Bannermen (klassiskt RTS) – Släpps 21 februari

Medlem
Bannermen (klassiskt RTS) – Släpps 21 februari

Hej igen,

Nu var det nästan ett år sedan Bannermen viftades här sist, så det har hänt otroligt mycket sedan dess. Vi har planerat att släppa spelet nu i höst på Steam och erbjuder därmed de som vill testa spelet att göra det nu. Spelet har kommit en lång bit men det finns fortfarande möjligheter till förändringar om ni har några grymma förslag. För att ge en bra förstadagsupplevelse så ska vi ha minst två öppna tester som vi gärna har med er på. Det behövs för att hitta buggar, få servrarna att gå fint och dessutom nöta ut lite ”meta” för att balansera spelet.

Vi har en Alpha (ansök) som börjar den 30:e Juni och en Beta (gå med) som kommer lite senare.

Vill ni läsa på lite om Bannermen eller oss så kan ni kolla in tidigare tråden här eller besöka vår hemsida som vi nyligen har uppdaterat. Vi är nu fyra heltidsanställda på Pathos och vi har anlitat ett par konsulter därtill för musik, konst och modellering.

Detta är gubbarna och byggnaderna som kommer testas i Alphan. Fler kommer vara tillgängliga i Betan, men vi börjar med detta så det blir enklare att ta emot era synpunkter.

Med vänliga hälsningar,
Accel
Alexander
Christoffer
Jonathan


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem
Nu är det sista chansen att vara med i denna Alpha!

Skaffa Steam key

I skrivande stund har vi 1532 medlemmar på Discord.

Så här gör du

  1. Gå med i Discord, här arrangeras testerna.

  2. Fyll i detta Google form dokument

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tittar hellre?

Om ni inte är så spelsugna med ändå vill hänga med så rekommenderar jag att hålla ett utkik på Twitch. Bannermen på Twitch

Folk som streamade förra Alphan

ArtosisTV (professionell caster)
Grimy Gamer
iwanPlays
Nakamura RTS

Och massa fler... Vi förväntar oss dock ett ännu bättre tryck denna Alpha, så det blir nog mycket material att titta på för den som vill det. Var inte blyga med att self promota era streams i vår Discord, vi älskar allt som är Bannermen.

// PlayZor


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Jag är lite sugen på att vara med och testa men har nog tyvärr inte den tid som skulle krävas. Men det ser jätteintressant ut, hoppas det går bra för er.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Alphan är lika mycket för spelarna som för oss

@conthox: Tack, Alphan kommer vara uppe nu under helgen så om du har anmält dig så är det ju bara ladda ner.

Vi behöver såklart de som bidrar mycket med feedback och testning men vi ser även gärna att folk bara går in och spelar lite för att det är kul.

// PlayZor


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Är det MP eller SP som testas och finns det skirmish mot AI eller endast PvP? Om det finns skirmish mot AI och det är Ok för er att man bara spelar några timmar så kan jag haka på. Har tyvärr inte möjlighet att sitta längre sessioner och att snacka på Discord är heller inte möjligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Det är tyvärr endast MP i detta testet och fokuset ligger i våra nya gubbar och byggnader. Det är tänkt att det ska finnas en skirmish fast mot en AFK AI, bara för att testa lite utan motstånd. Kan va värt att gå in och starta upp en sådan för att få lite "feel" för spelet och sedan kolla in streams när riktigt duktiga spelare kör. Artosis t.ex. är ju före detta proffs i StarCraft så han läxade ju upp en hel del.

Tack för visat intresse!

// PlayZor


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

La in en anmälan precis, vet ej om det fortfarande finns möjlighet. Men är gärna med och testar då man börjat sin semester. Hur som, all lycka till er.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

@PurreSnurre: Vi har inte skickat ut nycklarna än så det går fin fint så! Imorgon kväll kommer nog vara deadline.

// PlayZor


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Toppen, tack för snabbt svar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Nu kör vi igång Alphan!

Alphan Live
Nu har vi skickat ut Steam nycklar till de som ansökt och öppnat upp för att spela. För er som inte har någon nyckel så kan ni försöka luska fram några ur moderatorerna i vår Discord.

För er som vill titta så kan ni hålla utkik på spelets Twitch sida. Vi har även en egen Twitch kanal där vi ska försöka hosta relevanta streams och kanske lägga upp lite eget.

1600+ på Discord

Nästa Alpha & Beta har inget bestämt datum ännu.

