Här är systemkraven för Monster Hunter World till pc

Robot
Här är systemkraven för Monster Hunter World till pc

Släppdatum med mera att vänta under morgondagen.

#capcom, #monster-hunter-world


Medlem

...nVidia måste släppa sina nya grafikkort snart alltså. Min dator lider.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

...nVidia måste släppa sina nya grafikkort snart alltså. Min dator lider.

...det här var ju inte stora krav...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

...det här var ju inte stora krav...

i 3440x1440 är det, med ett gammalt grafikkort som inte ens orkar med min nuvarande skärm ordentligt...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

i 3440x1440 är det, med ett gammalt grafikkort som inte ens orkar med min nuvarande skärm ordentligt...

Köp ett 980ti de går nog ner i pris snart och jag är jävligt nöjd med min Kingpin.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: Mitt 980 ti har även det rätt svårt bland de senaste titlarna att hänga med i 3440x1440. Skulle rekommendera att vänta in nästa serie grafikkort.

Medlem
Skrivet av Freffo:

@Ankh: Mitt 980 ti har även det rätt svårt bland de senaste titlarna att hänga med i 3440x1440. Skulle rekommendera att vänta in nästa serie grafikkort.

Jaså? Jag har inte märkt så mycket - jag kör också den upplösningen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

980Ti har DisplayPort-version 1.2. 3440x1440 med 100hz och högre vill ha 1.3 eller 1.4 åtminstone för att vara stabilt från vad jag läst om saken. Jag kör inte på 100hz just nu pga det(fungerar typ på desktop ibland men inte i spel för fem öre).

Medlem

Hoppas att dom släpper spelet snart :/
Spelet är nästan helt ospelbart på PS4 *Min åsikt*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Hoppas att dom släpper spelet snart :/
Spelet är nästan helt ospelbart på PS4 *Min åsikt*

Dålig åsikt *Min åsikt*

Medlem
Skrivet av Striva:

Dålig åsikt *Min åsikt*

Ingen åsikt är dålig.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Ospelbart?

@Godofcheese: Hur menar du med ospelbart? Vad tänker du kommer bli annorlunda på pc-versionen?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

980Ti har DisplayPort-version 1.2. 3440x1440 med 100hz och högre vill ha 1.3 eller 1.4 åtminstone för att vara stabilt från vad jag läst om saken. Jag kör inte på 100hz just nu pga det(fungerar typ på desktop ibland men inte i spel för fem öre).

Testa HDMI


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Hoppas att dom släpper spelet snart :/
Spelet är nästan helt ospelbart på PS4 *Min åsikt*

På vilket sätt är det ospelbart?
Jag hade inga problem med spelet

Medlem

@Ankh: Tycker mitt 980ti får jobba hårt. Ligger runt 83grader ständigt i spel som Witcher 3 på medium inställningar förutom ultra på texturer och vatten. Når precis 60 fps. Vill ju ligga på 100 med allt på högsta!

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

@Godofcheese: Hur menar du med ospelbart? Vad tänker du kommer bli annorlunda på pc-versionen?

Misstänker att han syftar på framerate.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Testa HDMI

Redan gjort. Det var det första jag använde och läste upp på och det är ännu fler problem med HDMI än DP.

Medlem

@Freffo: Mitt 980Ti dog för tre dagar sedan Luktade bränt o hela köret. Skickat in till EVGA då jag lyckligtvis registrerade det där så jag fick ett års extra garanti xD Hoppas ditt 980Ti har bättre VRM kylning då jag misstänker att det var det som dödade mitt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Redan gjort. Det var det första jag använde och läste upp på och det är ännu fler problem med HDMI än DP.

Konstigt för det funkar prima med GTX 970 med HDMI till TV i 3840x2160 60hz


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Shinjed: Fyfan! Det låter inte skoj. Hoppas det löser sig med kortet. Jag har ett kort med referenskylare. Så det väsnas lite mer men fick det för ett enastående pris då det släpptes av en privatperson som ville bli av med det.

Ska sälja hel rubbet för att bygga i en Ghost S1 är tanken i höst.

Medlem
Skrivet av Freffo:

@Ankh: Tycker mitt 980ti får jobba hårt. Ligger runt 83grader ständigt i spel som Witcher 3 på medium inställningar förutom ultra på texturer och vatten. Når precis 60 fps. Vill ju ligga på 100 med allt på högsta!

Mitt Kingpin har bra kylning..smek på ett vattenblock på ditt kort så blir det fin fint! (det har inte jag)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Konstigt för det funkar prima med GTX 970 med HDMI till TV i 3840x2160 60hz

Oh, 60hz är inga problem. Jag har problem med 100hz.

Medlem
Skrivet av Freffo:

@Shinjed: Fyfan! Det låter inte skoj. Hoppas det löser sig med kortet. Jag har ett kort med referenskylare. Så det väsnas lite mer men fick det för ett enastående pris då det släpptes av en privatperson som ville bli av med det.

Ska sälja hel rubbet för att bygga i en Ghost S1 är tanken i höst.

Jo, hoppas EVGA lever upp till ryktet om bra support Nice med S1, funderar med på mITX eventuellt

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Oh, 60hz är inga problem. Jag har problem med 100hz.

3440x1440 i 100hz tar lite mindre bandbredd på kabeln än 3840x2160 i 60hz.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@Shinjed: Det får jag hoppas med för din del.

Ska bli sköj med nytt i höst. Får se om jag stannar vid mITX för alltid efter. Tänker att det är perfekt chassi då jag är på LAN då och då.

1
Skriv svar