Byt sida i World of Warcraft

Medlem

Tjänsten kommer nog kosta en slant över de andra betaltjänsterna, då den är mycket mer dramatisk än att bara ändra namnet. Klart att det skulle skaka om befolkningsbalansen rejält om det var gratis för vem som helst, men om man måste pröjsa kommer användandet knappast vara tillräckligt stort för att göra en dramatisk skillnad.

Medlem

HERREGUDJESUS jaaaaaaaaa!!

Medlem

ännu en ändring som förstår spelet en aning till.

Medlem
Skrivet av spacetravler:

vad då ond och god sida? de är vad kidsen tror, så är inte fallet.

du behöver bara lira 2-3lvl:s som efterbliven ud för att förstår hur jävla onda dom svinen är.

Skrivet av Vitriolos:

Härligt slippa va äcklig jonas gardell alliance iaf! undead here i come.

en mindre fjortis?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Slutade spela wow för väldigt längesen. Kommer aldrig spela det igen. Ett riktigt jävla skit spel. Ett jobb man betalar för. Levla, levla och levla och sen "grinda","grinda" och.... "grinda"!

Kanske var roligt i max 1 år... Folk som är kvar sedan 2003(?) måste vara riktigt speciella varelser!

Vill jobba hos Blizzard och kunna skratta varje dag jag går till och från jobbet över hur mycket pengar mitt företag drar in och hur många dumma människor det finns i denna värld.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

kör itne wow längre. Men vore ju tufft om de hade gjort så att sidan är rep beroende. Istället för en 20dollar konvertering

dvs så man kan ha förrädare som raidar för horde/alliance istället

Medlem

Ond eller god? Varken Horde eller Alliance är något av dom.

Medlem

nah, tycker att det vart i nedförsbacke sedan Horde fick pallys å Alliance fick shaman's.
Känns bara konstigt imo.

Medlem
Skrivet av Remus:

Slutade spela wow för väldigt längesen. Kommer aldrig spela det igen. Ett riktigt jävla skit spel. Ett jobb man betalar för. Levla, levla och levla och sen "grinda","grinda" och.... "grinda"!

Kanske var roligt i max 1 år... Folk som är kvar sedan 2003(?) måste vara riktigt speciella varelser!

Vill jobba hos Blizzard och kunna skratta varje dag jag går till och från jobbet över hur mycket pengar mitt företag drar in och hur många dumma människor det finns i denna värld.

Du är en av dom.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av spacetravler:

vad då ond och god sida? de är vad kidsen tror, så är inte fallet.

du behöver bara lira 2-3lvl:s som efterbliven ud för att förstår hur jävla onda dom svinen är.

Skrivet av Vitriolos:

Härligt slippa va äcklig jonas gardell alliance iaf! undead here i come.

en mindre fjortis?

Jag är 28, anmäld för personangrepp.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Ond eller god? Varken Horde eller Alliance är något av dom.

Alliance är ju sjuuukt onda, enda stackars thrall vill är att få sitt folk att leva i frid, men nej, stora stygga människorna tycker inte det. Shablang nu ska krigas.

[/Sarkasm]


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Helt sinnes hur dem MJÖLKAR alla! Aldrig varit med om något liknande. Vidrigt..

Medlem
Skrivet av noxi:

Hur ska vi "fatta" det? För att Blizzard har varit så duktiga på att balansera servrarna innan?

Dela gärna med dig mer av din insider information som du tydligen har ifrån Blizzard över hur dom ska lägga upp det här, vilka servrar som får göra vad osv.

Min "insiderinformation" är att de t.ex. begränsat character transfers p.g.a. över/underpopulation innan. Vad är era fakta på hur många personer som spelar vilken faction på given server? För jag gissar att den kommer ifrån en tredjepart som egentligen inte är speciellt trovärdig?

Hur sjukt det än må verka inser Blizzard att WoW ger dem pengar sålänge folk gillar deras produkt. WoW är en bra produkt och ger blizzard väääldigt mycket pengar.

In fact, så pass mycket pengar att Blizzard kan planera sånt här genom att anställa utbildade människor som klurar ut problem. Det betyder alltså att om NI tänker på något, har Blizzard redan gjort det och löst det. Ni ska komma med något ganska abstrakt problem för att Blizzard inte ska ha med det i sina beräkningar. Allt ert jävla gnäll är ju bara för att ni vill uppmärksamma att ni har en åsikt.

Jag skulle faktiskt tro att den här funktionen är till för att utjämna balansen mellan faktioner. D.v.s. att på servrar som består av 90% alliance (om dessa ens existerar) kommer man kunna byta till horde men inte tvärtom. Det här kan jag fan sätta rätt mycket pengar på. Inte för att att jag skulle ha någon "insiderinformation", utan för att jag har slutledningsförmåga nog att lägga ihop ett plus ett och dra logiska slutsatser, något som ni verkar ha svårt att göra så fort WoW kommer in i bilden. Då handlar det bara om att vara mest anti så att folk inte tror att man är ocool.

Inaktiv

Absolut bästa användningen vore att kunna byta sida och corpsecampa idioter på den sida man förut spelat. Fri pvp vore förstås bäst, men det är inte casualvänligt och kommer aldrig hända i WoW.

Medlem
Skrivet av Snake:

Blizzard har fram till idag inte lagt någon energi på att lösa den extrema obalansen på exempelvis Silvermoon, där horde idag står för mindre än 5% av befolkningen. Och det finns flera andra realmar i EU som har liknande befolknings statistik.

Men natuligtvis hoppas jag att jag har fel, för spelets skull.

Hur tänker du nu? Om du läser nyheter så är det ju precis den energin dom lägger ner här? Tror du seriöst man kommer få byta till Alliance från Horde på en sån server? Nej såklart inte, det är ju till för att få över fler till Horde.

NIB
Medlem

Bedrövligt. Så man kan byta sida med samma gubbe. Kan det bli mer urvattnat? Sista spiken i kistan för hela dynamiken mellan god/ond, som redan var nästan död i WoW. Carebeared to death.

Medlem
Skrivet av Vitriolos:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av spacetravler:

vad då ond och god sida? de är vad kidsen tror, så är inte fallet.

du behöver bara lira 2-3lvl:s som efterbliven ud för att förstår hur jävla onda dom svinen är.

Skrivet av Vitriolos:

Härligt slippa va äcklig jonas gardell alliance iaf! undead here i come.

en mindre fjortis?

Jag är 28, anmäld för personangrepp.

är du?

äckliga jonas gradell alliance?. vafan är inte undeads då? nekrofilernas val av ras?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av natogundalf:

Vad är era fakta på hur många personer som spelar vilken faction på given server? För jag gissar att den kommer ifrån en tredjepart som egentligen inte är speciellt trovärdig?

Man behöver inte vara ett geni för att få en någorlunda korrekt uppfattning om tillståndet på EU realmarna. Det räcker fint att med ett objektivt sinne, följa Blizzards egna handlingar de senaste åren och regelbundet läsa realm, general och pvp forumen.

Det är ingen nyhet att flertalet EU realmar har haft en befolknings problematik under en lång tid, vilket bekräftas av mängder av trådar på Blizzards forum i detta ämnet.

Sedan tillhandahåller Blizzard själv ett ypperligt instrument för att mäta befolkning plus en mängd övrig statistik, nämligen deras Armory.

Blizzard har tacksamt nog gjort deras Armory helt XML baserat, vilket innebär att det är mycket enkelt att samla information i från till en databas genom att använda webcrawlers.

Det finns en mängd sajter på nätet som tillhandahåller statistik i från Blizzards Armory. Så är du uppriktigt intresserad av att ta reda på fakta i stället av att dissa folk med avvikande åsikter, är det bara att sätta i gång och gräva i all tillgänglig information som finns i ämnet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Spelat från US closed beta fram till någon vecka efter Lich king release.

Risken att jag skulle återkomma har inte vart stor, men ändå funnits. Fram tills nu.

Vanilla WoW gav sjukt mysiga minnen, men man kan inte leva på hoppet hur länge som helst.

Medlem
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Snake:

Blizzard har fram till idag inte lagt någon energi på att lösa den extrema obalansen på exempelvis Silvermoon, där horde idag står för mindre än 5% av befolkningen. Och det finns flera andra realmar i EU som har liknande befolknings statistik.

Men natuligtvis hoppas jag att jag har fel, för spelets skull.

Hur tänker du nu? Om du läser nyheter så är det ju precis den energin dom lägger ner här? Tror du seriöst man kommer få byta till Alliance från Horde på en sån server? Nej såklart inte, det är ju till för att få över fler till Horde.

Jag har varit med sedan den öppna betan, och har sett märkligare saker än så hända. Som jag skrev tidigare, så hoppas jag att jag har fel. Men inget är självklart. Med din logik skulle Blizzard för länge sedan stoppat möjligheten att skapa och migrera alliance karaktärer till exempelvis Silvermoon.

Men så är inte fallet.. det går utmärkt att både skapa och migrera dit som alliance, trots att horde står för mindre än 5% av befolkningen.

Ni som inte tror på XML rapporter extraherade i från Armory, kan ju alltid skapa en horde alt på Silvermoon och se efter själva.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det är kul att läsa igenom sådana här trådar för det slutar alltid med personangrepp och flaming i största allmänhet (=


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av saru:

Det är kul att läsa igenom sådana här trådar för det slutar alltid med personangrepp och flaming i största allmänhet (=

Vad är det du säger? Påstår du att jag flamar och kommer med personangrepp? Anmäld femton gånger!

Medlem

Jag har fortfarande inte sett någon motivation till varför just detta förstör eran spelupplevelse så kraftigt.

Medlem
Skrivet av GeckoYamori:

Jag har fortfarande inte sett någon motivation till varför just detta förstör eran spelupplevelse så kraftigt.

Då tycker jag att du skall läsa tråden en gång till.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Jag som skickat drygt 20 tickets till GM där jag snällt bett om att få byta faction, men icke. Alla gamla guildpolare hade migrat till en annan server, då jag inte hade tid att raida 24/7 längre tänkte jag flytta över till Horde och spela med lite andra folk, heh.
Jag vet dock folk som har fått byta faction.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Vad är problemet med att få byta sida från ond till god eller tvärtom? Jämfört med att bara skapa en ny karaktär?

Balansen blir ju ändå den samma.

Medlem
Skrivet av lasershock:

De gör sig antagligen redo för att lansera sitt nya MMO och försöker få ut så mycket pengar från WoW innan det dör.

Yap, är övertygad om att det handlar om just det. När den här funktionen väl anländer kanske WoW är på väg att stupa. Då passar det utmärkt att låta användarna flytta över sina karaktärer och spela den andra sidan, allt för att spelet ska vara aktivt liiite till.

Sen när spelet nått botten så släpper Blizzard sitt nya MMO och alla börjar spela det istället! Blizzard är bra kluriga...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av GeckoYamori:

Jag har fortfarande inte sett någon motivation till varför just detta förstör eran spelupplevelse så kraftigt.

Då tycker jag att du skall läsa tråden en gång till.

Det enda jag ser är att det genast skulle skapa enorma balansproblem, vilket bara är spekulationer utan något konkret att grunda det på. Folk beter sig som att de kommer vara helt ensamma när de loggar in med sin karaktär.

Men, det känns väl mer sensationellt att nerdragea så fort Blizzard ändrar något och hota med att byta till något nysläppt MMO som är hypat för tillfället. Sen kommer de tillbaka efter några veckor. Verkar vara rutinprocedur vid det här laget.

Medlem

Men herregud, ifall jag är rep med stormwind osv hur blir det då på horde sidan? Kommer alla reputation factions o starta från 0 ? <.<

123
Skriv svar