Darksiders III-gameplay visas upp i videoform

Robot
Darksiders III-gameplay visas upp i videoform

Köttiga strider och Vulgrim-shopping!

#darksiders, #nordic-games


Skribent

Jag vet inte vad det är, men det ser bara sjukt tråkigt ut.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Jag diskuterade detta med @Gustav Höglund nyss, att detta är en liten evolution av vad Darksiders-spelen varit tidigare, men att God of War (2018) dessvärre för Nordic Games får det här spelet att se mindre imponerande ut. De tidigare spelen hanterade inte det spelmekaniska lika bra som exempelvis de äldre God of War-spelen, men det hade äventyrandet och de lätta rollspelselementen som kompenserade för det. När nu GoW 2018 gör allt det där och med mycket högre kvalitet kan DS3 nog ha det lite svårt att hävda sig.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

@Loevet Samtidigt gör det att för t.ex. mig finns det lite extra sug på spel i stil med just orginal-GOW. Nya GOW är så annorlunda spel i sig att det inte riktigt tar fokus från denna typ av klassisk action-äventyr.

Dock vet jag inte om klippet ovan direkt sålde det. Något som inte känns helt 100.

Medlem

@Loevet: Visst, God of War är ett fantastiskt spel, men det kändes inte som ett God of War för mig. Ett spel med den gamla typen av GoW-strider och förhoppningsvis utan massa tråkiga fetchquests låter riktigt bra enligt mig.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Det är någonting med grafiken som får det att se ut som en remaster av ett spel till 360/PS3 anno 2010. Kan inte riktigt släppa det, men hoppas det blir kul!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Det är någonting med grafiken som får det att se ut som en remaster av ett spel till 360/PS3 anno 2010.

Exakt så kände jag när jag såg detta klippet. Kan inte sätta fingret på vad det är men fick sånna extrema "remaster av ett äldre spel"-vibbar av det här.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@duchovny: Jag håller med, när jag först såg videon tänkte jag att det är en liten studio som förmodligen inte får en jättebudget från Nordic Game, men med tanke på vad Ninja Theory kunde göra med Hellblade på liten budget kan den visuella ribban inte helt ursäktas. Men förhoppningsvis utvecklar de spelmekaniken lite längre än vad videon antyder.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Personen som spelar får det ju att se ut som en slugfest. Fattar inte varför han/hon konstant ställer sig och bara glor när Darksiders är konstant action.

Medlem

War hade sin ultimat form när han blev stor och allt bara dog..
Death blev liemannen och dräpte alla..
Säg inte att Fury bara får "eld" hår när man aktiverar hennes Ultimata?
Vill se vad denna dam drar fram för otäckhet när hon blir sur(are)

Medlem

Jag tror det är en grej specifikt som gör att det ser trist ut, tempot.

Det är för få fiender och för långt emellan striderna. Ett Darksiders med Doom tempot hade varit röjigt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Personen som spelar får det ju att se ut som en slugfest. Fattar inte varför han/hon konstant ställer sig och bara glor när Darksiders är konstant action.

Är inte helt ovanligt. Många journalister har inga "spelskillz" alls. Kolla bara på Cuphead demot... Darksiders 3 kanske är riktigt roligt men som du säger så ser det mer ut som personen är mer intresserad av level designen. Dock tycker jag det är lite dumt att visa upp så lite av vad karaktären kan göra. Videon får mig att känna "meh". Jag har precis börjat spela GOW men det tog lång tid innan jag fick intresset att se vad spelet hade o ge. Än så länge är jag inte besviken..

Medlem
"Hej, detta tycker jag om detta men jag vet inget alls om detta."

@Loevet: Du inser att Ninja Theory har en helt annan grundstil att förhålla sig till (läs: antingen Heavenly Sword, vilket mest bara handlar om realism, eller ingen alls) än vad skaparna till Darksiders har. Att ni sitter och gör er lustiga över hur spelet ser ut när animationerna och den grafiska stilen är riktigt snyggt gjorda, samt hanterar betydligt mer miljövarianter än Hellblade: Senua's Sacrifice gjorde (därmed måste tid läggas på att skapa fler olika typer av assets och se till att stilen fortfarande håller), visar mer hur lite ni känner till om spelutveckling än hur bra spelet ser ut.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar