Mil-simmen Post Scriptum börjar skjuta skarpt i sommar

Robot
Mil-simmen Post Scriptum börjar skjuta skarpt i sommar
Medlem

Ser framemot detta!

Medlem

Verkar riktigt nice. Det hade varit grymt om spel som dessa sålde bra i stället för BF


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hmmm står mellan detta och "Hell let loose", verkar som detta får mer press.

Medlem

@Rullstol: har inte spelat något av de men baserat på vad jag sett verkar Post Scriptum bättre.

Medlem

Är detta likt Project Reality WW2?

Värt att ge sig in på?

Medlem

Hmm, håller mig nog till BFV. Gillar bra grafik och bra animationer. Hoppas ni som gillar detta får en toppenerfarenhet dock!

Medlem

Trevligt med ett release datum, (kommer ut samma dag som jag fyller år)Har i övrigt provat spelet under testperioderna och gillar den skarpt!

Medlem

Som Battlefield, fast bra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Som Battlefield, fast bra.

Ja verkligen, allt såg bättre ut än BF V.
Bortsett från animationerna, grafiken, ljudet och gameplay.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Hmm, håller mig nog till BFV. Gillar bra grafik och bra animationer. Hoppas ni som gillar detta får en toppenerfarenhet dock!

Skrivet av Deschain:

Ja verkligen, allt såg bättre ut än BF V.
Bortsett från animationerna, grafiken, ljudet och gameplay.

Jag skulle vilja påstå att det är två heeelt olika spel.
BFV är ett arkadigt AAA spel med en budget på säkert runt 100 miljoner.

PS är mer taktiskt och lite med hardcore indie spel utvecklat av mindre än 10 pers. De har inte ens haft tilgång till att skjuta riktiga vapen för vapenljuden men jag tycker de fått ihop det jäkligt bra. Ser oerhört bra ut med tanke på deras begränsade resurser.

Geeks Gaming
Skrivet av Deschain:

Ja verkligen, allt såg bättre ut än BF V.
Bortsett från animationerna, grafiken, ljudet och gameplay.

2 Helt olika spel. Med olika gameplay. Post Scriptum gör realismen så himla bra.
Och gällande ljudet? Nej. Post Scriptum gör det så fruktansvärt mycket bättre. Lika så Squad.

ELF
Medlem

@Rullstol: Why not both? Jag backade Hell Let Loose och köpte Post Scriptum nyligen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Ambassadör
Xbox

Ser grymt ut!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Jag skulle vilja påstå att det är två heeelt olika spel.
BFV är ett arkadigt AAA spel med en budget på säkert runt 100 miljoner.

PS är mer taktiskt och lite med hardcore indie spel utvecklat av mindre än 10 pers. De har inte ens haft tilgång till att skjuta riktiga vapen för vapenljuden men jag tycker de fått ihop det jäkligt bra. Ser oerhört bra ut med tanke på deras begränsade resurser.

Point taken!

Medlem

1,5-2 år till full release!

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

1,5-2 år till full release!

Jag tyckte det har varit förvånadsvärt bra redan nu. Och då fick vi endå inte spela senaste builden. Visst hade den buggar, men inte 1,5-2 års release buggar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Post Scrotum om du frågar mig.

Medlem

Skulle vilja påstå att det har potential men optimering osv behövs och sånt tar ju tid. Just nu är squad 1 år före på alla fronter förutom flygplans delen men har för mig att det är på ingång också? Hur som helst 2 underbara spel.

Ljudet i post scriptum är verkligen inte dåligt, Ljudet från en bombräd från ett plan är sjuuuuuukt fett! Man HÖR ingenting annat

Medlem
Skrivet av sturish:

Skulle vilja påstå att det har potential men optimering osv behövs och sånt tar ju tid. Just nu är squad 1 år före på alla fronter förutom flygplans delen men har för mig att det är på ingång också? Hur som helst 2 underbara spel.

Ljudet i post scriptum är verkligen inte dåligt, Ljudet från en bombräd från ett plan är sjuuuuuukt fett! Man HÖR ingenting annat

Jag har fått stuka skräck att höra en siren när man är på ett öppet fält springa till närmaste skydd. De enda som är dåligt ljudmässigt ljust nu är Shermans låter som gräsklippare som åker runt. Spelet ser fantastiskt bra ut men som du säger så behövs optimering.
Men att jaga tyska katter i Skogen med sin strids grupp är bland det roligaste jag har varit med om.

Medlem

10 spänn på att detta spelet kommer ha större spelarbas än battlefield v om 5 år. Inte för att Battlefield v kommer bli dåligt utan för att Dice konkurrerar ut sina egna spel med flit för att folk ska köpa nästa spel i serien. Med andra ord så kommer säkert detta spelet hålla en längre tid än bf v.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@Deschain: Genom att ens jämföra de två så förstår man ju hur lite koll du har. PS är ett realistiskt spel, bf kan du jämföra med cod istället, de är mer lika varandra oavsett om bf har fordon.

Medlem

Det är en smakfråga. Battlefield är mer fast paced action. Sjukt vackert och bra ljud. Men jag blir less BF spelen rätt snabbt. Ett spel som Arma 3, trots alla brister har jag ändå lagt 5x mer tid på det. Föredrar nog det mer realistiska gameplayet. Förhoppningsvis kan Post Scriptum vara en Arma ersättare.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

1,5-2 år till full release!

Inte alls, har väl klämt +20h över två veckoslut och vad den lilla gruppen åstadkommit är häpnadsväckande.
Redan spelbart och större spelbar yta än man kan tro.

Har under dessa sessioner med runt 3--5 spelkompisar råkat ut för kanske tillsammans totalt 3-4 starta om spel.

Som så många spel så kommer det till sin rätt bäst med vänner.
Det har varit en stor influx av nya spelare och spelet har sin startsträcka dvs. för tillfället ojämnt teamplay tills fler kommer in i spelet, så några råd:
Har du tidigare kört Project Reality, Squad (sina rötter i PR) så har man hjälp i att grundtanken är den samma och till viss del tempot.

Men!
Post Scriptum är mer olikt än vad jag trodde, till det positiva och att ta sig lite tid för att se lite basspel och hur det fungerar ger så mycket mer innan man hoppar in.

Hitta en Squad, eller sektion som de kallas i spelet där ledaren talar och ger order och verkar ha en vision om vad han vill åstadkomma, byt sektion om det är en tyst en eller tom. sida. Ta en enklare roll som "gevärsgubbe" och följ order för att nå/hjälpa till med gruppens dynamiska och av gruppledarens för tillfället satta mål.

En sektion kan vara upp till 9 man och fler soldat/vapen roller öppnas upp desto fler man är i sektionen.

Postar en video "guide" som gjordes i samband med första test helgen av utvecklarna, som i alla fall är en start. Och kanske det numera finns någon bättre introduktions "tutorial" också, har inte letat.

På min 70%? i fart speldator flyter det smör och laggfritt i 1080p för vad det kan vara värt, men är man intresserad kan man alltid vänta tills 18/7 (släpp) och då prova med steams max 2h och inom 2 veckor lämna åter och se hur det flyter/är.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar