Gameplay med snack – Jocke känner på Metro Exodus!

Robot
Gameplay med snack – Jocke känner på Metro Exodus!

17 minuter gameplay i rysk postapokalyps.

#a4-games, #metro-exodus


Medlem

Ja detta har man ju bestämt sig för att köpa oavsett vad.
Såg ju bra ut även om det var youtube i 1080p, Lär bli najs i 4K hdr på oled tv.n.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ser fram mot detta och hoppas det blir bra Jag älskar de tidigare metrospelen (framförallt atmosfären).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot

Har bara läst de två första böckerna 2033 och 2034. Spelen är ju mer actionfyllda än böckerna och första spelet följer bok ett ganska såväl. Men från och med Last Light så gick spelen alltmer sin egen väg.

Nu vet jag att boken 2035 är en mer direkt uppföljare till första boken så behöver läsa den för att se hur spelen och böckerna följer åt varandra. Men generellt så går spelen sin egen väg, vilket jag tror är bra.

Medlem

Märkte avsaknad av gasmask på ytan, har de tagit bort det kravet nu?


signatur

I drank what?

Pansarknekt

Ytan var asläskig i dom gamla spelen. Nu verkar det mer som Stalker. Riktigt snygg grafik är det med


signatur

Ooooh the drama!

Testpilot
Skrivet av Mirage:

Märkte avsaknad av gasmask på ytan, har de tagit bort det kravet nu?

Det har lite med storyn att göra. Bomberna slog ned runt Moskva medan Exodus handlar om att ta sig norrut tror jag mot Sibirien. Utan att avslöja alltför mycket.. Och där är radioaktiviteten inte lika stark, även om den säkert är det bitvis ändå.

Min gissning i alla fall.

Medlem

Bra jobbat! Gillar skarpt "Gameplay med snack"
Praktikant(?) Gurra kom med bra frågor, det kändes ärligt och gav bra insikt i Jocke's demo-spel-runda!

Medlem

Exodus ser bara för vackert ut, måste bara hinna spela ettan och tvåan först

1
Skriv svar