Hjälp! - Nystart/återkomsten till Elite Dangerous

Testpilot
Hjälp! - Nystart/återkomsten till Elite Dangerous

Hej på er.
Behöver er hjälp!

Har fått suget att köra Elite Dangerous igen.
Körde spelet i början men har inte spelat sedan dess och har därmed ytterst liten koll på vad som hänt. Jag har dock season-pack på Horizons och allt installerat.

Sitter just nu förvirrad med mitt skepp I LO-Pegasi systemet som tydligen hade en bra fraktrutt jag nu glömt helt vad det gällde.

Jag har en type-6 transporter som har 100 storage och vill minnas mkt bra moduler för motor och supercruise så jag är uppsatt för att frakta gods.

Jag har bara detta skepp förutom 2 eagle och 1 MkIII

* Jag behöver iallafall er hjälp att komma igång igen och skrapa ihop pengar. Riskfritt som hauler. Jag är inte främmande för tråkiga fraktrutter eller mining , är mycket sämre på att kriga. (Just nu tar det väl en halv kväll innan jag lärt mig flyga igen med min joystick och throttle)

* Jag har ca 9Miljoner i cash just nu

* Kan nån summera förändringarna som skett som kan vara bra o veta

* Jag har inte nåt satsat på moduler/skills osv på saker som hänt i spelet sen release.

* Tips mottages för att trimma sin Tobii Eyetracker , just nu tycker jag den följer ögonen för mycket så skärmen skakar fram och tillbaka.

Help me FZ you are my only hope!

// Kiri* Lost in space.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Jag har lite tappat intresset för Elite Dangerous i år, men kört litegrann i alla fall. Hoppas det blir något nytt annonserat angående Elite i slutet av året, kanske en uppföljare eller stor expansion med många nya funktioner.

Material till Engineer
Du kan nu mycket enklare få ihop grejer till Engineers för att kunna modda moduler på ditt skepp. Alla uppdrag ger flera olika belöningar att välja på. Många av dem är just material för Engineers. Under funktionen "Filter" välj att se alla, så ser du alla belöningar i förkortat form i uppdragslistan.

Ny uppdatering
Om endast några dagar, den 28 juni, kommer nästa uppdatering för i år. Det är en av de två mindre uppdateringarna, men innehåller ändå flera trevliga saker. Läs om "Chapter 2" update här:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/429972-Elite-Dan...

Skaffa pengar utan stort startkapital?
Köp ett billigt skepp med hyfsad jump range, t.ex. Hauler nedanför. Sen behövs en Detail surface scanner, Advanced Discovery Scanner och Fuel Scoop. Med den kan du utforska system via "Road to riches" (se länk nedanför) rutt som tar dig till till system med "earth like" och "water planets" som ger mycket pengar att utforska. Mata in ditt startsystem och spara sen länken. Bara att hoppa till varje system, tuta en gång och sen åka till de planeter som är listade och göra ytskanning.

Hauler för att utforska med. Det som är dyrt är "Advanced Discovery Scanner". Det går att köpa en billigare variant, men då skannar man inte hela systemet och kommer inte se planeter utanför 1000ls.
https://coriolis.io/outfit/hauler?code=A0p0t3F0l3d3s3f2-02-2u...

Road to Riches sajten
http://edtools.ddns.net/expl.php

När man kan köpa ett större dyrare skepp och dessutom utrusta det med rätt moduler (som kostar en hel del) finns det många andra sätt att tjäna pengar. Road to Riches har möjligheten att börja även med lite pengar.

Medlem

Angående Tobii Eyetracker så måste Frontier addera inbyggd support i ED för att det ska fungera riktigt bra. Tyvärr verkar de inte intresserade, de har inte nämnt det eller svarat på frågor om det som ställts tidigare.

Testpilot
Skrivet av Fulci:

Jag har lite tappat intresset för Elite Dangerous i år, men kört litegrann i alla fall. Hoppas det blir något nytt annonserat angående Elite i slutet av året, kanske en uppföljare eller stor expansion med många nya funktioner.

