11 saker som förbättrats i No Man's Sky sedan (den skakiga) lanseringen

Robot
11 saker som förbättrats i No Man's Sky sedan (den skakiga) lanseringen

Och snart är det dags för multiplayer.

#hello-games, #no-mans-sky


Medlem

Kan ni inte skriva ut vad det är för saker istället för att bara länka en youtubevideo?

Medlem

Såååå, jag kan fortfarande inte lira med mina kompisar?


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Kanske dax att prova detta snart då... är ju billigt nu för tiden

Redaktör
Ponny

@Nioreh: Skriver några saker strax över: "nya ekosystem, fordon, tuffare svårighetsgrader, basbyggande, uppdrag, story". Utöver dessa är det djupare byteshandel, portaler för att snabbresa, terrängeditering, möjligheten att loota kraschade skepp, djupare rymdstrider och fraktfarkoster. Videon är ändå pedagogisk (om än inte djupgående) så den rekommenderas också!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tror jag håller mig till Subnautica


signatur

I drank what?

Medlem

@knerk: 24e ska du kunna det Blev lite sugen på att testa detta nu. Två år av putsande så det bör ju vara ett ok spel nu.

EDIT: Hur kan det kosta 54,99€ på Steam fortfarande? Är det bara för att det kommer nytt innehåll snart?

Medlem

@knerk: Du kan spela med dina kompisar nu, dock så syns de bara som ”orbs”. Dock behöver man samtliga glyphs för att snabbt ta sig till samma system, med hjälp av portaler, som kompisen är på. Med nästa update så kan du spela mer på riktigt med kompisar.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@musse1: Absolut! Jag kan verkligen rekommendera spelet! Har varit helt ok sedan day 1 i mitt tycke, men jag är väl en av få som tycker det

På tal om priset så skulle du passat på under steamrean om du tycker det är för högt.
Men enligt mig är 54,99€ helt ok.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

KoP
Medlem

Har inte lirat NMS på säkert 2 år. Tröttnade ganska snabbt på bristen av innehåll. Ska dock testa igen när mp versionen släpps.

Medlem

Har ju redan köpt det så blir väl att kolla hur det förändrats den 24e juli.. men är det fortfarande 3 typer av Quest för att uppgradera saker som gäller? Är de fortfarande lika sjukt enformiga?

Medlem
Skrivet av knerk:

Såååå, jag kan fortfarande inte lira med mina kompisar?

Multiplayer kommer bli tillgängligt i No Man's Sky Next som är en gratis uppdatering som släpps om drygt 2 veckor. Den här video visar bara vad som hittills har tillkommit.

Medlem

skitspel, oavsett hur mkt det uppdateras kan det aldrig bli värt över 100ing.

som någon sa innan, köp Subnautica istället!


signatur

//monster

Medlem

@KoP: Spelet släpptes 2016 i augusti, körde du closed beta? :O?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@aholman: Hur menar du? 3 quest för att uppgradera vadå? När spelade du senast?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@monsterbenke: Har du kört spelet?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

KoP
Medlem
Skrivet av DitroX:

@KoP: Spelet släpptes 2016 i augusti, körde du closed beta? :O?

Njä. Det var en ungefärlig tidsuppskattning. Lirade det dag 1 och ett par veckor från och till innan det hamnade på hyllan.

Medlem
Skrivet av DitroX:

@monsterbenke: Har du kört spelet?

nä, bara chansade ur saker jag sett i molnen under min senaste av 5000 LSD-trippar


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av KoP:

Njä. Det var en ungefärlig tidsuppskattning. Lirade det dag 1 och ett par veckor från och till innan det hamnade på hyllan.

Då ska du se att det hänt grejer sedan dess, och mer kommer!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

nä, bara chansade ur saker jag sett i molnen under min senaste av 5000 LSD-trippar

Att säga "skitspel" när man inte ens har kört det själv...
Spelet är värt mer än 100kr.

No Man's Sky har fått mycket skit från många håll, men det var mest i början. Jag är en av få som tycker att No Man's Sky har varit bra sedan dag 1. Det har hänt mycket sedan spelet lanserades och att säga att det är ett skitspel idag på grund av dess dåliga lansering etc är ju bara onödigt.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

KoP
Medlem
Skrivet av DitroX:

Då ska du se att det hänt grejer sedan dess, och mer kommer!

Ja det blir säkert som att starta ett helt nytt spel. 😲

Inaktiv

Synd att jag spelade det kanske 20 timmar när det kom för att se så jag inte missade något men det var en besvikelse. Tyvärr kan inget rädda spelet för mig nu vilket är okej men trist då jag såg fram emot det när det släpptes men var mest lögner.

Medlem

Tja, det kanske är dags att skaffa detta spel nu då och köra. Börjar låta som de äntligen kommer nära den vision de pratade sig så varma om med spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Kan ni inte skriva ut vad det är för saker istället för att bara länka en youtubevideo?

Ganska idiotiskt att skriva vad som händer i videon när man kan visa videon direkt istället, eller hur? Videon är släppt av utgivaren och är artikelns källa.

Medlem

@Ahris: Ja då kan man ju sluta skriva artiklar helt. Är ju bättre att skriva en rubrik och bara länka till källorna. Lägg av.

Jag går inte in på fz för att få uppslag till vilka youtubevideos jag ska titta på. Jag går hit för att läsa intressanta artiklar på svenska.

Medlem

Nice. Jag har väntat på feta patcher. Då kanske man kan lägga till det i önskelistan. Det är inte mim genre,men nu känns det som man kan slänga en hundring eller två på det.

1
Skriv svar