Amy Hennig efter EA: "Gud välsigne Sony som stöttar AAA-singleplayer"

Robot
Amy Hennig efter EA: "Gud välsigne Sony som stöttar AAA-singleplayer"

Skuldbelägger inte EA för Star Wars-debaclet.

#amy-hennig, #electronic-arts, #project-ragtag, #star-wars


Medlem
Medlem

"God bless..."
Super cringe...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Är såååå trött på stora online-spel med öppna generiska spelvärldar. Ge mig ett linjärt singleplayer med bra story och snyggt designad spelvärld!

Medlem

... och på 7e dagen spelade gud PS4 Pro.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Är såååå trött på stora online-spel med öppna generiska spelvärldar. Ge mig ett linjärt singleplayer med bra story och snyggt designad spelvärld!

Instämmer!

När det nästan verkar vara ett krav på "open world" i varenda spel nuförtiden så blir jag så trött. Jag avskyr open world vid det här laget, för jag vet att oavsett hur bra jag tycker spelet är, så kommer jag aldrig att orka spela klart det innan jag blir trött på det.

Medlem

@duchovny: precis. Men så länge man kan spela storyn och skita i resten är jag nöjd. Ex spelade jag nyligen ac brotherhood där hade jag klarat strax över 40 % när storyn var klar.

Skribent

Jag säger ja tack till ett VR-spel med henne i spetsen

Medlem

Jag vet inte vad det kan bli, men jag tror ungarna ville ha köttfärslimpa idag. Kör nog på det!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Förstår inte varför det är så mycket snack om att singleplayer är dött?
Som medelålders casual gejmer har man (många?) inte tid att nöta några större mängder multi.

Själv tar jag ett bra single player med grym story över multiplayer varje dag nuförtiden.

Tror snarare att det handlar om att utvecklarna hellre lägger kort tid på stt få ut ett f2p i early access för att se om det bär frukt, och sen hoppas på att folk är villiga att lägga 3 miljarder per månad på in game cosmetics, snarare än att lägga 3-5 år med 100-talet folk på stt bygga en 10h single player story.

Medlem

Kan tänka mig hur bortskämda ps4 ägarna har blivit med dem främsta sp liren som SONY givit ut, fortfarande leverar.
God bless


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av whoo:

Förstår inte varför det är så mycket snack om att singleplayer är dött?
Som medelålders casual gejmer har man (många?) inte tid att nöta några större mängder multi.

Själv tar jag ett bra single player med grym story över multiplayer varje dag nuförtiden.

Tror snarare att det handlar om att utvecklarna hellre lägger kort tid på stt få ut ett f2p i early access för att se om det bär frukt, och sen hoppas på att folk är villiga att lägga 3 miljarder per månad på in game cosmetics, snarare än att lägga 3-5 år med 100-talet folk på stt bygga en 10h single player story.

Problem 1: Du (vi, jag med) är inte huvud målgruppen - målgruppen är just de som kan spendera mykcet mera tid i spel och därmed konsumerar mera och därmed betalar mera (förr eller senare).
Problem 2: Är inte bara f2p, kolla GTA-V, deras huvudinkomst är ingame-pengar som säljs mot RL-pengar - och detta är ingen f2p. Eller Fifa (från bl.a. EA) som säljer till otroliga siffor kort. Från deras perspektiv - varför ska man göra ngt annat om folk köper?
Som tur så har loot-crates fått extremt dåligt ryckte efter BF2 debaklet, fram tills dess var just mycket snack om att single-player är död (EA gör ju nästan enbart online nuförtiden; eller åtminstona fram tills nu, kanske ändrar de sig också).

Med tankte på just PS4 platformen och en del Ubi-Soft spel (inte enbart, bara för att nämna några andra) så ser framtiden som tur ljust ut för dig och mig.

Avstängd

Hon påminner om kvinnliga läkaren i GRAVEN.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

... och på 7e dagen spelade gud PS4 Pro PC.

Så där, fixade ditt misstag.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

...
Med tankte på just PS4 platformen och en del Ubi-Soft spel (inte enbart, bara för att nämna några andra) så ser framtiden som tur ljust ut för dig och mig.

Säger inte att du har fel, men jag kan bara inte komma på något spel som Ubisoft snackat om att den senaste tiden som de ska släppa som enbart kommer vara ett linjärt single player fokuserat spel (som inte är Open world med allt som tillhör), vilket är det EA uttryckte var dött (vilket lett till hela den här memen om att SP är dött).
Assassin's Creed (alla spel i serien), Far Cry (alla spel), Watch Dogs (alla spel), Beyond Good and Evil 2, The Crew 2 och For Honor är alla spel med en live service, open'ish world, någon form av multiplayer men även en singleplayer story (som i många av fallen kan upplevas i co-op.

Nu är det väl lite komiskt ironiskt att det verkar som att Respawn ska släppa ett narrativt single player Star Wars spel 2019 (fast det kanske är open world?) efter att EA gick ut med deras kommentar om just SP spel. Folk verkar tro att EA menade att single player över huvud taget är dött vilket såklart är fel och inte alls vad de menade, men folk vill ju alltid hitta något som EA säger/gör och göra det till något negativt/skruva på orden. Kommer vara intressant att se hur CJW (consumer justice warrior?) ska vända "Inga loot boxes, inget premium/season pass" till något negativt...

Medlem

Hon börjar bli riktigt irriterande med alla dessa uttalanden. Hoppas hon håller klaffen och slutar försöka vinna poäng hos Sony


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Och den förbannade soljäveln sken idag igen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar