Unik spelkombination till Android

Unik spelkombination till Android

Alfasnake - en blandning av Alfapet och klassiska snake

Spelet går ut på att samla ihop bokstäver man behöver för att bygga ord. Orden man ska bygga måste uppfylla vissa krav för att en nivå ska bli godkänd.
Ett exempel, på nivå 4 måste man bygga två ord på minst tre bokstäver varav ena börjar på bokstaven A.
Kraven blir svårare för varje nivå.
Bokstäverna samlas in genom att styra en orm på skärmen genom att swipa vilket håll den ska svänga. Bokstäverna spawnas två om två så att användaren får ett val att försöka ta den bokstaven de behöver mest.
Bokstäverna som äts upp (samlas in) gör ormen längre och man ser vilka bokstäver man har samlat in på ormen. Man fortsätter samla in bokstäver tills man antingen åker in i sig själv eller väggen.

Efter det tar man då bokstäverna man har samlat in och bygger ord som uppfyller kraven för nivån.

Det finns fyra topplistor,
* Bästa ord = mest poäng för ett ord
* Högst poäng = högst totala poäng för en nivå
* Längst ord
* Flest insamlade brickor

Glimrande brickor ger två gånger poängen för den bokstaven
Lila brickor ger två gånger ordets poäng.

Det är mest småfix kvar, men det brukar kunna ta tid.. Förhoppningsvis kan jag släppa det runt mitten av Augusti
Betaversionen finns tillgänglig via Alfasnake - Google Play

Skägg.
10 Chambers

Jag är nyfiken på hur svårt det är att komma igång med utveckling mot mobila plattformar? Vilka verktyg använder ni, osv.


signatur

@Carl Johansson-Sundelius:
Jag använder mig av Android Studio, det är relativt enkelt att komma igång. Tyvärr betyder det att man inte kan porta till andra miljöer som iOS och web. Tittade på några alternativ, för att kunna porta, innan jag började men det verkade krångligare att komma igång med. Kunde Java sen innan så det var lättare att utveckla native

För möjligt intresse fick jag en nyhet publicerad på Hype.se - nyhet och fick en recension på Hindi app recension
Det går bra nu ^^

En tävling för betatestare!

Jag vill tacka de som testar mitt spel så har därför gjort en tävling där jag delar ut ett sprillans nytt Alfapet spel värt 400 kr till vinnaren!

Den spelare som har högst poäng för ett ord när live-versionen släpps 31:a Aug koras som vinnare. Bli betatestare och var med och tävla! https://play.google.com/store/apps/details?id=se.susapp.color...

Ni kan läsa mer om det på https://www.facebook.com/AlfaSnake/

Nu är spelet släppt! Jag har släppt mitt första spel! Testa gärna, det är rätt så kul
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.susapp.color...

Skribent

Testade lite snabbt, verkar vara ett kul spel att fördriva tiden med!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

@Mattias Frost: Tack för att du testa! Har du någon feedback så lyssnar jag mer än gärna, finns mycket man missar / inte vet antar jag eftersom det är mitt första spel.

Medlem

Jag såg att du kräver ganska mkt permissions för att vara ett spel av denna typen,

vad har du för anledning att begära tillgång till bland annat

This app has access to:
Phone
read phone status and identity
Photos / Media / Files
read the contents of your USB storage
modify or delete the contents of your USB storage
Storage
read the contents of your USB storage
modify or delete the contents of your USB storage
Device ID & call information
read phone status and identity

?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Rättigheter

@Verdurakh:
Hej, jag kommer försöka gå igenom vad allt är för:

Telefon : Read phone status and ID - Se när ett inkommande samtal kommer och överge kontrollen till det + inte visa ad under samtal etc.
Enhets-id och samtalsinformation : read phone status and identity - samma som ovanstående, vet inte varför den är uppdelad
Foton/media/filer : read the contents of your USB storage - rättigheter för att läsa sparad data på telefon, används mest för inställningar, vilket ormskin du använde senast, vilken inloggning du har och om du har ljud på eller inte.
Foton/media/filer : modify or delete the contents of your USB storage - samma som ovan fast skriva och ta bort data.
Lagringsutrymme : read the contents of your USB storage - samma som ovan (Foton/media/filer)
Lagringsutrymme : modify or delete the contents of your USB storage - samma som ovan (Foton/media/filer)
Övrigt : receive data from Internet - komma åt backend och ta emot ändringar utan att begära dem (dvs uppdatera highscore mm)
Övrigt : view network connections - bestämma över vilket nätverk förfrågan ska skickas (wifi är att föredra)
Övrigt : full network access - Tillåtelse att skicka och ta emot data
Övrigt : prevent device from sleeping - förhindra att skärmen låser sig när man spelar

Jag kanske råkat missa något som gör att det blir dubbletter av samma sak, det är värt att kolla upp så tack för infon

Borttagning av konto

Hej alla,
fått bra feedback den senaste månaden och de som mest folk klagade på var att man behövde skapa ett konto för att spela.

Därför har jag nu tagit bort kravet för inloggning!
Woop woop

Sedan sist går det även att spela på Tyska eller Engelska också (det baseras på språket på din telefon).

Testa gärna och kom med åsikter ^^
Alfasnake

1
Skriv svar