Nedanför finns en lista med länkar för att läsa mer om vårt spel

FAQ – Vanliga frågor
Gubbarna – Förklaring av alla enheter
Byggnader – Förklaring av vad bygnader gör


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Hej, jag har fått error en gång och den frågar om jag vill skicka info till Epic? Kommer det till er eller vart vill ni ha denna info? Sparat i textmeddelande tillsvidare.
@Bannermen


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

@PurreSnurre: Den kommer nog till Epic. För att rapportera buggar är det bäst om ni använder formuläret i #bug-reports på Discord.

Tack för feedback dock. Det finns en hel del buggar vi inte riktigt hunnit med att lösa än men som vi hoppas få ner till nästa Alpha.


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Ser riktigt, riktigt lovande ut, kommer ihåg att jag kikade på det för ett tag sen. Ska bli riktigt spännande att känna och klämma på slutprodukten!

Medlem

@Bannermen: Tack för feedback och förstår att det finns buggar. Det är därför jag är med, hoppas att mina errors löser en del.
Allt gott och tack för ett bra game!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

En sak som jag önskar är att det går att zooma ut lite mer också tack för möjligheten att testa.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

@PurreSnurre: Troligtvis inte. Det är av samma anledning som man i CS t.ex. inte får stänga av texturer eller ändra FOW. För att spelet ska fungera som tittarsport är det viktigt att spelet ser visuellt likt ut när man själv spelar och proffs spelar. Det måste finnas en standard anser vi. Utöver det så är det även en del av skillen att man måste vara bra på att navigera runt kameran och det finns ju en minmap som har större omfång.

Blir tråkigt också om spelet blir för utzoomat för då ser man inte detaljerna i våra gubbar och därmed försvinner temat lite anser vi.

//PlayZor


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

@Bannermen:
Direkt efter att jag skrev så förstod jag att jag var lite svävande. Den zoom jag önskar är kanske pytte, pytte, just för att få en överblick av sin bas. Kanske någon procent, jag vet inte. Men det kändes liiite för inzoomat.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Gamescom färdigt. Mer Alpha tester

Schema

1. September 29-30
2. Oktober 13-14
3. Oktober 27-28

Gå med i Alphan genom vår Discord.
Nytt för den Alphan som kommer nu är att vi har lagt till 3 Lords och creep camps. Så det fungerar är att man levlar up sina hjältar för att låsa upp deras ulti och bli starkare. Detta fungerar lite som i WC3. Utöver det så har vi gjort om navigeringen för att fungera betydligt bättre så gubbarna inte fastnar eller har svårt att komma runt sina egna osv. Katapulterna skjuter fysiska skott som kan missa om man flyttar på sig. Fysiken när gubbarna dör är också förbättrad då de faller åt sidan och inte bara rakt ned i marken.

Vi har blivit lyfta på Steam och har därmed dragit in mer än 1k "follows" på Steam som vi arbetar med att få in på Discord nu. Denna Alphan blir nog betydligt speltätare för de som hade svårt att hitta matcher senast.

Svarar gärna på frågor för de som är intresserade.

PlayZor
Jonathan Andersson


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem
Sista Alpha testet

#Bannermen #Alpha 27-28 Oktober

Denna gången finns det tre hjältar och man får spela på Lord Karthors hemmaplan, Exourolands. Det är en 2vs2 map som innehåller fyra "heliga platser" som det går bygga templen på som ger mycket starka naturkrafter.

Lady Vanya, Lord Berrian och Lord Karthor

Sista Alphan

Detta är femte och sista testet. Nu finns det en hel del slip kvar men det fundamentala finns på plats så som gubbarna, byggnaderna, spells och solid navigering.

Spela genom att gå med vår Discord. Om man hellre kollar så kan man följa Bannermen spelkategorin på Twitch

Spelet har tagits emot väl av mycket hardcore RTS spelare så hade varit roligt att veta vad gemene man tycker. Kommentera gärna eller messa oss i vår Discord.

En bild på mappen Exourolands.


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Riktigt kul att ni blivit upplyfta utav Steam så ni får mer exposure!

Man blev ju genast mer sugen när du skrev "Likt WC3". Längtar ju efter ett Wc4, så kanske tar mig in på Discorden och hjälper till med lite speltest när det passar.
Aningen upptagen just nu, men i framtiden kanske!

Tills dess, stort lycka till!

Medlem
21 februari så händer det!

Vi har nu bestämt oss för att släppa spelet på Steam den 21 februari.

I samband med detta så har vi delat med oss våran trailer för kampanjen. Detta är en av våra cut-scenes som förmedlar handlingen genom kampanjen utöver det som händer på banorna och dialogerna.

