Little Misfortune - Nytt spel från Fran Bow utvecklarna - Sökes 2D artist!

Killmonday Games
Little Misfortune - Nytt spel från Fran Bow utvecklarna - Sökes 2D artist!

Hej!

Det här är vårt nya kommande spel Little Misfortune.

Det är en interaktiv berättelse som handlar om 8-åriga Misfortune som ger sig ut på äventyr i jakt på evig lycka till sin mor. Med sig har hon en ny vän hon kallar "Mr. Voice".

Det är en rolig samt mörk historia där mycket fokus ligger på valen du gör i dialogerna, blandat med lite pusslande. Little Misfortune delar universum med Fran Bow också!

Här är en liten artikel från Rock, paper, shotgun

Om du någonsin besökt Hedemora i Dalarna så kan du säkert känna igen många miljöer, vi har tagit mycket inspiration från norra Sverige.

Nu har vi en trailer!

https://www.youtube.com/watch?v=ScO3SsbcFSU

Ett snipp ur musiken: https://www.youtube.com/watch?v=KyE0dZK-jx8


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Jasså, har ni lagt ner ert andra spel? Eller ligger det bara på is?

Killmonday Games
Skrivet av kaealy:

Jasså, har ni lagt ner ert andra spel? Eller ligger det bara på is?

Menar du Different Galaxy? Själva produktionen är lagt på is då vi behöver mer resurser för att göra den så stor som vi vill, men vi fortsätter med skrivandet för den och även Fran Bow 2. Nu ska Little Misfortune prioriteras dock, för den är närmast att bli klar


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av bloat:

Menar du Different Galaxy? Själva produktionen är lagt på is då vi behöver mer resurser för att göra den så stor som vi vill, men vi fortsätter med skrivandet för den och även Fran Bow 2. Nu ska Little Misfortune prioriteras dock, för den är närmast att bli klar

Jo, det var Different Galaxy jag menade. Såg poster om det på Facebook tror jag och det såg ju ut som det var på gång, ni experimenterade lite med 3D om jag minns rätt?

Oberoende vad ni tar er för så kommer man köpa produkten, blev riktigt imponerad av Fran Bow och speciellt när man följde lite hur det startade. Har för mig att ni/du gjorde något inlägg här på FZ där du beskrev en dröm om att göra ett spel?

Medlem

Vad har ni för särskilda krav på den artist ni önskar rekrytera till detta projekt? Jag har en sambo som är fantastisk på att rita, hon har en stil och ett tänk jag misstänker hade passat väl, särskilt då hon älskade ert Fran bow!

Tack hjärtligt

Medlem

Hej,

Håller på med eget spel, vill önska er lycka till. Det ser grymt ut.

Utvecklar i Unreal Engine 4.

Killmonday Games
Skrivet av Stora Sture:

Vad har ni för särskilda krav på den artist ni önskar rekrytera till detta projekt? Jag har en sambo som är fantastisk på att rita, hon har en stil och ett tänk jag misstänker hade passat väl, särskilt då hon älskade ert Fran bow!

Tack hjärtligt

Vi kommer göra en ordentlig annons alldeles strax, men i stort sett kräver vi så många arbetsprover som möjligt, god kunskap i Adobe Photoshop och Svenska/Engelska


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Killmonday Games

Nu söker vi även efter en Unity3d programmerare, se annonsens här > https://www.metrojobb.se/jobb/1568218-unity3d-spelprogrammera...


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

1
Skriv svar