Material till Engineer
Du kan nu mycket enklare få ihop grejer till Engineers för att kunna modda moduler på ditt skepp. Alla uppdrag ger flera olika belöningar att välja på. Många av dem är just material för Engineers. Under funktionen "Filter" välj att se alla, så ser du alla belöningar i förkortat form i uppdragslistan.

Ny uppdatering
Om endast några dagar, den 28 juni, kommer nästa uppdatering för i år. Det är en av de två mindre uppdateringarna, men innehåller ändå flera trevliga saker. Läs om "Chapter 2" update här:
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/429972-Elite-Dan...

Skaffa pengar utan stort startkapital?
Köp ett billigt skepp med hyfsad jump range, t.ex. Hauler nedanför. Sen behövs en Detail surface scanner, Advanced Discovery Scanner och Fuel Scoop. Med den kan du utforska system via "Road to riches" (se länk nedanför) rutt som tar dig till till system med "earth like" och "water planets" som ger mycket pengar att utforska. Mata in ditt startsystem och spara sen länken. Bara att hoppa till varje system, tuta en gång och sen åka till de planeter som är listade och göra ytskanning.

Hauler för att utforska med. Det som är dyrt är "Advanced Discovery Scanner". Det går att köpa en billigare variant, men då skannar man inte hela systemet och kommer inte se planeter utanför 1000ls.
https://coriolis.io/outfit/hauler?code=A0p0t3F0l3d3s3f2-02-2u...

Road to Riches sajten
http://edtools.ddns.net/expl.php

När man kan köpa ett större dyrare skepp och dessutom utrusta det med rätt moduler (som kostar en hel del) finns det många andra sätt att tjäna pengar. Road to Riches har möjligheten att börja även med lite pengar.

Är dock väldigt icke-insatt i detta med engineers. Skall spana runt på deras forum och reddit för att få mer info va tusan som hänt med både detta och möjligheterna att landa på planeter och annat skoj.

Kul är det iallafall att de verkar fyllt på spelet med många nya saker att göra , det kändes ganska tomt då spelet precis var släppt medan nu kryllar det av saker som folk pysslar med.

Kanon , såg också det där road to riches som verkar intressant eftersom jag själv är väldigt peppad på just exploring.
Just nu är man överväldigad över allt man måste träna upp igen.
Jag har iallafall ett skapligt fraktskepp och 9 miljoner så att köpa bästa scanners skall inte vara nåt problem. Har svaga minnen att jag faktiskt köpte det bästa som fanns redan innan jag slutade för att just scanna saker då jag åkte runt.

Elite Dangerous är ett ganska komplicerat spel att komma in i , trots att jag spelat förut haha. Minns att jag kunde zooma runt riktigt fint med min HOTAS setup till skillnad mot nu då jag kollar på nybörjar tutorials igen

Skrivet av Fulci:

Angående Tobii Eyetracker så måste Frontier addera inbyggd support i ED för att det ska fungera riktigt bra. Tyvärr verkar de inte intresserade, de har inte nämnt det eller svarat på frågor om det som ställts tidigare.

Ja det är inte inbyggt stöd men finns bra inställningsmöjligheter i Tobii's Gamehub. Dock svårt att få till inställningar som passar mig , men det löser sig nog med en del pillande.
Körde med TrackIR förut och det tog också en del tid innan man fick detta att rulla effektivt

Tack för hjälpen iallafall , nu skall jag nog hanka mig fram.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Är dock väldigt icke-insatt i detta med engineers. Skall spana runt på deras forum och reddit för att få mer info va tusan som hänt med både detta och möjligheterna att landa på planeter och annat skoj.

Här är en lista på alla Engineers. Det är bara en handfull man ser från början (de högst upp). Listan visar vilka moduler varje Engineer kan. För varje modul har de också 1-5 nivåer av kunskap, där den högsta nivån 5 ger störst modifiering av en modul, men ockås kräver mer specifika och sällsynta material.
https://inara.cz/galaxy-engineers/

Först måste man upptäcka dem, de första 4-5 presenterar sig själva. Nästa steg är att bli accepterad, för det måste man utföra något åt dem.

Ta t.ex. en av de första Felicity Farseer. Hon kan Frame Shift Drive nivå 5. Mycket bra generell modd på i princip alla skepp eftersom man får längre max distans på sina FSD-hopp. För att få tillgång till henne krävs rank Scout i utforskande, och för at få använda hennes tjänster måste man leverera 1 st Meta Alloy till henne.
https://inara.cz/galaxy-engineer/1/

Det finns bara en station som säljer Meta Alloy, det är Darnielle's Progress i Maia-systemet som ligger cirka 380 ljusår från solen, så det är en bit att åka det, men inte jättelångt. De är en commodity och kostar en del pengar också. Det finns andra sätt att hitta Meta Alloy, nämligen utforska strukturer som tillhör Thargoid aliens, googla om du vill veta mer om det.
https://eddb.io/commodity/114

För att öka rang med Felicity Farseer kan du göra två saker; bygga moduler hos henne på den högsta rank tillgänglig, eller sälja utforskningsdata. Så om du kör Road to Riches och säljer datan hos Felicity så får du rank där.

Om du sen ska förbättra moduler hos henne, så titta på det hon kan, förslagsvis FSD - Increased Range. Där ser du vilka saker som krävs för varje rang. Då ser du att rank 1 FSD Increased Range kräver "Atypica Wake Echoes" och det står även hur du får tag på dem där "Captured from high energy wakes with a wake scanner". Då får man skaffa en Wake Scanner modul och skanna "high energy wakes", det är de som bildas när ett skepp hoppar till ett annat system. Enklast att få såna är att åka ut litegrann från en högtrafikerad station, och skanna "wakes" från NPC-skepp som hoppar iväg. När du har en 4-5 sådana kan du crafta lvl 1 FSD Increased Range hos Felicity. Jag tror det krävs 3 eller 4 för att gå upp i rang.
https://inara.cz/galaxy-blueprint/2/
https://inara.cz/galaxy-component/8/

För varje rang så krävs det nya material och mer sällsynta material. Om du kollar på Felicity's rank 5 av FSD Increased Range, ser du att det krävs 3 material, varav ett är Rare och ett annat är Very Rare. Så de blir mycket svårare att samla på sig.

Vad ger då hennes FSD Increased Range? Kolla på Optimal Mass-bonusen. Rang 1 ger upp till +15% och rang 5 ger upp till +55%. Enkelt översatt så är det hur mycket längre hopp du kan göra. Med +50% Optimal Mass kan du hoppa 50% längre, så ett skepp som har 20ly FSD får då 30ly FSD istället.

Kort summering för Felicity Farseer
1) Du borde redan ha en invite och se henne på kartan, hon är den första Engineer man upptäcker
2) Skaffa rang Scout på utforskande om du inte har det redan. Kör "Road to riches" och sälj data i en vanlig bas där du vill bli allierad med en fraktion samtidigt som du går upp till Scout-nivå. Sälj inget mer där, spara till Felicity. Så sälj inte allt på en gång.
3) Åk till Maia och Darnielle's Progress och köp 1 Meta Alloy. Passa på att skanna system på vägen om du vill.
4) Kör Road to Riches för att samla på dig utforskningsdata
5) Åk till Felicitys bas och lämna in 1 Meta Alloy
6) Säljs lite av din utforskningsdata till henne (jag har för mig man gör det på basen direkt).
7) Om de inte fixat så du får det direkt, logga ut och sen in igen för att se att du fått rang hos Felicity
8) Sälj exakt så mycket utforksningsdata som behövs för Rang 5 hos Felicity. Kvarvarande kan du sälja på annat ställe du vill bli Allied med en fraktion.

När du väl har rang 5 hos Felicity så kan hon också modda en del andra enheter, som t.ex. Thrusters till max rang 3. Det kan öka din maxfart i normal-rymd när du använder Thrusters. Modden kallas "Dirty" Thrusters.

Medlem

Angeånde Road to Riches, jag vet inte hur många system behöver för rang. Börja med kanske 10 system och se om det räcker. Det är värdet på utforskningsdata man säljer som ger rang, inte antal system man besökt.

Hur mycket ett system är värt i Road to Riches avgörs av de planeter man skannar. ELW (Earth-like World) är mest värda, TWW (Terraformable Water Word) är näst mest värt. HMC (High Metal Content) är inte alls värda lika mycket. De finns med för att de ligger nära ELW eller TWW och på så sätt gör det värt tiden att skanna dem för lite mer bonuspengar.

Min gissning är att 10 system i Road to Riches normalt kan säljas för cirka 8-9 miljoner creds.

Testpilot
Skrivet av Fulci:

Här är en lista på alla Engineers. Det är bara en handfull man ser från början (de högst upp). Listan visar vilka moduler varje Engineer kan. För varje modul har de också 1-5 nivåer av kunskap, där den högsta nivån 5 ger störst modifiering av en modul, men ockås kräver mer specifika och sällsynta material.
https://inara.cz/galaxy-engineers/

Först måste man upptäcka dem, de första 4-5 presenterar sig själva. Nästa steg är att bli accepterad, för det måste man utföra något åt dem.

Ta t.ex. en av de första Felicity Farseer. Hon kan Frame Shift Drive nivå 5. Mycket bra generell modd på i princip alla skepp eftersom man får längre max distans på sina FSD-hopp. För att få tillgång till henne krävs rank Scout i utforskande, och för at få använda hennes tjänster måste man leverera 1 st Meta Alloy till henne.
https://inara.cz/galaxy-engineer/1/

Det finns bara en station som säljer Meta Alloy, det är Daniell's Progress i Maia-systemet som ligger cirka 380 ljusår från solen, så det är en bit att åka det, men inte jättelångt. De är en commodity och kostar en del pengar också. Det finns andra sätt att hitta Meta Alloy, nämligen utforska strukturer som tillhör Thargoid aliens, googla om du vill veta mer om det.
https://eddb.io/commodity/114

För att öka rang med Felicity Farseer kan du göra två saker; bygga moduler hos henne på den högsta rank tillgänglig, eller sälja utforskningsdata. Så om du kör Road to Riches och säljer datan hos Felicity så får du rank där.

Om du sen ska förbättra moduler hos henne, så titta på det hon kan, förslagsvis FSD - Increased Range. Där ser du vilka saker som krävs för varje rang. Då ser du att rank 1 FSD Increased Range kräver "Atypica Wake Echoes" och det står även hur du får tag på dem där "Captured from high energy wakes with a wake scanner". Då får man skaffa en Wake Scanner modul och skanna "high energy wakes", det är de som bildas när ett skepp hoppar till ett annat system. Enklast att få såna är att åka ut litegrann från en högtrafikerad station, och skanna "wakes" från NPC-skepp som hoppar iväg. När du har en 4-5 sådana kan du crafta lvl 1 FSD Increased Range hos Felicity. Jag tror det krävs 3 eller 4 för att gå upp i rang.
https://inara.cz/galaxy-blueprint/2/
https://inara.cz/galaxy-component/8/

För varje rang så krävs det nya material och mer sällsynta material. Om du kollar på Felicity's rank 5 av FSD Increased Range, ser du att det krävs 3 material, varav ett är Rare och ett annat är Very Rare. Så de blir mycket svårare att samla på sig.

Vad ger då hennes FSD Increased Range? Kolla på Optimal Mass-bonusen. Rang 1 ger upp till +15% och rang 5 ger upp till +55%. Enkelt översatt så är det hur mycket längre hopp du kan göra. Med +50% Optimal Mass kan du hoppa 50% längre, så ett skepp som har 20ly FSD får då 30ly FSD istället.

