Ny Fallout 76 multiplayer trailer

Medlem

Hur tror ni det funkar med strikt matchmaking och grejer om det nu är meningen att man ska dela värld med ett fåtal andra och få lite kontinuitet i det hela? Jag föreställer mig att de har tänkt att, om jag ser att en spelare står och säljer grejer i sin affär och jag kollar igenom inventoryn och ser en viss grej som jag inte kan köpa just då, så ska jag kunna köpa den lite senare. Och andra saker som har med planering och uppbyggnad inför vissa encounters att göra. Då funkar det ju inte direkt om folk bara smattrar in och ut ur sessionen. Settlements som beamar in och ut ur landskapet konstant.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Jag saknar V.A.T.S.

V.A.T.S kommer garanterat tillbaka i den officiella uppföljaren, dvs Fallout 5. Man får se detta som en liten spinoff typ. Eller ja en ganska stor spinoff.

Medlem

Ni som inte är intresserade av detta kan ju hoppa denna och vänta på F5 i stället. Tycker inte heller att F1 och F2 ska göra nån comeback, de spelen har sin plats i historien och är fortfarande feta att spela genom (och alla spel som utmanar dem kommer att förlora tack vare nostalgins extrema kraft). Ser fram emot vad fallout serien kan bjuda på i framtiden.

Den största anledningen att jag inte gillar t.ex rust/dayz och den typen av spel är att det är ofta trasiga spel, trasiga utvecklare eller spel som är under utveckling så länge att det utvecklas sönder och lämnar helt originalmålsättningen. Nu är detta Bethesda, ett gäng som slängt ut många många svinbra spel. De har säkert kollat noga på alla liknande spel som redan finns och dragit lärdom. Därför tror jag att detta kan bli väldigt bra trots genren. VET inte men TROR.

Sist men inte minst tycker jag att det är helt okej för bethesda att göra en liten avstickare, testa något nytt. De har de väl ändå förtjänat? De har min support 100% tack vare all glädje de försett mig med genom livet.

Medlem

När de sedan ska släppa möjligheten till privata servrar - hur går sånt till generellt i spel? "Krävs" det nåt särskilt för att man ska få starta en server eller tror ni att man liksom bara kan skapa en för en själv och ett par kompisar utan att liksom ... uppfylla nån sorts kriterier? Jag vet alltså inte alls hur servrar funkar, i min värld är servrar några datorer som står i nån lokal och brummar och då tänker jag mig att man kanske inte får "uppta plats hur som helst".

12
Skriv svar