The Bard’s Tale IV pc-släpps 18 september, konsolrelease senare i år

Robot
The Bard’s Tale IV pc-släpps 18 september, konsolrelease senare i år

Ska bli kul att återse "Skara Brae" igen. Fast ärligt sagt, så är jag mer sugen på "Underworld Ascendant" än på "BT4", dä jag spelat en ganska stor samling med spel i stilen "Bard´s Tale, Might & Magic, Eye of the Beholder" de senaste åren och blivit lite övermättad.

Medlem

Kommer det gå att byta från en PC-version till en konsol-version?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Margy:

Kommer det gå att byta från en PC-version till en konsol-version?

Bra fråga! Hittar ingenting om det i detta nu, men känns ju som om det kommer bli en fråga som en del vill ha besvarade nu när konsolversioner är bekräftade. Vi håller ögonen öppna.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vet inte hur många år jag haft det installerat på surfplattan, utan att komma längre än några timmar in... Kontrollerna är så galet jobbiga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kolla era mail om ni inte redan gjort det - Betan släpptes till backers igår.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte hur många år jag haft det installerat på surfplattan, utan att komma längre än några timmar in... Kontrollerna är så galet jobbiga.

Till vilken då? De första 3 bards tale eller den som släpptes på 2000talet som inte alls är lik originalen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Till vilken då? De första 3 bards tale eller den som släpptes på 2000talet som inte alls är lik originalen?

Det av InXile som nämndes i artikeln, känner inte till något annat till Android.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det av InXile som nämndes i artikeln, känner inte till något annat till Android.

Ah...den är inge vidare. Originalen därimot är kickass! Dock är de väldigt oldschool (av naturliga skäl) så det är inte säkert gamers från 2000 talet uppskattar deom.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Älskade originalen, hade några av dem på C64 tror jag.
Det här ser faktiskt kul ut till skillnad från tidigare 'remakes'.

Medlem

Hade alla tre på C64, trean var favorit, tvåan och trean var dock buggiga och man fick trixa för att få dem att flyga.

1
Skriv svar