Är Red Dead Redemption 2 på väg till pc?

Robot
Är Red Dead Redemption 2 på väg till pc?

Titeln dök upp som hastigast på LinkedIn.

#red-dead-redemption-2, #rockstar, #take-two


Medlem

Japp, nu är spelet på gång. Dessutom tror jag att Red Dead Redemption 1 kommer att komma i en remastrad version till PC, Rockstar har nog fått upp ögonen för ps3 emulatorn rpcs3 som emulerar rdr i grym upplösning.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Klart det är. Man vill nog inte missa en stor potentiell marknad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det hade varit härligt. När är det nästa grafikkort kommer, så att priset på GTX1070-segmentet kanske möjligtvis kan sänkas för typ första gången sen de kom för ett par år sen?

Medlem

Självklart. Allt annat vore skandal med tanke på hur bra GTA5 var på PC, men Rockstar Social Club-kravet får de gärna slänga i närmsta papperskorg.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Japp, nu är spelet på gång. Dessutom tror jag att Red Dead Redemption 1 kommer att komma i en remastrad version till PC, Rockstar har nog fått upp ögonen för ps3 emulatorn rpcs3 som emulerar rdr i grym upplösning.

Med tanke på att Red Dead Redemption (1) verkar funka kalas på Xbone så känns det inte särskilt långsökt att det skulle gå att porta till PC. AMD-prylarna i dagens konsoler är väl inte särskilt olik en gaming-PC? Finns möjligheten vore det, i mitt tycke, MYCKET märkligt om Rockstar Games och Take Two inte utnyttjade den möjligheten att mjölka ur mer pengar ur ett befintligt spel. Och antagligen skulle de få goodwill från spelarna om de gjorde det. Win-win om det kan göras utan allt för stora ekonomiska insatser.

Medlem

Garanterat men två år efter konsollreleasen antagligen.

Ambassadör
Xbox

Nu kommer jag ju spela det på Xbox One X, men jag hoppas att det släpps på PC också. Mer spel till folket!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Klart det är. Man vill nog inte missa en stor potentiell marknad.

Varken revolver eller redemption har ju dykt upp på pc. Så helt självklart är det inte att de tänker på pc marknaden när de gör redemption 2.

Medlem

PC spelare köpte väl mest mikrotransaktioner i gtaO? Har för mig det var PC men kommer inte ihåg.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varken revolver eller redemption har ju dykt upp på pc. Så helt självklart är det inte att de tänker på pc marknaden när de gör redemption 2.

Precis. Inget är självklart då ingen av de spelen har kommit till PC. Det vore märkligt dock om Rockstar inte gjorde det med RDR2. Det enda jag tänka mig är att Rockstar väntar tills konsolversionerna har sjunkit i försäljning, vilket kan ta runt 1 år. Förhoppningsvis tidigare.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Klart det är. Man vill nog inte missa en stor potentiell marknad.

Skulle nog inte kalla den marknaden "stor". Kolla på GTA V, endast 2.1% sålda spel är till PC. Allting är ju relativt såklart.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Skulle nog inte kalla den marknaden "stor". Kolla på GTA V, endast 2.1% sålda spel är till PC. Allting är ju relativt såklart.

Har för mig att Steam inte va inräknat. Eller om det var alla digitala X bara hardcopy.?


signatur

Mastercase5 pro. I7 6700k 4,8GHz .Z170 ASUS MAX Hero VIII. Kraken X62 . ASUS 1080ti Strix oc. 32Gb Corsair Vengeance LPX 3200MHz. Samsung 950 pro 256GB. EVGA SuperNova 850 G2.
AMD FX-8350 4,5GHz. Asus Sabertooth 990FX R2.0 . Asus GTX670 4Gb SLI. 16Gb Corsair Dominator Platinum 2400mhz. Samsung 840Pro 128GB

Medlem
Skrivet av momo80:

Har för mig att Steam inte va inräknat. Eller om det var alla digitala X bara hardcopy.?

Det framgår ingenstans vad som är inräknat, utan de enda källor jag har sett på det pratar om total försäljning. Jag kan ha fel.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Självklart vill rockstar sälja rdr2 på pc. Om inte microsoft och sony betalar hutlösa summor för att kompensera vinstförlusten för att ignoerera pc marknaden...

Medlem

Jo, de skulle ju bara tjäna på att utveckla de till PC också. Sen tycker jag att det är bra om de släpper spelet senare till PC så att de kan optimera det så bra som möjligt till konsolerna. Att lägga full fokus på att utveckla spelet till tre format samtidigt kan kanske dra ned kvalitén på produkten i slutändan.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Garanterat men två år efter konsollreleasen antagligen.

Varför bryta en tradition? Jag köpte till båda PS3 och PC. Obliviously fungerade den taktiken.

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:

Varför bryta en tradition? Jag köpte till båda PS3 och PC. Obliviously fungerade den taktiken.

Obliviously Du menar nog "obviously", vitt skilda ord dock

Medlem

@Metroid:

Var ju en artikel här för ett tag sen där GTA V sålt 10 miljoner ex, ENBART PÅ STEAM. Så den lögnen om 2.1% går vi inte på.

Medlem

@Chomag: japp och vad jah såg senast så säljer gtav fortfarande en hel del på pc.
På konsolsidan gissar jag att marknaden dött.

Det är självjlart att red dead redemption 2 släpps på pc. Frågan är bara när.
Att revolver eller redemption inte kom till pc har andra förklarliga skäl, inte att dom inte trodde det skulle sälja.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Chomag @Metroid: Ja, det handlar snarare om minst 10% bara på Steam. Runt 2% är bara trams.

Medlem
Skrivet av Molotov:

@Chomag: japp och vad jah såg senast så säljer gtav fortfarande en hel del på pc.
På konsolsidan gissar jag att marknaden dött.

Det är självjlart att red dead redemption 2 släpps på pc. Frågan är bara när.
Att revolver eller redemption inte kom till pc har andra förklarliga skäl, inte att dom inte trodde det skulle sälja.

Ja, det är väl få företag som inte vill tjäna mer pengar liksom, att inte släppa RDR2 på PC vore ett tjänstefel utan dess like. Tror de insåg sitt misstag när de såg hur bra det faktiskt sålt på pc sidan den här gången. Om inte, så lär Sony och Microsoft få hosta upp enorma summor för att göra det konsolexklusivt. Här snackar vi om åtskilliga miljarder i utebliven försäljning i GTA:s fall.

Skrivet av Namn Namnsson:

@Chomag @Metroid: Ja, det handlar snarare om minst 10% bara på Steam. Runt 2% är bara trams.

Absolut, spelet har just snart kommit upp i 100.000.000 sålda exemplar. Om 10+ miljoner av dem bara är från försäljningen på steam kan man säkert lägga till ett par miljoner till från andra butikssidor på nätet också. Skulle gissa på att den totala försäljningen på pc sidan är någonstans kring 15 miljoner ex hittills, vilket är JÄVLIGT långt ifrån tramset om 2,1% som Metroid fick för sig.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Metroid:

Var ju en artikel här för ett tag sen där GTA V sålt 10 miljoner ex, ENBART PÅ STEAM. Så den lögnen om 2.1% går vi inte på.

Skrivet av Molotov:

@Chomag: japp och vad jah såg senast så säljer gtav fortfarande en hel del på pc.
På konsolsidan gissar jag att marknaden dött.

Det är självjlart att red dead redemption 2 släpps på pc. Frågan är bara när.
Att revolver eller redemption inte kom till pc har andra förklarliga skäl, inte att dom inte trodde det skulle sälja.

Skrivet av Namn Namnsson:

@Chomag @Metroid: Ja, det handlar snarare om minst 10% bara på Steam. Runt 2% är bara trams.

Skrivet av Chomag:

Ja, det är väl få företag som inte vill tjäna mer pengar liksom, att inte släppa RDR2 på PC vore ett tjänstefel utan dess like. Tror de insåg sitt misstag när de såg hur bra det faktiskt sålt på pc sidan den här gången. Om inte, så lär Sony och Microsoft få hosta upp enorma summor för att göra det konsolexklusivt. Här snackar vi om åtskilliga miljarder i utebliven försäljning i GTA:s fall.

Absolut, spelet har just snart kommit upp i 100.000.000 sålda exemplar. Om 10+ miljoner av dem bara är från försäljningen på steam kan man säkert lägga till ett par miljoner till från andra butikssidor på nätet också. Skulle gissa på att den totala försäljningen på pc sidan är någonstans kring 15 miljoner ex hittills, vilket är JÄVLIGT långt ifrån tramset om 2,1% som Metroid fick för sig.

Det är inte något som jag har hittat på. Rikta kritiken åt rätt håll https://www.sweclockers.com/nyhet/25497-grand-theft-auto-v-ar...


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Metroid:

Fast det var du som kom med det påståendet. Nåväl, både Sweclockers och deras källa "Marketwatch" har i vilket fall som helst tokfel.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Metroid:

Fast det var du som kom med det påståendet. Nåväl, både Sweclockers och deras källa "Marketwatch" har i vilket fall som helst tokfel.

Jag vidarebefodrade bara vad jag hade läst. Har du källor på att det är felaktigt? Jag har nämligen bara sett dessa siffror hittills.

Uppdatering: Jag kollade själv. Det står 5 000 000 - 10 000 000 på SteamSpy. Inte direkt någon exakt vetenskap, men en fingervisning om att 2.1% är felaktigt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

@Metroid:

Som jag fattade det inkluderade den källan du angav inte någon digital försäljning ö.h.t, vilket klart gör att det blir helt fel siffror. Statistik kan man som sagt bevisa precis allt med, så länge man väljer att använda sig av data som passar ens agenda.

Det skulle faktiskt vara intressant om Rockstar angav hur mycket de sålt till respektive plattform, men i och med att de ägs av skithögarna Take2, så lär vi aldrig få se några siffror på det, då både Sony och MS, som jag nämnde tidigare, säkerligen betalar rejält mycket för att få deras spel till sina konsoler före det släpps till datorer. Helst skulle de nog vilja ha Rockstars spel helt exklusiva till deras konsoler, då GTA serien är ett typexempel på ett spel som säljer själva konsolerna.

1
Skriv svar