Intressanta spel släpp Juli -18

Releasehästryttare
Intressanta spel släpp Juli -18

Då var det den 25e igen, det är dock få releaser denna månad (som väntat kanske), därför tar jag med tex Post scriptum som det redans skrivits om, men för att tråden inte skall bli för bar så slinker det med.

Det är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Module TD. Sci-Fi Tower Defense - Inget datum

Ett Tower defence spel som finns ute på Android skulle släppas på pc i förra veckan, men det har blivit försenat så förhoppningsvis kommer det denna månaden. (spelar själv sällan mobil spel så om nån här redan testat det säg gärna vad ni tycker.)

ZEscape - 29 juni

Ett assymetriskt online mp spel där människor jagas av odöda. Grafiken ser lite b ut då hela spelet är gjort av en person, men kostar det ~5 euro så kan det ju vara kul några timmar om man lirar med folk man känner.

Defiance 2050 - 10 Juli

Spelet Defiance som hade en egen tv serie för några år sen får nu en upphottad gratis version, hörde bra saker om spelet när det väl begav sig men testade det inte själv även fast jag gillade tv serien, så skall ge det en chans nu.

Islands of Nyne: Battle Royale - 12 Juli

Ett BR spel som ser väldigt inspirerat ut av Crysis, på gott och ont, har sett streams från det och håller med om att det är mer skill baserat än andra BR spel som finns ute nu.


Post Scriptum - 18 juli

Ja, snart kommer det, spelet för alla som vill ha ett nytt ww2 spel men tycker BF:V är för tramsigt med kvinnor och robot armar.
Har också sett lite mer alpha videos om detta spel och ljuden framför allt är hårresande, tex när en tiger tank skjuter sin 88 några meter ifrån dina öron #hörselskador

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får juli release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Medlem

The Crew 2 - 29 Juni

Socialt arkadracer med hela USA som lekpark. Skall bli skoj att slappköra med kompisar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Octopath Traveler: Switch

The Banner Saga 3: Multiplatform.

Shining Resonance: Refrain: PS4

Touhou Genso Wanderer Reloaded: Switch, PS4

Warhammer 40k: Inquisitor: Martyr. PS4

Medlem

Tror ingen missat det, men vill även flika in med The Awesome Adventures of Captain Spirit som släpptes gratis för oss i EU idag

Edit: Insåg nu att tråden handlade om släpp i Juli, och att jag även var pucktvåa på släppet då FZ redan har en nyhet om detta. Oh well, ibland går inte hissen ända upp.

Releasehästryttare

@ClockWise: Eftersom folk får betalt den 25 (vanligtvis) så kör jag 25e-25e så folk inte lägger alla pengar på annat om man nu är sugen på nått eller flera av spelen.

Medlem
Skrivet av Devan:

@ClockWise: Eftersom folk får betalt den 25 (vanligtvis) så kör jag 25e-25e så folk inte lägger alla pengar på annat om man nu är sugen på nått eller flera av spelen.

Ah, bra idé! I like kommer hålla utkik efter dessa framöver!

Medlem

Warhammer 40K: Inquisitor Martyr är inte enbart för PS4. Det släpps även för PC och Xbox One.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Post Scriptum ser riktigt häftigt ut och ligger högt upp på min önskelista.

Medlem

Octopath Traveller är det jag ser mest fram emot i juli

Releasehästryttare

Fear The Wolves

Fear the Wolves is a competitive Battle Royale FPS by Vostok Games. Escape S.T.A.L.K.E.R.’s Chernobyl pursued by mutants, radiation, horrific anomalies, the weather, and other players.

Spelet skall få EA i juli, så inget exakt datum än.

Releasehästryttare

GARAGE: Bad Trip - 6 Juli

Tror det här visades upp på E3 i år och nu har det fått släpp datum och Steam sida, ser ut och kunna bli ett mysigt kötta spel.

"Garage is a bloody topdown shooter inspired by VHS era B-movies. You play as an ex drug dealer named Butch, who single-handedly slays hordes of living dead to save a girl."

Releasehästryttare

Garage Bad Trip finns nu på steam och här är släpp trailern!

Releasehästryttare

Clicker Heroes 2 - 16 Juli

Early access, men tyvärr för att spela så kommer det kosta 30 euro i stället för att vara gratis som föregångaren.

Releasehästryttare

The Culling 2 släpps idag!

Spelet fick en Steam sida inatt https://store.steampowered.com/app/752720/The_Culling_2/ skall släppas om 7 timmar från när jag skriver detta.

"The Culling returns to take Battle Royale to the next level. Real-world weapon ballistics. A strategically brutal melee combat system. Perks to customize your play style. Fifty contestants will drop in and compete for glory, but only one will be crowned the winner. Do you have what it takes?"

Releasehästryttare

Sonic mania plus - 17 Juli

Det kommer en konsol exlusiv variant av Sonic mania som släppes till Pc förra året. fyra player split screen till ps4, xbone och switch.

Edit: Ops, tydligen skall det komma digitalt till pc och de andra plattformarna också som dlc om man redan äger basspelet.

Releasehästryttare

The Free Ones - 12 Juli

Ett första persons lir liknande A story about my uncle där du har tillgång till en grapplinghook och skall svinga runt dig genom olika banor.

"Follow Theo's dizzying adventure in first-person platformer "The Free Ones". Soar through the air with your grapple, blaze a trail through the canyons and take part in an extraordinary story."

Releasehästryttare

The culling 2 är nu släppt och .. det ser inte bra ut 16% positivt score atm av 81 personer

Kan ju också nämnas att de positiva recentionerna är trolls:

"FINALY A GAME WITH POTENITAL!!!1" - 1.2 timmar spelade
"just because there are too many negative reviews" - 2.0 timmar spelade

Så tydligen bara en snabb cashgrab som inte är nått att hålla koll på.

Releasehästryttare

Har lirat Module Td på min telefon (Android) och kan rekommendera det om man gillar tower defence spel, ganska basic, men det är gratis.

Defiance 2050 släpptes i går kväll och tydligen skall det vara ospelbart på grund av server lagg, så skippar att testa det själv, kanske när de släpper spelet en 3e gång kan det bli något?

Garage bad trip har jag spelat ca 1.5 timmar av nu och so far är det svin kul, Finns en nackdel med spelet och det är att jag kan enbart spela det på nattetid då det inte finns några gamma inställningar i spelet (som jag hittat) så ser inget i dagsljus.
Skall fortsätta lira detta när jag har tid när det är mörkare och om jag gillar resten av spelet så uppdaterar jag er.

Edit: Garage är så brutalt svårt, ett misstag gör att du ofta dör fortare än du hinner reagera på.

Releasehästryttare

MoonQuest - Ute nu

Detta spel kom från ingenstans, tydligt inspererat av Terraria/minecraft men har ändå sin egen stil.

"A procedurally-generated adventure game with roguelike and minecraftian gameplay. Each game generates a new world to explore with wild forests, giant mountains and ancient ruins. Harvest resources, find treasure, and forge the weapons that will help you on your journey."

Releasehästryttare

I kategorin "wtf did i just watch:

Dead or School - Ute nu

"Underground dwelling girl Hisako is aiming for the surface in a zombie infested Tokyo. Hack and slash RPG! Obtain weapons and gear from enemies, and customize your skill tree to create your own unique and powerful a character!"

Spelet ligger just nu på 95% positivt så gillar man Anime spel så kan detta vara nått att ha koll på tills det går ur early access

1
Skriv svar