Microsofts E3-konferens hade mest tittare på Twitch – högst i plattformens historia

Robot
Microsofts E3-konferens hade mest tittare på Twitch – högst i plattformens historia
Medlem

Har ni siffror för YouTube? Hade varit intressant för jämförelse och därefter analys; hur står sig YT 2018 och framåt? Är giganten påväg nedåt?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Jag ersatte min 360 med en PS4 p.g.a. spelutbudet. Det betyder inte att jag gett upp på Microsoft. Utan rivaler blir ju ingen bättre.

Därför tror jag tittarsiffrorna var höga. Kändes som ett ”kom igen nu för f*n”-moment.

Ambassadör
Xbox

Xbox hade dessutom massor av tittare på Mixer, som de lockade folk till genom att ge bort spel och dlc om man kollade där.


signatur

Jump in.

Medlem

Mycket har med vilka tider man har sina konferenser på.

MS har sin en söndag 22:00 då de flesta är hemma i Europa som är en stor spelmarknad.

Sony har sin konferens 03:00 natten till en tisdag här i Europa och det lär inte direkt hjälpa upp siffrorna.

Medlem

det säger väl ändå inget igentligen?

Medlem

Det gamla rekordet om 1.1 miljoner är från Januari i år, står fel i källan.

https://www.dexerto.com/entertainment/the-15-biggest-concurre...

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

det säger väl ändå inget igentligen?

Eh jo? Folk suktar efter nästa Halo och nästa Gears. Spel med djup och vigd. Att få Battlefield V, X, G, 1338, eller vilken Battlefield de väljer spotta ur sig för att konkurrerar med Call of Duty-serien är sönder mättat.

Sjukt dock att inte Bethesda hade mer viewers


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Inaktiv

Alla med Xbox lär ju ha kollat via mixer , sjukt smidigt o med giveaways direkt på dashboarden så man missar ju inte det. MS lär haft nästan dubbelt upp bara på det

1
Skriv svar