Ett smörgåsbord av sexualitet och relationer i Cyberpunk 2077

Robot
Ett smörgåsbord av sexualitet och relationer i Cyberpunk 2077

Som The Witcher-spelen fast med fler valmöjligheter!

#cyberpunk-2077, #e3, #e3-2018


Medlem

Behöver detta, annars bojkott

Medlem

Jag identifierar mig som apache helikopter, om det inte finns någon apachekin I spelet så kommer jag bli sur :/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag identifierar mig som apache helikopter, om det inte finns någon apachekin I spelet så kommer jag bli sur :/

Den var ny! Kom du på den själv?


signatur

Övning ger träning.

phi
Medlem

I Cyberpunk kommer jag ta vad som erbjuds oavsett om det är kvinnor, män, traps eller androider. Livet i Night City är för kort för att vara kräsen.

Medlem

Luddiga val i omröstningen. Gamla vanliga, något nytt eller avstår?. Inget för de som rollspelar som sig själva?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av marsson90:

Luddiga val i omröstningen. Gamla vanliga, något nytt eller avstår?. Inget för de som rollspelar som sig själva?

Tanken är att "det gamla vanliga" representerar den egna läggningen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

inte spelar man cyberpunk för att hålla på med relationer, jag hoppas det inte tar för mycket av utvecklingen av spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

@baggso: Den ultimata kommunisten med andra ord...hehe

Skrivet av Seybsnilksz:

Den var ny! Kom du på den själv?

Själv identifierar jag mig som en pansarvärnspjästerrängbil 9031

Medlem

@Molotov: Jag tycker att relationer och sexuallitet är en ganska stor del av cyberpunk.

@Godofcheese:

@Godofcheese: så det är alltså du som går runt och gör helikotern i sverige och skrämmer alla små tjejer! skäms.

Sj är jag människa och hane..inte möe svårare än så har moder natur bestämt


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Molotov: Jag tycker att relationer och sexuallitet är en ganska stor del av cyberpunk.

@Godofcheese:
https://www.youtube.com/watch?v=gBqGC9sVBXY

Hur är det en stor del av cyberpunk? Kollar du på litteratur och filmer, så visst kanske. Men om man kollar på grundmaterialet som det baserar sig på, cyberpunk 2020, andra cyberpunk spel och andra pen and paper rollspel så är det väldigt lite sexualitet och relationer i princip slutar vid din fixer/Mr. Johnson.

Ghost in the Shell är väl inget direkt bra exempel då den kom ut under en tid när all anime i princip innehöll naket för att locka folk, speciellt den nya marknaden utomlands.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Hur är det en stor del av cyberpunk? Kollar du på litteratur och filmer, så visst kanske. Men om man kollar på grundmaterialet som det baserar sig på, cyberpunk 2020, andra cyberpunk spel och andra pen and paper rollspel så är det väldigt lite sexualitet och relationer i princip slutar vid din fixer/Mr. Johnson.

Ghost in the Shell är väl inget direkt bra exempel då den kom ut under en tid när all anime i princip innehöll naket för att locka folk, speciellt den nya marknaden utomlands.

Har inte så stor pejl på pen & paper. Ser mig som en genomsnittlig konsument. Inte "nörd" på något sätt. Tror att cyberpunk 2077 riktar in sig på en större publik (d.v.s även de som enbart är insatta i fIlm & litteratur). Lite som Netflix-serien Altered Carbon.

Sedan tog jag Ghost in the Shell som ett exempel på relationer (människan & cyborgs), inte pga av den sexuella karaktären. Har aldrig sett den som särskillt sexuell faktiskt.

Medlem

Alltså jag är barnsligt förtjust i bra gjorda spelromanser. Nu händer det inte speciellt ofta, sist var nog Mass Effect-serien. Helt ärligt så var jag helt ointresserad av att rädda världen, något jag gjort fler gånger i spel än jag kan minnas, men däremot mina flörtiga kompanjoner var en annan femma. Oftast i spel handlar det bara om att ro hem det hela genom att välja rätt dialogval och sen leva lyckliga. Att relationerna kan bli komplicerade hoppas jag betyder att förhållanden utvecklas över tiden. Kan man bråka om vem som tar mest ansvar för städningen i lägenheten? Kan man be om ursäkt och bjuda ut på restaurang? Kan ens parter kasta ut en? Kanske bli ihop med nån annan? Jag hoppas CDPR går längre än "välj rätt dialog för att ligga".

Skrivet av Brona:

Alltså jag är barnsligt förtjust i bra gjorda spelromanser. Nu händer det inte speciellt ofta, sist var nog Mass Effect-serien. Helt ärligt så var jag helt ointresserad av att rädda världen, något jag gjort fler gånger i spel än jag kan minnas, men däremot mina flörtiga kompanjoner var en annan femma. Oftast i spel handlar det bara om att ro hem det hela genom att välja rätt dialogval och sen leva lyckliga. Att relationerna kan bli komplicerade hoppas jag betyder att förhållanden utvecklas över tiden. Kan man bråka om vem som tar mest ansvar för städningen i lägenheten? Kan man be om ursäkt och bjuda ut på restaurang? Kan ens parter kasta ut en? Kanske bli ihop med nån annan? Jag hoppas CDPR går längre än "välj rätt dialog för att ligga".

Man gjorde ju i Witcher 3 iaf att om man försökte få både Triss och Yennefer så förlorade man båda till slut(efter en väldigt underhållande cutscene).

Medlem
Skrivet av phi:

I Cyberpunk kommer jag ta vad som erbjuds oavsett om det är kvinnor, män, traps eller androider. Livet i Night City är för kort för att vara kräsen.

haha så jävla bra själv nöjer jag mig med två hål i väggen jag kan inte plåga mig igenom ett förhållande på detta sätt i envy you

Medlem
Skrivet av kaealy:

Hur är det en stor del av cyberpunk? Kollar du på litteratur och filmer, så visst kanske. Men om man kollar på grundmaterialet som det baserar sig på, cyberpunk 2020, andra cyberpunk spel och andra pen and paper rollspel så är det väldigt lite sexualitet och relationer i princip slutar vid din fixer/Mr. Johnson.

Ghost in the Shell är väl inget direkt bra exempel då den kom ut under en tid när all anime i princip innehöll naket för att locka folk, speciellt den nya marknaden utomlands.

Fast mangan som den är baserad är på som började 89 var ganska mer naket med mera än animen och allt gick precis enligt kreatören Masamune Shirow's vision där i hans cyberpunk värld var du bara ett skal och sexuella ting var mer fritt.
Men Shirow har alltid varit lite lewd så han gick över till mer hentai med tiden (detta hade inget att göra med tiden då sex sålde utan de var det han vill göra)

Men tillbaks till sak, ser inget hinder att sex och relationer skulle på nåt sett hindra cyberpunkvärlden imersion och ska man hårddra till pen och paper cp2020 så om spelarna ville så kunde man nog ordna det på den tiden med

Medlem

Att säga att relationer och sex inte har med pen and paper spelet, eller andra RPG, att göra är konstigt. Det är rollspel. Man spelar en roll. Har man lust att försöka ligga med hela jävla galaxen, så är det helt ok, för det är det du bestämmer att din karaktär ska göra.

Ska man klaga på något är det inte att det finns sex och relationer (allt är väl relationer folk emellan, även om man slår varandra på käften), då ska man klaga på att det blir antingen ett tvång att ta sig an, eller så förenklat att det handlar om att leta vinflaskor i spelet och ge en viss karaktär för att få se en sexscen. Det kan väl vara ok det med, men i ett rollspel så fördummar det på samma sätt som allt annat samlade som de kastar in för att lägga mer tid på spelaren så spelet känns större..


signatur

K9
:.:

Medlem

Sex för sexandet skull i spel (vilket ofta är ett försök att sälja mer kopior) brukar inte locka för min egen del, men sex där det finns en story och mening är något jag kan acceptera.
Dock får jag lika lite ut av det i ett spel som jag får av det i en tv-serie så som Game of Thrones. Till största delen känns det bara som en awkward paus att se rollfigurer ha sex medan man väntar på att storyn ska gå vidare i spelet/tv-serien.
Men smaken är som baken, det finns säkert jättemånga gamers som riktigt går igång av Lara Crofts tuttar och älskar djudet av minderåriga barn i de hentaispel som börjat dyka upp på steam, själv växte jag upp med Larry Laffer där sex i spel var något man skrattade åt. ^^

Avstängd

Questen som går ut på att man fixar sin(a) penis/bröst är inte så avlägsna ändå.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Att säga att relationer och sex inte har med pen and paper spelet, eller andra RPG, att göra är konstigt.

Finns inget mer pinsamt än den där spelaren som alltid skulle knulla på allt och alla när man spelade rollspel på papper. Nej, det har alltid varit obekvämt och kommer alltid var det. Alla som har lite erfarenhet inom det kommer säga att det är just precis det, obekvämt. Går nog att hitta flertal diskussioner både i forum och på t ex youtube där man tar upp problematiken. Så, nej det är absolut inte konstigt att säga så.

Medlem
Skrivet av Alchem:

Fast mangan som den är baserad är på som började 89 var ganska mer naket med mera än animen och allt gick precis enligt kreatören Masamune Shirow's vision där i hans cyberpunk värld var du bara ett skal och sexuella ting var mer fritt.
Men Shirow har alltid varit lite lewd så han gick över till mer hentai med tiden (detta hade inget att göra med tiden då sex sålde utan de var det han vill göra)

Men tillbaks till sak, ser inget hinder att sex och relationer skulle på nåt sett hindra cyberpunkvärlden imersion och ska man hårddra till pen och paper cp2020 så om spelarna ville så kunde man nog ordna det på den tiden med

Så du säger att det bara var en tillfällighet att all anime i princip innehöll naket, speciellt den som skulle pressas in på den amerikanska marknaden vid den tiden? Jo men visst.

Medlem

Det gamla vanliga, vilket för mig är att vara tjej och inleda lesbiskt sex.

Medlem

Föredrar gtav där dialogvalet är en av tre saker; 50, 70 eller 100.
Hoppas på avslappnad strippklubb med extra allt och mina relationer blir nog kortvariga som bäst. Kommer förmodligen spela som vit kränkt man, men även som snöflinga om det är bra tuttfysik. Hoppas på en editor och att dialogvalen låter mig vara bad guy på riktigt.

Medlem

@kaealy: ja, naket var lite mer liberalt då sen har ghost in the shell varit riktad till en vuxen publik , finns fortfarande adult klassad anime idag som innehåller massa gore och naket i driver. Och det var inget som pressades in på den amerikanska marknaden 99% fansubs på den tiden västvärlden hade märkt att det fanns ett intresse så de började med de stora namnen och mycket av det som kom i till väst i manga iaf blev censuerat för att de var för grafiskt.

Edit: Kom och tänka på filmer på 80-90talet var extremt mkt pantyshots och barbröstade kvinnor i utsatta ställningar så de har vi hollywood att tacka för så då kanske de till och med valde de showerna som hade just de aspekterna redan eftersom de redan var på tapeten.
som ref tänker jag på Howard the duck , Revenge of the nerds och Blå lagunen som ett par exempel dessa var riktade till ikke vuxna men innehåll sex och bröst ändå.

gääääääsp .. tack för infon .. nu sparade jag 60 euro.. fantasisex och relationer tänker jag inte betala för.

1
Skriv svar