Missade spel under E3?

Skägg.
10 Chambers
Missade spel under E3?

E3 är officiellt över, jag och @emilakered sitter i gaten på LAX och försöker göra klart det sista på några förhandstittar som ännu inte är publicerade. Facit säger att vi publicerat närmare 200 nyheter och artiklar under #e3-2018 men vi vet också att vi omöjligen kan täcka allt. Därför tänkte jag att en tråd om vilka spel vi missat kan vara på plats så att vi kan tipsa varandra om potentiella guldkorn.

Skriv gärna titel, länka in en trailer och/eller en kort beskrivning.


signatur
Medlem

Noita

Releasehästryttare

@Keneralen: Noita ser grymt bra ut, men såg 10 min gameplay från en av liveströmmarna och kändes som spelet inte kommer bli klart i år vilket är synd.

-

Kollade bara snabbt igenom e3 hashtagsen och tror ni missade Satisfactory också.

Medlem

"A Plague Tale - Innocence" ser intressant ut:

Medlem

Satisfactory ser ju som ett spel man kan sänka minst 100 timmar i

Medlem

Concrete Genie

Medlem

http://www.monsterboy.com

Ser ut som ett riktigt bra old school plattforms-spel

Medlem
Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

Medlem

Kingdom come deliverance: From the Ashes!
Men det kanske är under NDA fortfarande? Släpps ju dock ospecat datum under slutet av juni!

Här intervju, och gameplay från E3 dag 2. Börjar ca 11:35 in i klippet

https://www.twitch.tv/videos/272850693?t=


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Jag vill inte låta negativ, men är inte många av spelen som visades upp under E3 "var med att BETA-testa nästa år"? Jag har dålig koll, men vad släpps i år?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tack. Spelet ser sjukt roligt ut! Haha


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

@Fr0gg0.: ett av ps4-spelen jag ser mest fram emot, visades ju första gången förra året och jag blev störtförälskad direkt!

Medlem

Sekiro - Ännu mer info och spekulationer kring gameplayen!

Edit:
Det är bättre att spana in Gurras artikel
https://www.fz.se/nyhet/277056-sekiro-allt-vi-fatt-veta-efter...


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Death Stranding - mer info och en vettig analys av IGN


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Soul Calibur 6

- I SC6 introduceras en ”Super Gauge” samt tillhörande specialattacker. Flera specialare är riktigt tunga och snygga.

- Kläder och rustning kan krossas och skäras i strimlor.

- SC6 introducerar ett gäng nya karaktärer,
exempelvis Geralt ifrån The Witcher.

- Spelet släpps även till PC, vilket nedanstående klipp presenterar Gameplay ifrån:


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av laban005:

@Fr0gg0.: ett av ps4-spelen jag ser mest fram emot, visades ju första gången förra året och jag blev störtförälskad direkt!

Mm, miljön verkar väldigt mysig.

Medlem

Dead or Alive 6

Även DOA6 introducerar en ”ny dimension” i striderna med hjälp av ”The Break Gauge” som kan laddas upp och sedan används genom dra styrspaken åt någon riktning och samtidigt trycka på den nytillkomna SPECIAL ATTACK-knappen. Detta resulterar i antingen offensiva eller defensiva specialattacker, med closeups likt Street Fighter.

Det finns tre olika kategorier av specialare. Mer info om stridssystemet hittas här:
http://teamninja-studio.com/doa6/us/

Under IGNs intervju berättar producenten bland annat att DOA6 lägger större fokus på presentera häftiga och välklädda karaktärer snarare än lättklätt och halvnaket.

DOA6 ser även ut att anamma spelelement som möjliggör för sönderslagna, slitna kläder ifrån Soul Calibur, men DOA6 tar det ett steg längre med att bjuda på smuts, blåtiror, uppsvullna och svettblänkande karaktärer.

I klippet nedanför skådas den nya dimensionen av specialattacker samt hur karaktärerna kan se ut i förstörd klädsel, svett, smuts och blåmärken!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar