Nu kan du spela Wolfenstein II: The New Colossus på Switch

Robot
Nu kan du spela Wolfenstein II: The New Colossus på Switch

Balls to the wall-tokigt spel kan nu spelas på dass.

#Switch, #Wolfenstein-II-The-New-Colossus


Inaktiv
Medlem

Blir det en recension på det? Man måste väl ändå anse att Switchens släpp är lite skilt från tidigare recensioner. Rent prestandamässigt iaf.

Medlem

Så nu kan man spela en sämre version på en väsentligt sämre konsol, men jag kan ju ligga i sängen eller sitta på tåget och spela och se cool ut 😀 Jag kommer köpa Switch om priset kommer ner runt 2000kr och endast köpa Nintendos egna titlar och inte dessa cashgrabs!

Medlem
Skrivet av Haddock:

Blir det en recension på det? Man måste väl ändå anse att Switchens släpp är lite skilt från tidigare recensioner. Rent prestandamässigt iaf.

Om man spelar det på Switchens pytteskärm lär det väl se helt ok ut, men uppblåst på en TV finns det väl ingen anledning att välja Nintendoversionen.

Medlem

Tycker inte switch är väsentligt sämre. Spelar nästan aldrig på de andra konsolerna längre. Möjligheten att köra bärbart är grymt. Men det är klart att om man ändå bara spelar på tv så ska man köpa nått annat.

Medlem
Skrivet av boneless:

Tycker inte switch är väsentligt sämre. Spelar nästan aldrig på de andra konsolerna längre. Möjligheten att köra bärbart är grymt. Men det är klart att om man ändå bara spelar på tv så ska man köpa nått annat.

Ja ligger man i soffan eller sitter på bussen är ju alternativen få. Själv kan jag endast tänka köpa Switch för Nintendos egna spel som det brukar vara med Nintendo.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Blir det en recension på det? Man måste väl ändå anse att Switchens släpp är lite skilt från tidigare recensioner. Rent prestandamässigt iaf.

Digital Foundry har tagit sig en titt på den tekniska biten. Funkar bra som ett komplement till tidigare recensioner:

Medlem

@cyprus:

Själv är jag mer imponerad av det ständigt växande utbudet av utmärkta indiespel. Hollow Knight, Owlboy, Celeste, Steamworld Heist, Steamworld Dig, Axiom Verge etc. passar perfekt till det bärbara formatet.

Medlem
Skrivet av Windir87:

@cyprus:

Själv är jag mer imponerad av det ständigt växande utbudet av utmärkta indiespel. Hollow Knight, Owlboy, Celeste, Steamworld Heist, Steamworld Dig, Axiom Verge etc. passar perfekt till det bärbara formatet.

Personligen är jag mest intresserad av Episka Singleplayer AAA spel med stor budget och det tycker jag gör sig bäst på en >=27" skärm och helst över 100Hz. Men för Zelda Botw kan jag tänka mig att göra ett undantag liksom för Horizon Zero Dawn till PS4. Jag har svårt att engagera mig i alla dessa indie-spel.

Medlem

Balls to the walls + switch + toa = skitroligt


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Hr försökt läsa på men vet inte om jag fattat det rätt.

Enligt diverse källor på internet, så får utvecklarna betala (orimliga summor) baserat på storlek på kasetten.
Stegen är då antingen 16 eller 32 GB.

Då dom nu snålat och valt ett 16 GB kort, så krävs det en 8gb download trots att man köpt ett fysiskt spel, rätt sjukt faktiskt...

Utan download, så verkar det som att man enbart kommer till lvl 2.

Kanske inte världens största grej, men ändå sjukt att ett spel på fysisk kasett inte är komplett

Medlem

Cyprus låter bitter. Är det för att Switcholas får ständigt med praise från communityn, och hans älskade gammelkonsol hamnar i kläm mellan den överlägsna PC’n och den bärbart överlägsna Switcholas.

Medlem

@Haddock:
Har både pc och switch och måste väl säga att han har poäng. Episka spel gör sig inte bäst på switch.

Medlem

Har kört några timmar nu. Bra spel och snyggt portad. Switch i portabelt läge fungerar inte så väl med fps tyvärr. Spakarna duger inte riktigt för en fullvärdig upplevelse. Skulle vilja se nån form pro joycons med högre komfort och bättre spakar. Skulle verkligen lyfta den här upplevelsen.

Medlem

Konstig trend att släppa uppföljare först. Wolfenstein: New order, första delen i rebooten borde släppts istället, men så klart, andra företag gör ju så så då måste andra göra det för att visa hur.... fantasilösa de är. får mig inte att vilja köpa deras produkter.

1
Skriv svar