Star Citizen-backare förlorar rättegång mot RSI

Medlem

@tricky: Ja, det är ganska ruttet. Kolla på Terms and Conditions May Apply (https://www.imdb.com/title/tt2084953/) om du verkligen vill tappa förtroendet för hur lömskt designat vissa användaravtal är utformade.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det är många som har fått tillbaka sina pengar pga medicinska anledningar. Var någon som hamnade i en olycka som fick pengarna för att skulle kunna betala sina sjukhus kostnader. Problemet här är att många missbrukar systemet, det är därför CIG kämpar tillbaka mot personer som kräver refunds. Många verkar tro att starcitizen är en bank så dom kan ta ut pengarna i efterhand.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Tråkigt med MS, men det har väl stått klart rätt länge att det skulle finnas FPS element? Till och med sedan Kickstartern? Hade han sin MS diagnos under tiden han donerade? Det är ju intressant i sammanhanget då spelet har utvecklats ett tag nu.

Kanske skulle ta tillfälle till akt och lära sig något utav detta istället, som att inte spendera sina pengar på något så här idiotiskt i framtiden?

Gnällkuk

@Priapsi: Tack för tipset! Den ska jag ta och spana in


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Hans första pledge gjordes innan det var klargjort att det skulle vara förstaperson främst då det var under golden ticket eventet. Men alla hans senare pledges är mycket riktigt efter spelet redan annonserat sin breddning efter alla pengar flödade in.

Grejen är att dommmaren var på hans sida gällande ToS men förkastade det då han gjort massa pledges med nya ToS efter det, så dommaren ansåg han godkännt nya då han donnerat efter flera ggr.

Medlem

S H I T D E V


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

Det må ha stått klart att FPS är en MÖJLIGHET länge, men hur länge har vi vetat att vi TVINGAS till skiten? Har ärligt talat inte så jädrans mycket koll på skiten längre. Spelet blir alltmer något jag är totalt ointresserad av, tyvärr som sagt även Sq42. Man hoppades ju in i det längsta att de inte skulle skita ner solospelet med en massa trams, men...
...Tror i och för sig att allt de "lagt till" Sq42 mest är en ursäkt för att inte släppa det spelet... heller. Om det är så dåligt som jag befarar - måtte jag ha fel - så riskerar ju det fortsatta pengaflödet att då ut.

Men det är ju kul att de fortsätter göra massa nya skepp trots att skeppen spelar allt mindre roll i spelet för varje år(tionde) som går. Anyway, kul för de spelare som ändå eventuellt får det spel de vill ha och har tid att spela igenom alla walking'n'talking "simulation"-delarna för att periodvis få lite rymd pew pew. Unnar er det, men längtar fortfarande efter Freespace2018edition.

Medlem

Känns rimligt att ta med vad det är för skiljedomsklausul? Vad den säger?

Spontant känns det rimligt i mina öron då alla features osv i ofärdiga Kickstarter (osv) projekt aldrig är löften utan förhoppningar. Finns ju inte ett Kickstarter-projekt mig veterligen som fått in alla features, stretch-goals osv dom sagt. Skulle man kunna stämmas för allt sånt skulle ju inte Kickstarter gå att använda över huvud taget utan att riskera total konkurs.

Rimligare i min mening vore om folk blir införstådd på att mål inte är löften i ofärdiga projekt, eller om man inte finner sig i det väntar tills spelets släpps före man skickar in stålar.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar