Remedys mål? Att bli bäst av alla på "vissa typer av spel"

Robot
Remedys mål? Att bli bäst av alla på "vissa typer av spel"

Gäller detta månne "typen" tredjepersonsaction?

#control, #entertainment, #remedy


KoP
Medlem

En röd tråd i Remedys spel (förutom Alan Wake tror jag) är ju att dom leker med tid i alla dess former, vilket också verkar ligga i fokus i deras nya spel. Kanske är det dom menar med att "bli bäst på en viss typ av spel"?

Medlem

Otrolig atmosfär i alla deras spel!

Medlem

Gillar alla Remedys spel skarpt. Överst på min lista av spel jag skulle vilja se en remake utav är Max Payne 1 och 2.

Geeks Gaming

Ge oss nytt Max Payne i stil med 2an. Dock sitter ju rockstar på ipn

Inaktiv

Deras bästa spel måste ändå vara Max Payne 3

Medlem

Jag vråldiggade quantum break. Alan wake vart riktigt nice också men startade tyvärr max payne försent för att uppskatta det.

Medlem

@anon_119148: Det var Rockstar som gjorde Max Payne 3, inte Remedy.

Medlem

"when a player sees our game, intuitively he or she is not able to compare it immediately with another game"

Nä, Control ser inte alls ut som Quantum Break ................................................................ ,,

Medlem

"Världsrekordet i kort hals innehas av en giraff,
för girafferna är dom enda som mäter sina halsar"
/Blandaren


signatur

autograph

Medlem

"Käre Gud, kan jag inte få bli världens bäste 1:e violinist
och om inte det går så vill jag bli världens bäste 2:e violinist.
Käre Gud, kan jag inte få bli världens bäste trombonist.
Men om inte det går, så låt mig åtminstone bli världens sämste trombonist."
/Blandaren


signatur

autograph

Medlem

Vem målade bäst av Picasso eller Michelangelo och hur avgör man det?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag gillade i och för sig alla de spelen, men Max Payne 2 är nog den jag hade roligast med

Medlem

Max Payne 1 och 2 är ju klockrena, svårt att välja mellan dem, men 2an är nog liiiite lite starkare i min mening.

Alan Wake var sjukt mysigt också, Max Payne i Twin Peaks skrivet av Stephen King liksom. Underskattat.

Medlem

@Metroid: Michelangelo målade bäst, Picasso var kass. Avgjort!

Medlem

@Metroid:
Man brukar ju säga att man inte kan jämföra konst, men de som lyckats göra sig uppskattad av flest människor borde väl anses som bäst, oavsett konstform?

Medlem

De är ju bäst på genren spel där du stannar för att titta på en jätteliten tv mest hela tiden.

Medlem
Skrivet av snickerboa:

@Metroid:
Man brukar ju säga att man inte kan jämföra konst, men de som lyckats göra sig uppskattad av flest människor borde väl anses som bäst, oavsett konstform?

Så, mest populär är samma sak som bäst? Om vi tar exemplet med personer som är väldigt populära men som uppför sig som svin generellt, är de bättre än andra människor? Jag tror du förstår min poäng.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Bourne Conspiracy måste vara de bästa "den typen av spel" jag har spelat.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Så, mest populär är samma sak som bäst? Om vi tar exemplet med personer som är väldigt populära men som uppför sig som svin generellt, är de bättre än andra människor? Jag tror du förstår min poäng.

Förstår din poäng till 100%. Men populär är väl inte samma som uppskattad heller?

Medlem
Skrivet av snickerboa:

Förstår din poäng till 100%. Men populär är väl inte samma som uppskattad heller?

Jo, det är faktiskt samma sak som uppskattad.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jo, det är faktiskt samma sak som uppskattad.

Skrivet av Metroid:

Jo, det är faktiskt samma sak som uppskattad.

Hehe ja ok. Men som i ditt exempel med personer så behöver väl inte en populär människa som är ett svin vara mest omtyckt? Men han har ju lyckats bäst med att bli populär. Picasso kanske var ett svin men fler kan ju ändå gilla hans tavlor (rent hypotetiskt så klart)

Medlem
Skrivet av snickerboa:

Hehe ja ok. Men som i ditt exempel med personer så behöver väl inte en populär människa som är ett svin vara mest omtyckt? Men han har ju lyckats bäst med att bli populär. Picasso kanske var ett svin men fler kan ju ändå gilla hans tavlor (rent hypotetiskt så klart)

Det är återigen samma sak som populär dock Min fråga kvarstår: är en populär/omtyckt/uppskattad person automatiskt 'bättre' enbart för att h*n är just populär? Poängen jag försöker komma till är att Remedy försöker uppnå något som inte går att uppnå, eftersom det är en subjektiv bedömning som skiljer sig åt mellan varje individ. Det de däremot kan åstadkomma är det bäst säljande spelet inom en viss kategori. Alltså, mest populärt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det är återigen samma sak som populär dock Min fråga kvarstår: är en populär/omtyckt/uppskattad person automatiskt 'bättre' enbart för att h*n är just populär? Poängen jag försöker komma till är att Remedy försöker uppnå något som inte går att uppnå, eftersom det är en subjektiv bedömning som skiljer sig åt mellan varje individ. Det de däremot kan åstadkomma är det bäst säljande spelet inom en viss kategori. Alltså, mest populärt.

Hehe jadå jag är helt med på det. Men dom menar nog något mer specifikt. Typ bäst försäljning eller kritik. Dvs något mätbart. Kunde helt klart varit tydligare

1
Skriv svar