Battle for Azeroth - ska du spela i sommar?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Battle for Azeroth - ska du spela i sommar?

Jag vet att World of Warcraft är något av en bubblare på FZ. Vi är inte jättemånga som spelar, men en dedikerad grupp finns det nog!

Därför tänkte jag skapa denna tråd som en intressekoll inför augusti. Hur många är vi på FZ som tänker sätta sig ned framför skärmen när nästa expansion släpps och utforska Zandalar och Kul Tiras?

jag vet att jag ska, i alla fall!

För att få igång diskussionen tänkte jag ge er ett par frågor också:

  1. Vad tyckte ni om den senaste expansionen, Legion?

  2. Vad tror ni om Battle for Azeroth?

  3. Vad kommer ni att spela i augusti?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Releasehästryttare

"Problemet" med wow är ju att spelar man så gör man inget annat (typ besöker fz), så troligtvis är de flesta här inte aktiva spelare men kanske som jag som spelat wow i åratal tidigare.

Har inte lust och hoppa på vanliga wow igen, men skall förmodligen testa vanilj wow när Blizzard släpper det.

Medlem

Jag lär nog köra ett tag i början som vanligt.

Brukar hinna till kanske 2a / 3e raiden innan man börjar tröttna. Vi får väl se om denna expansion lyckas hålla mig kvar längre.

Vet dock inte riktigt säkert vad man skall köra. Funderar på mina gamla Monk som jag inte rört sen MoP. Det blir självfallet Horde på Stormscale som jag lirat på sedan 2005.

Legion var väl en helt ok expansion, bättre än vad WoD var iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Spelar wow väldigt casual, inte med i nått gille då jag inte hittat nått som tillåter att man primärt är med för den sociala delen.

Saknar fortfarande Heirlooms som finns i guild hall mutter.

Spelar på Azsune servern btw


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

1: Legion var bra, en av dom bättre expansionerna. får 3.9 av 5.
2:Har positivia förhoppningar om Azeroth, men man får ju se om det håller först efter man gett det en chans, tveksam till open world Pvp:n, har inte satt in mig vad det innebär, gillar den "lilla" kryddan med PvP servrar att det kan dyka upp oväntade mindre pvp-slag.
3: Ska testa Azeroth, aktiverade kontot igår, finns lite prequest tydligen som ska knyta ihop till nya expansionen. Hunter och warrior som huvudkaraktärer. Kör på Grim Batol.

Medlem

@visten:

Prepatchen har släppt iallafall, men War of Thorns-questkedjan som till slut kommer leda till Burning of Teldrassil kommer börja nästa vecka.

Funderar på att starta igång kontot då också, får se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@visten @Fezk:

Man behöver ha BfA preorder för att göra dom questen som leder upp till Burning of Teldrassil tyvärr.

Gen
Medlem

Jag tyckte att den senaste expansionen var väldigt bra.

Jag hoppas att Blizzard kommer att fortsätta sin framgångssaga med denna expansion.

Kommer nog att damma av min main för en gångs skull (Mage).

Medlem

@Welo:

Skulle inte tro det


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag kommer att spela. Har spelat on-off again sedan stängda betan men problemet jag har nuförtiden är att jag inte känner några som spelar längre vilket gör det hela väldigt ensamt och tomt när man spelar då spelet i dag inte direkt uppmuntrar till det sociala längre, vilket i sin tur leder till att jag tappar lusten och tröttnar efter endast ett par veckor.

Men, för att svara på dina frågor.

Legion var kul men saknade faktiskt att kunna loota vapen, även om de vapen man fick var kul att använda de också. Kommer bli intressant att se vad som händer när vissa skills man specca till i sitt vapen inte längre kommer att finnas/bara finnas i talent-trädet.

Ser fram emot nästa expansion och då framförallt ändringarna till all statistik och siffror vilket inte kommer en dag för tidigt. Nyfiken på hur de tacklar konflikten också, då det vore trist om horde målas upp som the bad guy så att säga.

Jag lär köra igenom på min belf mage, brukar bli så till en början... eller alltid..


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

tyvärr är jag trött på wow varit det sedan hmm wotlk.

Riktigt bra mmo utan tvekan man jag har kört slut på det helt enkelt.
kommer ett starcraft mmo eller något sådant så hoppar jag på, men wow näää inget jag kommer hoppa på och lira eller har tid med för den delen i heller.

Medlem

Jag har spelat till och från (mest till ) sen betan 2004 och var grymt pepp på BfA tills pre-patchen kom och Blizzard bestämde sig för att ta bort fullscreen-läget. Efter det får jag 25-50% längre FPS beroende på vart jag är någonstans i världen och datorn jobbar mycket hårdare än tidigare. Jag har försökt pilla lite med inställningarna för att komma till rätta med prestandaproblemen men inget verkar hjälpa. Sitter på en i5-4690K, 16GB ram, ett GTX 970 och SSD-disk, den borde klara av WoW utan problem och fram till förra onsdagen hade jag 60 fps överallt (förutom i vissa riktigt tunga raidfighter), men efter patchen är det knappt spelbart på grafikläge 5 i spelet, tappar som sagt 25-50% fps beroende på vart jag är, plus att hela spelet upplevs mer ryckigt... att raida vågar jag inte ens tänka på. Det gjorde att jag tappade all pepp


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

NiC
Medlem
Skrivet av Quid:

Jag har spelat till och från (mest till ) sen betan 2004 och var grymt pepp på BfA tills pre-patchen kom och Blizzard bestämde sig för att ta bort fullscreen-läget. Efter det får jag 25-50% längre FPS beroende på vart jag är någonstans i världen och datorn jobbar mycket hårdare än tidigare. Jag har försökt pilla lite med inställningarna för att komma till rätta med prestandaproblemen men inget verkar hjälpa. Sitter på en i5-4690K, 16GB ram, ett GTX 970 och SSD-disk, den borde klara av WoW utan problem och fram till förra onsdagen hade jag 60 fps överallt (förutom i vissa riktigt tunga raidfighter), men efter patchen är det knappt spelbart på grafikläge 5 i spelet, tappar som sagt 25-50% fps beroende på vart jag är, plus att hela spelet upplevs mer ryckigt... att raida vågar jag inte ens tänka på. Det gjorde att jag tappade all pepp

Kolla in denna tråd

https://www.reddit.com/r/wow/comments/90zstb/ive_found_a_fix_...

Medlem

Kollade där och WoW var borta från listan, jag la till det utan någon förändring. Där finns ju samma inställningar som finns i spelet som jag redan har pillat runt med. Dessutom finns där ju en global inställning som jag antar att WoW använde innan, så jag förstår inte riktigt vad det skulle spela för roll att lägga till wow.exe manuellt? Dom flesta inställningar står ju på "använd global inställning" eller "programkontrollerad" ändå?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

rensat wow cachen?

inaktiverat alla addon

ställt all grafik på lågt o sen jobba uppåt?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gen
Medlem
Skrivet av Notumforce:

rensat wow cachen?

inaktiverat alla addon

ställt all grafik på lågt o sen jobba uppåt?

Exakt det du föreslår brukar hjälpa i nästan alla fall.
Man kan även installera om spelet.

Medlem

Ny cinematic - Old Soldier, man får se lite om Saurfang. Snygg som deras cinematics alltid är, men story/manusmässigt ganska meh.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har lirat till och från sen BC, gillade verkligen Legion. Bästa expansionen sedan Wotlk i mitt tyckte. Kommer dock att vänta med BfA i minst ett år, har så mycket annat jag vill hinna spela.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Har lirat till och från sen BC, gillade verkligen Legion. Bästa expansionen sedan Wotlk i mitt tyckte. Kommer dock att vänta med BfA i minst ett år, har så mycket annat jag vill hinna spela.

Väldigt dålig plan tyvärr.
Ska man hänga med i en expansion gäller det att lira från början, för sedan kommer folk tjata om curve, ilvl och annat bullshit och då är man smoked.
Såvida man inte vill köpa boosts för oansenliga summor guld.