Vi kommer att ha en beta som vi snart har tänkt oss att gå ut med mer information om. För den som vill vara med i den så kan man registrera sig på vår hemsida.


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem
Beta 8 februari på Steam

Nästa fredag till söndag kör vi Betan (8-10 februari).

Denna gång kommer man att kunna söka match genom matchmaking och få betydligt enklare matcher och få möta jämnare motstånd.

Saker man kan se fram emot är bland annat:

  • Matchmaking i både 1vs1 och 2vs2 med och utan rank.

  • En leaderboard för varje region kan man placera sig i nu.

  • Skirmish (mot AI) går spela både själv och med mänskliga lagkamratet.

  • En förhandstitt på kampanjen går spela (utvalda banor utan spoilers).

  • Tutorial finns nu.

För att gå med i Betan kan man skriva upp sin email i vårt formulär.


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Kul att det går framåt

Dock en jäkla otur att jag är bortrest på lördagen, men slängde iväg en BETA-sign up i alla fall. Hoppas jag hinner spela lite på söndagen iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Öppen Beta nu

Varar till måndag morgon.


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Verkar vara ett kul spel, även om det är ett par saker som jag tycker är minus:

1) hjältarna

2) lite väl fast paced - jag spelade en match mot AI och tyckte att jag fått upp en relativt bra bas och armé, helt plötsligt kom AIn med en armé som var dubbelt så stor och dessutom med någon slags knights som jag inte kan träna och som slaktade allt och alla. Det är lite som Star Craft 2 där dom gått mot snabbare och kortare matcher genom att öka hastigheten, skada och så vidare för att spelarna måste vara mer aktiva och hela tiden ligga på topp.

3) inga inställningar för AIn (fast det kanske kommer i fullversionen?)

4) ingen inställning för "Stick selection" så att man kan "av-välja" enheter.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Hjältarna är en rätt så stor del av spelet. Är det något specifikt du inte gillar kring dem? Det är en fördel att ha lite MOBA skills när man använder dem dock.

Spelet är mycket snabbt anser jag men det är något som vi har fokuserat på. Mindre basbyggande och mera krigande ute på banan tidigt. Detta uppmuntrar vi genom både creep camps och templen.

Vad är "stick selection" för någonting? Vi har ungefär samma kontroller som i StarCraft. Det går avselektera ens gubbar i en control group.


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem
Skrivet av Bannermen:

@conthox: Hjältarna är en rätt så stor del av spelet. Är det något specifikt du inte gillar kring dem? Det är en fördel att ha lite MOBA skills när man använder dem dock.

Spelet är mycket snabbt anser jag men det är något som vi har fokuserat på. Mindre basbyggande och mera krigande ute på banan tidigt. Detta uppmuntrar vi genom både creep camps och templen.

Vad är "stick selection" för någonting? Vi har ungefär samma kontroller som i StarCraft. Det går avselektera ens gubbar i en control group.

Ok, då kanske vi har lite skilda uppfattningar om vad "klassiskt RTS" är för något. För mig är det mer Age of Empires eller Red Alert, dvs utan hjältar och en del fokus på basbyggande och resurssamlande - och definitivt inte mycket micro management med "MOBA-skills" som krav.

"Sticky selection"=On innebär att om man väljer en enhet eller byggnad så går det inte att avmarkera (välja inget), utan man har hela tiden något valt och ens val ändras bara om man väljer något annat. Om nu valet att sätta "Sticky selection" till Off (så att man kan avmarkera och inget är valt) finns i spelet redan så vet jag inte om jag lyckades missa det då jag förgäves försökte avmarkera genom att klicka på marken för att få enheten "avmarkerad". (Skojjig svenska det blir när man försöker förklara...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Idag 17.00 släpps Bannermen på Steam.

Gjorde en liten countdown som man kan kika på: Länk

Steam sida


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

Medlem

Ser riktigt lovande! Har längtat efter ett liknande rts spel! Kommer garanterat köpa när cashen rullar in!

Medlem
Skrivet av Danneboom:

Ser riktigt lovande! Har längtat efter ett liknande rts spel! Kommer garanterat köpa när cashen rullar in!

@Danneboom Tack! Lämna gärna ett omdöme när du köper.

Ska bli spännande att se hur det går nu i helgen.


signatur

PC | Bannermen® | 21 februari 2019 STEAM
Solo kampanj, 1v1 -> 4v4 | RTS | Matchmaking & Ladder
Läs mer om oss på vår hemsida Bannermen.net
Vill du vara med och påverka? Ge oss dina synpunkter på vår Discord.

12
Skriv svar