt trötta. Och tagning två, eftersom batteriet i kameran dog mitt i första..
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Inget ljud när gameplay sätter igång
Blev tyvärr något fel vid capture. Gör egna ljud!
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
@pjgbg: Det finns video på en stor Zombie som exploderar exempelvis.
Mötte också en poliszombie som verkade tåla mer tack vare armor.
Känns som de la ner mer pengar på deras cinematic trailers än spelet själv. Skulle kanske köpt spelet om det var släppt för 10 år sedan. Dead Island som släpptes 2011 ser bättre ut än detta.
Dead Island som släpptes 2011 ser även bättre ut än PD2. Gissa vilken av dom två som är konstant Top 20 mest played på steam senaste 4 åren? PD2 demo har t.o.m mer current players än Dead Island.
PAYDAY 2 har 27,332 current players.
PAYDAY 2 DEMO har 175 current players.
Dead Island har 77 current players.
Personligen värderar jag gameplay långt över flashig grafik. Dock önskar jag att animationerna och vapen ljudeffekterna skulle vara lite bättre, möjligt att det kommer poleras framöver.
Varierande zombies i walking dead är
Såna som ligger still eller bara står still tills man kommer nära.
Walkers som vandrar mot närmsta ljud
Eller dom lite snabbare som stapplar med armarna frammåt.
Snabbspringande, explosrande osv exicterar inte
Varierande zombies i walking dead är
Såna som ligger still eller bara står still tills man kommer nära.
Walkers som vandrar mot närmsta ljud
Eller dom lite snabbare som stapplar med armarna frammåt.
Snabbspringande, explosrande osv exicterar inte
Så, väldigt svårt att göra något kul kring när man försöker göra ett spel? Blev förundrad när jag hörde att de skulle använda just detta IP när jag alltid trott det handlade mer om relationerna mellan människor.
@emilakered: Ja, de säger ju att sömnbrist kan te sig som en mindre berusning, så, halvt rätt.
Dead Island som släpptes 2011 ser även bättre ut än PD2. Gissa vilken av dom två som är konstant Top 20 mest played på steam senaste 4 åren? PD2 demo har t.o.m mer current players än Dead Island.
PAYDAY 2 har 27,332 current players.
PAYDAY 2 DEMO har 175 current players.
Dead Island har 77 current players.
Personligen värderar jag gameplay långt över flashig grafik. Dock önskar jag att animationerna och vapen ljudeffekterna skulle vara lite bättre, möjligt att det kommer poleras framöver.
Helt enig. Nu har jag sett flera gameplayes och jag blir väldigt intresserad av att få spela. Redan nu så ser man bättre animationer än första gameplay. Ser djupet i samarbete och hur väl de förvaltat teamwork temat. Bra tempo med taktiska inslag. Men det är klart vissa måste ha bästa grafiken på, och jag letar spelupplevelse. Just nu of Eternity Deadfire så ni förstår hur illa grafik jag kan leva med, om upplevelsen är bra nog. Missförstå mig rätt älskar hur bra Battlefield har utvecklats men ogillar Crysis från 2007 som man ännu inte kan spela på en bra rigg i högsta inställningar på en bra modern rigg.
Ser fram emot mer recensioner av riktiga spelare för mer info.