Kort summering för Felicity Farseer
1) Du borde redan ha en invite och se henne på kartan, hon är den första Engineer man upptäcker
2) Skaffa rang Scout på utforskande om du inte har det redan. Kör "Road to riches" och sälj data i en vanlig bas där du vill bli allierad med en fraktion samtidigt som du går upp till Scout-nivå. Sälj inget mer där, spara till Felicity. Så sälj inte allt på en gång.
3) Åk till Maia och Daniell's Progress och köp 1 Meta Alloy. Passa på att skanna system på vägen om du vill.
4) Kör Road to Riches för att samla på dig utforskningsdata
5) Åk till Felicitys bas och lämna in 1 Meta Alloy
6) Säljs lite av din utforskningsdata till henne (jag har för mig man gör det på basen direkt).
7) Om de inte fixat så du får det direkt, logga ut och sen in igen för att se att du fått rang hos Felicity
8) Sälj exakt så mycket utforksningsdata som behövs för Rang 5 hos Felicity. Kvarvarande kan du sälja på annat ställe du vill bli Allied med en fraktion.

När du väl har rang 5 hos Felicity så kan hon också modda en del andra enheter, som t.ex. Thrusters till max rang 3. Det kan öka din maxfart i normal-rymd när du använder Thrusters. Modden kallas "Dirty" Thrusters.

Ååh Tack Tack @Fulci så mycket det hjälper mig massor att få dessa tips!
Nu kommer jag att kunna ha massor av kul under sommaren och jag känner verkligen pepp och positivt inför att köra igen då man får sån bra hjälp!

Du får en inofficiell guldstjärna av mig för hjälpsamma tips

Detta är varför jag älskar FZ , alla är hjälpsamma och det finns alltid nån som är insatt i spelet man vill köra oavsett spel.

Medlem

Det finns två grejer till som underlättar Engineer och samlandet av material.

För att återknyta till uppdrag och transporter, så ger de ofta material för Engineer som belöning. Därför kan det vara värt att köra vissa missions för att samla sällsynta material till Engineer. Det är bara kolla i listan med filtret "Show all rewards" påslaget.

Det finns nya "Material traders" som bara finns på vissa stationer, men rätt många ändå. Tre olika typer av traders för olika typer av material. Raw, manufactured och encoded. En lista på den finns på Inara här: https://inara.cz/galaxy-nearest/25/367/

Så här ser interfacet ur för att trada material, se bilden på länken nedanför. De mest sällsynta är längst till höger (normalt 5 nivåer, Raw har bara 4). Vill man ha ett sällsynt material kostar det väldigt många flera av andra typer. Yttrium är markerat och för att få 1 Yttrium krävs det alltså t.ex. 36 Vanadium.
https://i.imgur.com/ohZrH9X.png

Här är också en mycket bra "roadmap" för 2018. Vad som har hänt och vad som är på gång.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/397639-Elite-Dan...

Medlem

Sorry för lite OT: Å ena sidan gör ni mig så grymt sugen på att spela, å andra sidan låter det komplext så att jag undrar om jag har tid att sätta mig in i det. "Denna guide underlättar" och så är det 2 A4 med text plus länkar. "Jaha" tänker jag, "hur svårt är det utan guiderna då?"...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Sorry för lite OT: Å ena sidan gör ni mig så grymt sugen på att spela, å andra sidan låter det komplext så att jag undrar om jag har tid att sätta mig in i det. "Denna guide underlättar" och så är det 2 A4 med text plus länkar. "Jaha" tänker jag, "hur svårt är det utan guiderna då?"...

Ett problem med Elite är att det är svårt för spelare att hitta och lära sig saker inne i spelet. Det är mycket lättare läsa och hitta info på webben. Nu finns det många andra spel som också har en hög tröskel, en del MMO t.ex. Men Elite är antagligen en av de värre på det.

Testpilot
Skrivet av conthox:

Sorry för lite OT: Å ena sidan gör ni mig så grymt sugen på att spela, å andra sidan låter det komplext så att jag undrar om jag har tid att sätta mig in i det. "Denna guide underlättar" och så är det 2 A4 med text plus länkar. "Jaha" tänker jag, "hur svårt är det utan guiderna då?"...

Kan bara tala för mig men ofta är det så med sådana spel att de är lätta att komma in i och svåra att bemästra. Därav guider

Det som är bra är dels att man ofta har hjälpsamma personer som gärna ställer upp för att få dig att spela tex. @Fulci och att forum och youtube kryllar av folk som gör guider och visar hur man kan ha kul.

Skrivet av Fulci:

Ett problem med Elite är att det är svårt för spelare att hitta och lära sig saker inne i spelet. Det är mycket lättare läsa och hitta info på webben. Nu finns det många andra spel som också har en hög tröskel, en del MMO t.ex. Men Elite är antagligen en av de värre på det.

Det innebär att man har mycket att läsa. Tur nog kan man ju göra mycket läsande då man har paus jobbet tex. Hehe

En snabb fråga i detta , scannar nu system i road to riches guiden. Undrar dock , har en advanced discovery scanner och en surface scanner, aktiveras surface scannern automatiskt då man scannar planeten?

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ett problem med Elite är att det är svårt för spelare att hitta och lära sig saker inne i spelet. Det är mycket lättare läsa och hitta info på webben. Nu finns det många andra spel som också har en hög tröskel, en del MMO t.ex. Men Elite är antagligen en av de värre på det.

Det är tyvärr en av anledningarna till att jag tappar lusten för vissa spel ibland. Jag vill inte sätta mig med ett spel, inte veta vad jag skall göra för att sedan ta reda på vad man skall göra. Ett spel som säger "det här kan man göra" och gör mig sugen på att göra just det är en bättre approach.

Skrivet av Harakiri:

Kan bara tala för mig men ofta är det så med sådana spel att de är lätta att komma in i och svåra att bemästra. Därav guider

Bara man kommer igång så att det väcker lusten att ta reda på mer så är det bra. Men det blir dumt om man bara flyter runt i vakuumet och inte vet vad nästa steg är.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testpilot

Återkopplar lite efter lite lätt spelande några timmar.

Sålde mitt fraktskepp och köpte en Diamondback Explorer.
Sålde moduler och annat samt bytte de flesta moduler till typ D
Förutom det köpte jag bästa Detailed Surface scanner och Advanced system scanner.
De sålde dock bara klass B av Frameshift drive (viktigaste komponenten om man skall utforska och hoppa långt mellan system)
Har A klass fuel-scoop samt behöll min docking computer.

Tips: Moduler har 4 klasser ABCDE
A är bäst , E är sämst.
D moduler är lättast = bra att ha på alla ickeväsentliga moduler för utforskningsskepp som mitt.
B moduler väger mer men tål mer stryk.

Åkte till 8 system i Road To Riches guiden och dockade sen med en station i det 8e systemet , sålde lite kart data för lite drygt 10 miljoner nu kunde jag enkelt uppgradera till A-klassad frameshift drive.

Superkul , nu ska jag trimma mina inställningar och sedan hoppa runt och scanna i helgen tills jag har bra med kapital för att sen testa på Engineer tipsen som @Fulci gett.

Kiri Out!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Återkopplar lite efter lite lätt spelande några timmar.

Sålde mitt fraktskepp och köpte en Diamondback Explorer.
Sålde moduler och annat samt bytte de flesta moduler till typ D
Förutom det köpte jag bästa Detailed Surface scanner och Advanced system scanner.
De sålde dock bara klass B av Frameshift drive (viktigaste komponenten om man skall utforska och hoppa långt mellan system)
Har A klass fuel-scoop samt behöll min docking computer.

Tips: Moduler har 4 klasser ABCDE
A är bäst , E är sämst.
D moduler är lättast = bra att ha på alla ickeväsentliga moduler för utforskningsskepp som mitt.
B moduler väger mer men tål mer stryk.

Åkte till 8 system i Road To Riches guiden och dockade sen med en station i det 8e systemet , sålde lite kart data för lite drygt 10 miljoner nu kunde jag enkelt uppgradera till A-klassad frameshift drive.

Superkul , nu ska jag trimma mina inställningar och sedan hoppa runt och scanna i helgen tills jag har bra med kapital för att sen testa på Engineer tipsen som @Fulci gett.

Kiri Out!

Ok, nu har jag läst igenom denna tråd och blir sjukt nyfiken hur det har gått för dig @Harakiri så där 3 månader efter det senaste inlägget?
Spelar Elite själv med ojämna mellanrum och vart också väldigt glad över @Fulci's matiga inlägg!

Fly safe Commanders! o7


signatur

/MJ

Testpilot
Skrivet av mats:

Ok, nu har jag läst igenom denna tråd och blir sjukt nyfiken hur det har gått för dig @Harakiri så där 3 månader efter det senaste inlägget?
Spelar Elite själv med ojämna mellanrum och vart också väldigt glad över @Fulci's matiga inlägg!

Fly safe Commanders! o7

Jo men hej!

Jag spelade ett tag till efter sommaren men suget försvann efter det då jag kände att jag inte hade tiden att leta och samla engineering sakerna för att kunna uppdatera moduler.
Samtidigt kände jag att det vore kul att flyga andra skepp men fick beslutsångest hur detta skulle ske. Satte igång att köra en vända road to riches medan jag bestämde mig.
Sen slutade min semester och jag kom tillbaka till jobbet och kände att jag ville köra nåt annat så jag körde igång med We Happy few.

Elite Dangerous kommer att ligga på hyllan ett tag igen tills suget återkommer att vilja swisha runt i rymden. Då har spelet säkert fått massor av nytt smaskigt innehåll

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jo men hej!

Jag spelade ett tag till efter sommaren men suget försvann efter det då jag kände att jag inte hade tiden att leta och samla engineering sakerna för att kunna uppdatera moduler.
Samtidigt kände jag att det vore kul att flyga andra skepp men fick beslutsångest hur detta skulle ske. Satte igång att köra en vända road to riches medan jag bestämde mig.
Sen slutade min semester och jag kom tillbaka till jobbet och kände att jag ville köra nåt annat så jag körde igång med We Happy few.

Elite Dangerous kommer att ligga på hyllan ett tag igen tills suget återkommer att vilja swisha runt i rymden. Då har spelet säkert fått massor av nytt smaskigt innehåll

Jo, det har det säkert! Jag kommer nog harva på då och då ute i världsrymden och håller tummarna för att planeter med atmosfär som man kan landa på släpps inom en snar framtid. Det är troligen att önska för mycket, men det är det jag ser fram emot mest i alla fall.
Tills dess ha det bra och hojta till om du hoppar på Elite-tåget igen!


signatur

/MJ

Medlem

Jag själv väntar på stora uppdateringen 3.3 som kommer i beta rätt snart, och ska släppas i sista kvartalet.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/397639-Elite-Dan...

De har avslöjat hur utforskande ska ändras (det är work in progress, så saker ändras).
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/447043-Chapter-F...

Lustigt nog heter Star Citizen uppdateringen som kommer senare i höst också 3.3.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag själv väntar på stora uppdateringen 3.3 som kommer i beta rätt snart, och ska släppas i sista kvartalet.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/397639-Elite-Dan...

De har avslöjat hur utforskande ska ändras (det är work in progress, så saker ändras).
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/447043-Chapter-F...

Lustigt nog heter Star Citizen uppdateringen som kommer senare i höst också 3.3.

Allt med Star Citizen är lite lustigt tycker jag. Att det inte släppts än är bland annat en smårolig grej med Star Citizen...

Om man ska återgå till Elite och uppdatering 3.3 som du nämner så tycker jag squadrons verkar vara bra. Allt som gagnar multipilot-spelande i open play ser jag som något positivt. Och att de ser över utforskandet kan nog också bli bra.


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av mats:

Om man ska återgå till Elite och uppdatering 3.3 som du nämner så tycker jag squadrons verkar vara bra. Allt som gagnar multipilot-spelande i open play ser jag som något positivt. Och att de ser över utforskandet kan nog också bli bra.

Precis, sqadrons tror jag blir en riktigt bra grej för communityn. Verkligen efterlängtad funktion.

1
Skriv svar