Recension – Mario Tennis Aces

Robot
Recension – Mario Tennis Aces

Jämntjock kampanj och ihålig inramning men är bra på det som räknas: tennis.

#camelot-software-planning, #mario-tennis-aces, #nintendo-switch


Medlem

Köpte det igår och spela på kvällen, fick storpisk online men tyckte ändå det var roligt. Att testa spela tennis med joycons i soffan med en kompis var också rätt kul, där man får "svinga racket" själv

Jag blev nöjd med spelet iaf! Men nostalgi + tennis älskare gör mig nog partisk

Medlem

Köpt mest för att spela med nån framför tvn. Med nån öl eller två så låter det ändå som värt ett köp

Medlem

Sjukt besviken. Körde igenom den alltför korta storyn för att lära mig spelet, vilken ju var alltför kort men ok, det är ett multiplayer-spel. Nu väl online har det laggat riktigt illa på 4/5 matcher. Precis lika mycket som betan.. (Jag har kollat mitt eget internet...) Riktigt kul gameplay så det är verkligen tråkigt, såg framemot en switch-version

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Har spelat nästan hela Adventure mode. Det har verkligen varit upp och ner, stundvis frustrerande men det blir på så vis belönande när hindret avklarats. Det blir som Fredrik skriver en pedagogisk lärare, då spelet kräver vissa delar från spelaren för att kunna gå vidare.

Att spela vanliga matcher mot datorstyrda motståndare där man själv fått bestämma reglerna var bra mycket roligare än att fortsätta med story mode stundvis. Så spelet är kul även om min flickvän inte tycker att jag tyckt det utifrån orättvisheterna som ibland kan inträffa, speciellt om en viss mast är i vägen...

Inte värt fulla priset för mig, men inget dåligt spel. Får se hur mycket online det blir framöver.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar