50 miljoner sålda PUBG-ex – firas med första Steamrean någonsin

Robot
50 miljoner sålda PUBG-ex – firas med första Steamrean någonsin
Medlem

Kanske dags att testa? Går ju alltid att lämna tillbaka.

Medlem

Det är ändå lite lustigt att alla tycker PUBG är sargat. jag har själv lagt ned spelet, mestadels pga jag är för gammal för hänga på young guns och vinner aldrig
Men när t.ex Path of Exile har 150K spelare är det success. (mitt egna mainspel)

Såhär ser PUBG ut bara på Steam i skrivande stund en Onsdag förmiddag.
936,867
playing an hour ago
1,282,998
24-hour peak
3,236,027
all-time peak

Lite svårt se det sargad trots drop i spelarbas

Medlem

@baxtex: bara gör det! själv har man lagt ner massor av tid i det spelet. men bäst är det när man är flera som spelar i lag. gå med i geeks Discord kanal så hittar du någon som kan hjälpa dig. kör någon runda själv först så du vet lite vad det handlar om.

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Det är ändå lite lustigt att alla tycker PUBG är sargat. jag har själv lagt ned spelet, mestadels pga jag är för gammal för hänga på young guns och vinner aldrig
Men när t.ex Path of Exile har 150K spelare är det success. (mitt egna mainspel)

Såhär ser PUBG ut bara på Steam i skrivande stund en Onsdag förmiddag.
936,867
playing an hour ago
1,282,998
24-hour peak
3,236,027
all-time peak

Lite svårt se det sargad trots drop i spelarbas

De gillar att överdriva i artiklar. Antagligen för att det skapar diskussioner om det. Samma sak när expressen skriver att svenska folket rasar och baserar det på två inlägg på facebook där två individer varit negativa.

En Fz redaktör skrev ju själva nyligen "Slutsats: Vissa medier har en förmåga att blåsa upp det faktum att folk har olika, legitima åsikter, till att det pågår hatstormar." (Källa) och tycker nog att FZ själva i vissa fall ingår i "Vissa medier" när det kommer till att överdriva.

Det är ju ganska logiskt att ett spel som varit otroligt populärt förlorar spelare över ett år efter det släpptes men det är ju fortfarande ett väldigt populärt spel.

Medlem

spelar inte Pubg. men varför inte fira med ge spelarna något istället för att sänka priset till dom som ej köpt det än. att "fira" med sänkt pris tycker jag är lite osmakligt.
Titta här har jag en sålt 50 tusen gafflar , nu tänkte jag fira med att sänka priset på gaffeln med ett visst % och sälja ännu mer gafflar

Releasehästryttare

Herregud, spelet har 51% positivt score, 34% most recent, längesen man kollade på store sidan för PUBG men jösses vad hatat det är, hade man varit ny spelare så vem skulle köpa ett spel som ligger på 50%?

Men å andra sidan så vem äger inte PUBG vid det här laget om man varit sugen på det sen innan?

Kollade för skoj skull på Gaijins nya och det ligger på 75% atm
In och spela det i stället (gratis)

Redaktör
Skrivet av Devan:

Herregud, spelet har 51% positivt score, 34% most recent, längesen man kollade på store sidan för PUBG men jösses vad hatat det är, hade man varit ny spelare så vem skulle köpa ett spel som ligger på 50%?

Men å andra sidan så vem äger inte PUBG vid det här laget om man varit sugen på det sen innan?

Kollade för skoj skull på Gaijins nya och det ligger på 75% atm
In och spela det i stället (gratis)

När ett spel blir tillräckligt stort och populärt kommer en del människor hacka på det och rösta ner det. Det är alltid så i spelbranschen - varje gång.


signatur
Inaktiv

Det är fortfarande för dyrt Jag kommer nämligen kanske aldrig spela det efter kanske en timmes spelande, då Fortnite, H1Z1 och Battle Royal i Arma 3 inte riktigt var min grej. Då är cirka 200 kr för mycket pengar för något som kanske bara kommer ligga och damma i spellistan.

Releasehästryttare

@Tomas Helenius: Nja, kollade för skoj skull på dota 2 och cs:go, dota 2 ligger på 87% och cs:go 88%, bägge spelen är ju fortfarande grymt populära.

Medlem
Skrivet av Devan:

Herregud, spelet har 51% positivt score, 34% most recent, längesen man kollade på store sidan för PUBG men jösses vad hatat det är, hade man varit ny spelare så vem skulle köpa ett spel som ligger på 50%?

Men å andra sidan så vem äger inte PUBG vid det här laget om man varit sugen på det sen innan?

Kollade för skoj skull på Gaijins nya och det ligger på 75% atm
In och spela det i stället (gratis)

Det är många som är frustrerade över att det är ganska stor fokus på "fel saker" i deras ögon. Loot-lådor, skins med mera när det fortfarande är problem med core-spelet.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Går att få för 158kr via green gaming.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Natrium:

spelar inte Pubg. men varför inte fira med ge spelarna något istället för att sänka priset till dom som ej köpt det än. att "fira" med sänkt pris tycker jag är lite osmakligt.
Titta här har jag en sålt 50 tusen gafflar , nu tänkte jag fira med att sänka priset på gaffeln med ett visst % och sälja ännu mer gafflar

Vet inte hur det är på PC men på Xbox så har de firat milstolparna med att ge bort kosmetiska prylar.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hör alldeles för mycket om "Stop the #¤%# chinese cheaters" för att våga.

Jag kommer ihåg andra spel som var askul, men sabbades av massa fuskande (Im looking at you Battlefield Heroes). så jag vill inte pynta pengar bara för att bli apfrustrerad varoch varannan match.

så.. Hur ser det ut på den fronten idag?


signatur

K9
:.:

Medlem

@absimilard: kan inte påstå att det är ett problem alls egentligen. Vad jag vet har jag stött på märkliga saker kanske 5-6 gånger, och då har jag ändå lirat 150-200 timmar kanske.

Medlem
Skrivet av Sabel1:

@absimilard: kan inte påstå att det är ett problem alls egentligen. Vad jag vet har jag stött på märkliga saker kanske 5-6 gånger, och då har jag ändå lirat 150-200 timmar kanske.

Samma för mig. Jag har aldrig stött på ett solklart fall.

Medlem
Skrivet av Tsteken:

Det är ändå lite lustigt att alla tycker PUBG är sargat. jag har själv lagt ned spelet, mestadels pga jag är för gammal för hänga på young guns och vinner aldrig
Men när t.ex Path of Exile har 150K spelare är det success. (mitt egna mainspel)

Såhär ser PUBG ut bara på Steam i skrivande stund en Onsdag förmiddag.
936,867
playing an hour ago
1,282,998
24-hour peak
3,236,027
all-time peak

Lite svårt se det sargad trots drop i spelarbas

Beror ju på vad man jämför. Jag antar att journalister jämför med tidigare spelar peak och då har det ju fallit en hel del.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Beror ju på vad man jämför. Jag antar att journalister jämför med tidigare spelar peak och då har det ju fallit en hel del.

Det är ändå ett av de mest populära spelen i VÄRLDEN,. Det är ju en självklarhet att hypen går ner. Även Fortnite kommer ju peaka och tappa. Även om det ser förb.. bra ut för dem just nu

Medlem

@Mortaigne: ja är det så tycker jag det låter mer ok att sänka priset och som bonus får alla som har köpt det redan något för det också.

1
Skriv svar