Litet gäng letar nytt spel.

Medlem
Litet gäng letar nytt spel.

Hejsan alla!

Jag och grabbarna brukar sitta på kvällarna när barnen sover och spela div spel.
Vi har spelat/spelar bland annat, H1Z1, realm royale, CS:GO, pubg, XERA,Fortnite. Men det tycks alltid vara någon som inte orkar med ett eller ett annat spel. Så nu kommer vi till er för lite spel tips där man kan spela flera och gärna lira tillsammans.

Mvh

Releasehästryttare

Overcooked - billigt på steam atm
Magicka 1-2 -billigt på steam atm
Factorio
Warthunder - gratis
world of tanks - gratis
cuisine royale - gratis fram till 25e
Overload

Medlem

Escape From Tarkov
DayZ
Gta online
Dying Light
Hammerwatch
Miscreated
The Forest
Payday 2
River City Ransom: Underground
Rocket League
Arma 3
Starbound
Stardew Valley
State Of Decay 2
Rainbow Six Siege
Unturned
Zombie Army Trilogy
Diablo 1,2,3
Titan Quest
The Division
Ghost Recon Wildlands
Warhammer Vermintide 1,2
No Man's Sky (multiplayer kommer nästa månad)
Left 4 Dead 1,2
Quake Champions (är lite kluven till detta dock, för mycket enskilda powerups för olika gubbar, lootlådor och skit)

Vet inte hur många ni är, men det är max fyra spelare på vissa av spelen.

Medlem

Sea of Thieves, upp till fyra spelare coop, stödjer crossplay mellan xbox one och PC. Som en ny kund kan du prova Game Pass i två veckor - för att sedan betala 100 kr efter utgången eller avsluta innan. Ett annat spel som också ingår i GamePass är State of Decay 2, som också stödjer kooperativt spelande upp till fyra spelare och även crossplay.

Gears of War 4 är en annan titel som stödjer kooperativt spelande, crossplay och har ett mycket roligt hordemode. Om du vill prova ett lite annorlunda RTS, rekommenderar jag Halo Wars 2 (GamePass) , som stödjer kooperativt spelande upp till tre spelare. Warhammer Vermintide 2 (PC) stödjer också upp till fyra spelare, och tillkommer i GamePass när det släpps till konsol den 11 juli, huruvida det kommer ingå i Xbox Play Anywhere, återstår att se.

Det är lite luddigt, men GamePass är i grunden en tjänst för xbox one, men alla spel som ingår i "Xbox Play Anywhere" går också att spela på PC (OBS: Windows Store). De spel som är listade i den kolumnen kan du läsa här.

Om du är lite old school tycker jag att Gunbound Classic är mycket roligt att spela. Lite som Worms fast kräver ändå lite skicklighet, haha.

Medlem

Trine 2 är ju perfekt om man bara är 3 pers!

"Destiny 2"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

Deep Rock Galactic är i Early Access men riktigt roligt. Man kan lira fyra pers tillsammans så vitt jag vet, och det är just nu billigt tack vare rean.

https://store.steampowered.com/app/548430/Deep_Rock_Galactic/

Quake-konnässsör

Borderlands 1 o 2, pang pang massa vapen.

Baldurs Gate 1 o 2, DnD rollspel.

Icewind Dale 1 o 2, DnD rollspel.

Dark Souls 1 - 3, går att köra co-op men kanske lite svårare än de flesta andra.

Human fall flat, roligt ploj spel.

Serious Sam, Aaaaaaaaaaahhh *boom*.

Swat 4, taktisk shooter lite som de äldre rainbow six spelen.

Rainbow Six Vegas 1 o 2, ganska roligt att köra igenom kampanjen med några andra.

http://www.co-optimus.com/
Är en bra sida för att leta spel som man kan köra tillsammans med andra.

Medlem

Är utmaningen era livssituationer eller spelen i sig?

När jag läste första posten fick jag direkt känslan av att det kanske inte är fel på själva spelen i sig utan andra utmaningar som bland annat, att inte kunna få någon bra sömn efter att ha spelat sent på kvällarna (hej, lättirriterad och grinig pappa), barn vaknar på nätterna eller är i en period där de har behov av mycket djupgående och långvarig uppmärksamhet. Frugan kan också bli eskalerande mer grinig över att maken ofta sitter och gejmar på kvällen, som om det blivit en ovana han inte slutar med.

Om något av ovanstående utmaningar känns träffande kan en lösning kan vara att...

skapa mer högkvalitativa tillfällen var tredje vecka, för att ersätta att ni lirar var och varannan kväll.

Bestäm en lördag kl 14-19 att träffas i person med gänget... fiska, bio, café, brädrollspel eller 4 pers som lirar Local Coop i soffan. Detta går allt som oftast att lösa bara man kommunicerar hemma. Säg till frugan att vi har valt att byta ut sättet vi håller ihop vår gemenskap ifrån gaming på kvällar till att träffas en lördag var tredje vecka.

Jordan B. Peterson
Regel 8: om att inte leva en livslögn

(Se 12:26-15:00 - om otillräcklig självhävdelse / sanningsfullhet)


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

steel beast Pro PE 4.23 bästa tank simet för ´civila marknaden

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Är utmaningen era livssituationer eller spelen i sig?

När jag läste första posten fick jag direkt känslan av att det kanske inte är fel på själva spelen i sig utan andra utmaningar som bland annat, att inte kunna få någon bra sömn efter att ha spelat sent på kvällarna (hej, lättirriterad och grinig pappa), barn vaknar på nätterna eller är i en period där de har behov av mycket djupgående och långvarig uppmärksamhet. Frugan kan också bli eskalerande mer grinig över att maken ofta sitter och gejmar på kvällen, som om det blivit en ovana han inte slutar med.

Om något av ovanstående utmaningar känns träffande kan en lösning kan vara att...

skapa mer högkvalitativa tillfällen var tredje vecka, för att ersätta att ni lirar var och varannan kväll.

Bestäm en lördag kl 14-19 att träffas i person med gänget... fiska, bio, café, brädrollspel eller 4 pers som lirar Local Coop i soffan. Detta går allt som oftast att lösa bara man kommunicerar hemma. Säg till frugan att vi har valt att byta ut sättet vi håller ihop vår gemenskap ifrån gaming på kvällar till att träffas en lördag var tredje vecka.

Jordan B. Peterson
Regel 8: om att inte leva en livslögn

(Se 12:26-15:00 - om otillräcklig självhävdelse / sanningsfullhet)
youtube.com/watch?v=g5wNzWJ2xPk&t=12m26s

En bra spelkväll i månaden är bättre än tio dåliga


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar