Idag fyller Star Wars: Knights of the Old Republic 15 år

Robot
Idag fyller Star Wars: Knights of the Old Republic 15 år
Medlem

Guldåldern för Star Wars-spel det där. Inte lika mycket nu längre...

Hoppas dock detta får samma uppdateringar som uppföljaren fick, för det finns en hel del problem.

Medlem

Andra tider det, fy fan vilka gems som släpptes.

Medlem

Skulle nog bara vilja se en trea om den gjordes av en studio som nyligen visat att de kan leverera. Typ CDprojekt RED, Larian eller dyl. Rockstar skulle nog också kunna bli bra, men känns inte riktigt som derad nisch. Är skralt med förtroende från min sida för de gamla klassiska drakarna i branschen.

Medlem
Skrivet av Jaasii:

Skulle nog bara vilja se en trea om den gjordes av en studio som nyligen visat att de kan leverera. Typ CDprojekt RED, Larian eller dyl. Rockstar skulle nog också kunna bli bra, men känns inte riktigt som derad nisch. Är skralt med förtroende från min sida för de gamla klassiska drakarna i branschen.

Larian helt klart, men det är väl inget fel på Obsidian Entertainment (Pillars of eternity) och inXile (Wastelands 2 och Torment: Tides of Numenera)? Tror Skulle hellre faktiskt se ett nytt KOTOR från Obsidian Entertainment med en vettig budget och inga galna tidsbegränsningar som de hade med KOTOR2.

Vill verkligen inte se ett KOTOR 3 utvecklat av Bioware. De har inte gjort ordentliga RPGs sen Dragon Age Origins.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Medlem

Har spelat bägge så många gånger, men hade det kommit en remake hade det nog kunnat bli några svängor genom galaxen till


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nu blev jag allt sugen att köra igenom det en ytterligare gång! Psst, spelet är bakåtkompatibelt med Xbox One och ingår i Game Pass för de som undrar.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Ge mig en trea av Obsidian som utspelar sig innan första spelet. Samma mysiga mörker som i TSL och helst inte en "rädda galaxen"-handling.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Ha den äran!


signatur

Meep!

Medlem

Kanske skall spelas senare i år men först ska Jade Empire som fyllde tonåring i våras avverkas.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Kanske skall spelas senare i år men först ska Jade Empire som fyllde tonåring i våras avverkas.

Av Biowares spel är nog Jade Empire min favorit. Även om tex. Baldur's Gate hade fler minnesvärda enskilda händelser så är Jade Empire det jag gillade bäst i sin helhet.

Medlem

@kaealy: De blidde inbakade under "och dyl", lam gardering visserligen. Har haft fullt upp med småbarn sista åren så har inte hängt med riktikgt i vem som gjort vad.

CFW
Medlem

Om mitt minne stämmer så har jag för mig att BioWare gått ut med att The Old Republic är att räkna som KOTOR 3 (och med alla de storylines till de olika klasserna KOTOR 4, 5 och 6)

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@CFW: Jag (och gissningsvis många andra) känner inte att det är samma sak. Ge mig ett renodlat singleplayerspel utan MMO-inslag istället – ett riktigt KOTOR 3.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Och Jedi Academy samma år. Jesus...

Medlem

Det blir väl att spela det här för 100:de gången eftersom EA inte klarar av att göra någon vettigt med IP:n.

Medlem

Spelade igenom det här om veckan. Alternerade mellan mobil (för när man inte va hemma) och dator, så enkelt nu att bara föra över spar filen mellan de 2 o fortsätta

Medlem

Ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat! Hoppas på en HD update likt android/Ios versionen!

Medlem

Skulle gärna se remakes på detta och på ett färdigt KOTOR 2. Men gör om i KOTOR så att man kan påverka sina följeslagare som i KOTOR 2. Istället för att *spoiler* behöva ha aggressiv förhandling med vissa av dem om man kanske inte är jätte snäll. Hade gärna sett här med hur man korrumperar sin omgivning.

Hade ingen aning om detta men började en ny genomspelning av KOTOR i veckan :).


signatur

It´s a trick, get an axe.

Medlem

Vilket toppenspel detta var/är. Den twisten som finns i storyn är bland de bästa jag vart med om storymässigt. Stort hurra för Kotor!

1
Skriv svar