För övrigt så förbokade jag för flera månader sen.
Bytte in guld mot en token som jag sedan fick rabatt igenom på BfA, så det känns bra.
Har förberett flera karaktärer med vrålhög ilvl så jag roflstompar allt till minst 115.

Medlem

Är inga problem att att vänta in , är man inte med i ett guild som kräver att man ska vara med från början så är det lugnt.

Själv spelade jag legion ordentligt efter typ 6mån


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av BillyJoeBob:

Väldigt dålig plan tyvärr.
Ska man hänga med i en expansion gäller det att lira från början, för sedan kommer folk tjata om curve, ilvl och annat bullshit och då är man smoked.
Såvida man inte vill köpa boosts för oansenliga summor guld.

För övrigt så förbokade jag för flera månader sen.
Bytte in guld mot en token som jag sedan fick rabatt igenom på BfA, så det känns bra.
Har förberett flera karaktärer med vrålhög ilvl så jag roflstompar allt till minst 115.

Mah, vet inte. Det beror ju helt på vad man vill spendera sin tid på. Vill man hålla jämt tempo med heroic/mythic raids kan man så klart inte slacka från början, men allt annat går bra trots pauser tycker jag.

Reputation för olika faktioner är nog det man kommer sakna mest om man väntar för länge.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Den enda nackdelen om man inte spelar legion nu är man inte kan låsa upp dom allierade raser som är släppta redan.

Sen släpps 2 nya allierade racer för horde samt allied när bfa släpps som man kommer kunna låsa upp så småningom, dessa kräver rep grind i sin tur.

är det ointressant är det bara att chilla.

dom verkar köra samma system som i legion plus div catchup grejer kommer släppas under expanionens gång vilket kommer göra saker lättare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ser fram emot nya, ska bli kul Kör dock mest PvP med min DH i BGs

Gjorde en illustration av min DH.
For the horde!

https://www.instagram.com/moleculesdesign

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Spelar wow väldigt casual, inte med i nått gille då jag inte hittat nått som tillåter att man primärt är med för den sociala delen.

Saknar fortfarande Heirlooms som finns i guild hall mutter.

Spelar på Azsune servern btw

Brukar finnas random guilds med tonvis av spelare i som du kan joina och sen lämna när du köpt alla heirlooms

Medlem

Ja.

1. Legion gav WoW ett rejält upplyft från WoD-träsket.
2. Det kan nog bli bra. Darnassus jämnande med marken var ett hårt och brutalt slag som öppnar för ett storskaligt krig.
3. Mage DPS, Paladin tank och Shaman healer till att börja med.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Japp ska spela igen efter en 4 månaders (längsta avbrottet på 10 år) paus

Medlem

my sardukar will meet them in force

Medlem

Nix. Slutade vid Wrath of the Lich King. En Elemental Shaman vid Icecrown Glazier står han parkerad.

Det är WoW eller vanliga livet. Jag kan inte göra både och. Har icke tid med ett tidskrävande MMO också.

Vill att WoW går under så jag någon jävla gång kan få Warcraft 4 eller Warcraft 3 remaster med The Frozen Throne för i helvete!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

MEG
Medlem

Tja, själv har jag en hatkärlek till WoW. För enkelt rollspelande enligt mitt tycke, men ändå är det roligt att ibland komma tillbaka till världen. Svårt att förklara.

Legion tycker jag var ett steg i rätt riktning, mycket roligt att göra även om man inte spelade på heltid.
Gällande den kommande expansionen så är jag tvivlande till storyn. Nu är jag inte 100% insatt i värden och dess historia men det känns som alverna alltid har förlorat alla strider. Börjar bli lite tjatigt.
Kommer att fortsätta på min Demon Hunter, klart roligaste yrket,


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Drog ihop en spellista på Spotify. Bara att börja tagga
https://open.spotify.com/user/gyroscope/playlist/7FZwJefsNVOo...

123
Skriv svar