Stavfel delvis ansvarigt för stendum AI i Aliens: Colonial Marines

Robot
Stavfel delvis ansvarigt för stendum AI i Aliens: Colonial Marines

Ett halmstrå på stacken av designfel.

#alien, #gearbox


Medlem

Så brutalt jävla pinsamt, att ingen åtgärdat det är ju bara helt sinnessjukt

Gnällkuk

*facedesk*


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Helt underbart!

eld
Medlem

Innan alla skrattar jättehögt åt att detta fel existerar: Det här är rätt vanligt att sånt händer.

Problemet är väl att QA noterat att AI varit trasigt men utvecklare aldrig fick någon slags tid till att hitta problemet och fixa det, och när de inte tycker att de har tid att fixa ett sånt problem så säger det en hel del om vilket skick spelet släpptes i.

Medlem

@eld: Exakt, tänk dig hur mycket kod ett spel innehåller och en bokstav blev fel. I detta fall orsakade detta fel ett så pass otydligt fel i spelet att ingen annan i teamet la märke till det.

Klumpigt men mänskligt.

Medlem
Skrivet av B-itta:

@eld: Exakt, tänk dig hur mycket kod ett spel innehåller och en bokstav blev fel. I detta fall orsakade detta fel ett så pass otydligt fel i spelet att ingen annan i teamet la märke till det.

Klumpigt men mänskligt.

Låt det vara en läxa åt alla andra; se till att ha system som skriker till med varningar i koden när något går snett. (Eller skippas överhuvudtaget som i detta fallet.)

Medlem
Skrivet av B-itta:

@eld: Exakt, tänk dig hur mycket kod ett spel innehåller och en bokstav blev fel. I detta fall orsakade detta fel ett så pass otydligt fel i spelet att ingen annan i teamet la märke till det.

Klumpigt men mänskligt.

Jag vet inte hur stressade utvecklarna var, men ett enkelt test borde hittat detta fel automatiskt. Antar att de skrev och pushade all kod utan att testa den.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vänta. Fixade dom aldrig spelet?

Medlem
Skrivet av Zensu:

Vänta. Fixade dom aldrig spelet?

Nej, knappt spelbart tills moddare fixade det.

Avstängd

Inte så ovanligt... hade stora problem med min mod till Skyrim som krävde en förändring i .ini-filen.. var 100% säker på att jag skrev rätt, problemet är att för att det ska funka måste man stava fel, i detta fall "texure" istället för "texture". Gissa om det tog tid att komma på..

Medlem
Skrivet av kaealy:

Nej, knappt spelbart tills moddare fixade det.

Inte första gången man stött på detta iof *Host* Bethesda *host* men tycker det är riktigt riktigt dåligt gjort av dom.

Medlem
Skrivet av B-itta:

@eld: Exakt, tänk dig hur mycket kod ett spel innehåller och en bokstav blev fel. I detta fall orsakade detta fel ett så pass otydligt fel i spelet att ingen annan i teamet la märke till det.

Klumpigt men mänskligt.

Omänskligt klumpigt skulle jag säga, eller också var det bara ingen som brydde sig. Inte helt osannolikt med tanke på kontroverserna runt det här spelet.

Avstängd
Skrivet av MaxWarp:

Omänskligt klumpigt skulle jag säga, eller också var det bara ingen som brydde sig. Inte helt osannolikt med tanke på kontroverserna runt det här spelet.

Jodå, de balanserade to.m om hela A.I'n efter kritik, och allt medans denna bug fanns (utan deras vetskap). Det gör det hela om möjligt ännu mer dråpligt.

Hur svårt kan det vara, att som i många andra spel, har ett konsolfönster som öppnas och säger "Error!!!! Känner inte igen koden 'asdfadgfdgdf' var god kontrollera Älgens Återkomst.ini Rad 12!"

Medlem

@Harmond: Älgens Återkomst lät som ett bättre spel än Aliens: Colonial Marines.


signatur

I drank what?

Medlem

Fantastiskt roligt. Men det var nog inte AI:n som var det främsta skälet till varför spelet tankade.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

NuZ
Testpilot

Så dåligt spel med mycket fuffens bakom med utlåning av personal mm som Sega fortfarande betalade osv. Spelet fick mig att helt sluta förboka spel.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

@Dunder: Från 2006 till 2013 så så stressade kan de inte varit. Försenades flera gånger också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar