Left 4 Dead-skaparna Turtle Rock anställer folk för en ”globalt känd franchise”

Robot
Left 4 Dead-skaparna Turtle Rock anställer folk för en ”globalt känd franchise”

Ny co-op-fest mot zombier i görningen?

#left-4-dead, #turtle-rock


Medlem

Ser jag fram emot!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Hoppas ett nytt Left 4 Dead och skulle de va sant får man hoppas på en grym grafik samt servrar där man söker är enbart officiella server och de som är privata/modda har en egen sökningsfunktion.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Vet inte om det första jag tänker på är "competitive" när det gäller Left 4 dead, så har svårt att se att det är det som de menar.

Inaktiv

Tyckte versus i l4d var skitskoj. Gillade evolve som fan me, trots dåligt med content. Ser fram emot detta.
Antar att det blir nån variant av UE4 istället för source nu.

Medlem

Tycker snarare det låter som Evolve än L4D ^^ Men det kan det inte vara eftersom det floppade sönder. Gissningsvis är det detta dark fantasy FPS de snackar om?

Medlem

Evolve: Third times the charm
Re:Evolved

Valve äger L4D, troligen så vill valve inget med Turtle Rock att göra efter deras fiasko med Evolve och deras kärlek med 2K.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Svårt att tro det är ett nytt L4D då Valve äger dem rättigheterna.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

"med competitive FPSs" nog vet jag det vart en liten esportscen i left4dead, men det vart ju ingen skicklighet och spelarbasen vart en minoritet.

Så jag tror inte det är left 4 dead. nästan bergis det inte är det om jag ska vara helt ärlig.

Det är väl för övrig valve som har äganderättigheterna till IPN.

Turtle rock vart väl bara en studio som fick ett uppdrag och väl betalt för att utföra det och deras helt egna projekt vart evolve.

Rätta mig gärna om jag har fel här om någon har mer koll på detta.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

...
Så jag tror inte det är left 4 dead. nästan bergis det inte är det om jag ska vara helt ärlig.

Det är väl för övrig valve som har äganderättigheterna till IPN.

Turtle rock vart väl bara en studio som fick ett uppdrag och väl betalt för att utföra det och deras helt egna projekt vart evolve.

Rätta mig gärna om jag har fel här om någon har mer koll på detta.

Det stämmer att Left 4 Dead är Valve ägt.
Det år som nämns i artikeln, 2016, då Turtle Rock skall ha pratat om att de jobbar på "dark fantasy competitive fps" var samma år som Valve anställde Tristan Reidford publicerade en guide för hur man importerar Source assets till deras Destinations Workshop Tools och i en av hanns skärmdumpar som bland annat visar en öppen mapp på Tristans jobbdator så ser man bland annat en mapp som heter "left4dead3" i hans favoriter. Just denna Valve anställde hade också förekommit bland namnen i en Left 4 Dead 3 läcka tidigare.
Detta behöver ju inte säga att Valve eller Turtle Rock släpper ett L4D spel men det finns tydliga täcken som visar att åtminstone Valve jobbar/jobbat på ett projekt som burit just namnet left4dead3. Dock har Valve nog med pengar för att folk skall kunna snickra på en massa projekt som tar tid och senare läggs åt sidan.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:

Det stämmer att Left 4 Dead är Valve ägt.
Det år som nämns i artikeln, 2016, då Turtle Rock skall ha pratat om att de jobbar på "dark fantasy competitive fps" var samma år som Valve anställde Tristan Reidford publicerade en guide för hur man importerar Source assets till deras Destinations Workshop Tools och i en av hanns skärmdumpar som bland annat visar en öppen mapp på Tristans jobbdator så ser man bland annat en mapp som heter "left4dead3" i hans favoriter. Just denna Valve anställde hade också förekommit bland namnen i en Left 4 Dead 3 läcka tidigare.
Detta behöver ju inte säga att Valve eller Turtle Rock släpper ett L4D spel men det finns tydliga täcken som visar att åtminstone Valve jobbar/jobbat på ett projekt som burit just namnet left4dead3. Dock har Valve nog med pengar för att folk skall kunna snickra på en massa projekt som tar tid och senare läggs åt sidan.

Well det med left 4 dead 3 har funnits och synts i mappar på valves kontor precis som half life 3 har funnits när alliance vann TI när dom körde matcherna/gruppspelet innan dom kom in i arenan(året då alliance vann) 5 år sedan så 2013? ish

Detta betyder ju inte för det att det behöver bara turtle rock bakom det men med detta sagt allt du säger är ju logiskt och skulle gå men jag vet inte hur många för uppenbara läckor som gör det inte trovärdigt

jag tror att valve utvecklar l4d själva då dom sa själv att dom skulle börja utveckla spel mer, och dom behöver si och så¨

och detta spelet turtle rock arbetar på är någon annan stor ip, för ja menar hur competetive är left 4 dead?

vi tittar på competetive shooters vilka har vi?

Vi har csgo,quake,unreal,team fortres, sen är ju väl "competetive fps games" väldigt öppet när det kommer ifrån spelutvecklarnas perspektiv.

Det räcker du slåss emot andra så är det competetive enligt dom, inte skillcap,taktiska möjligheter,hur balanserat är det?

ja du förstår nog allt som involverar andra spelare du spelar emot är competetive enligt dom.

Visst rent ordmässigt stämmer det, men rent ur synvinkel ur succé i försäljning och sätta sig på kartan så handlar det om ett bra spel, och som kräver samarbete skicklighet och att det behåller det roliga.

så ja jag vet inte.

L4D 3 är inte omöjligt

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Valve äger L4D, troligen så vill valve inget med Turtle Rock att göra efter deras fiasko med Evolve och deras kärlek med 2K.

Jag är inte så säker, tror snarare Valve jättegärna arbetar med Turtle Rock faktiskt då de har en hel del historia bakom. Två av nyckelpersonerna i Turtle Rock kommer nämligen från Valve tidigare. De anställdes av Valve pga deras grymma jobb på moddar till Half-Life (mer specifikt CS) och startade sina karriärer där. Om jag inte helt missminner mig så var det samma snubbar som även kom på idén till Left 4 Dead som de pitchade direkt till Gaben.

Ett tag så gjorde folk så att de la in massa skitdåliga bottar som bara fick ha kniv. Sen spelade man ihop, co-op, att försöka överleva mot bottarna. De själva testade detta och ökade upp antalet bottar, la in lite mörkare texturer, och gjorde hela skiten till ett zombie-tema efter de sett filmen "28 days later" och voilá, Left 4 Dead föddes. Nu skriver jag detta ur minnet, så kanske har blandat ihop vissa saker, men finns en väldigt intressant dokumentär om Turtle Rock Studios där detta pratas om

Medlem

Left 4 undead confirmed

Medlem

Day of defeat comeback tack.

Medlem

Ohhh dayofdefeat hade jag mycket roligt med, passar bäst som en mod dock.

Inaktiv

Håller med. Det är ju inte left 4 dead iallafall med tanke på ordvalet.

Kan det vara nåt från Microsoftmed tanke på deras expansiva utveckling?

1
Skriv svar