Tidernas bästa spelkonsoler – 80-talet!

Medlem

Sonic kom väl först på Mega Drive och var väl inte någon direkt stortitel på Master System? Ärlig fundering. Så jag minns det iaf. Jag körde nog mest Wonder Boy spelen och Psycho Fox

Medlem

@Evilof: Orkar inte ens börja spela gamla Metroid för att bilda mig en uppfattning vs Super Metroid

Har du testat remaken till Gameboy Advance?
Jag är inget Metroid fan, har aldrig klarat av ett enda Metroid spel, men jag tycker remaken av originalet är betydligt bättre.


signatur

ゼルダの城

Medlem

@jonis: Hade också Master System. Lånade Golvellius, riktigt grymt spel men grym soundtrack. Rätt utmanade dock, klarade det först i vuxen ålder. Annars finns jag säkerskilt Wonder Boy serien. Speciellt Wonder Boy in Monsterland och Dragon’s trap. Power strike och Alex Kidd in Shinobi world var också riktigt bra.

Medlem

Amiga 500, starkaste minnet är polarens Amiga, han hade ett brännbollsträ som han fick smacka till Amigan med för att den skulle läsa disketten, sen användes brännbollsträt även till sidan av TVn när lysröret flimmrade, blev genast bra bild igen. Det var tider det =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av boneless:

Sonic kom väl först på Mega Drive och var väl inte någon direkt stortitel på Master System? Ärlig fundering. Så jag minns det iaf. Jag körde nog mest Wonder Boy spelen och Psycho Fox

Du har rätt. Sonic blev väl t o m dragplåster för Mega Drive vill jag minnas, och hängde med konsollen om man hade tur att få tag i den versionen (slutsåld överallt). Först senare kom en rätt blek version till Master System.

Skrivet av Lauchen:

@jonis: Hade också Master System. Lånade Golvellius, riktigt grymt spel men grym soundtrack. Rätt utmanade dock, klarade det först i vuxen ålder. Annars finns jag säkerskilt Wonder Boy serien. Speciellt Wonder Boy in Monsterland och Dragon’s trap. Power strike och Alex Kidd in Shinobi world var också riktigt bra.

Så minns jag också Golvellius, svårt! Wonder Boy-spelen var galet bra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Sonic var ju enormt när det kom till Megan! Vilken grafik det hade! Minns recensionerna i speltidningarna som man köpte och bilderna man dreglade över. Syrrans pojkvän köpte en Mega Drive och när jag var på besök så fick jag testa Sonic och Mega Drive för första gången... Golvad direkt!

Vilken upplevelse, en grafisk käftsmäll att komma från Alex Kidd in miracle world på Master System till Sonic på Megan.
Senare kom Sonic som sagt även till Mastern och även fast dom inte hade samma magiska grafik så var dom verkligen inga bleka kopior utan riktigt bra spel med egna finesser som linbanor och hängglidare bland annat.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar