Hur tar man bort filer från flera foldrar samtidigt?

Avstängd
Hur tar man bort filer från flera foldrar samtidigt?

Någon som vet hur man gör en batch script som tar bort filer från flerar foldrar? T ex. skulle jag vilja ta bort .png filer från många foldrar som finns i foldern bilder. Jag vill inte att .jpg filer som finns i samma foldrar där .png filerna finns ska tas bort.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Gå till den mappen som har filerna du vill ta bort och sedan.

del "*.png"


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Avstängd

Det här är vad jag gjorde men det funkar inte: del /s /q /f C:\Users\xxxxx\Pictures*.png.

Medlem

Total Commander är i nästan alla fall svaret på alla hanteringar av några filer i windows.

I just ditt fall kan du ställa dig i en mapp och trycka ctrl+b så får du alla filer i aktuell mapp och samtliga filer i undermappar listade i samma fönster. Där kan du således välja att markera alla png-filer genom att trycka på + och skriva *.png och trycka [enter]. Därefter trycker du delete så är det klart.

Samtliga kommandon ovan finns i menyer men går förstås snabbast som jag listat det.

www.ghisler.com

Vet du vad Norton Commander var för nåt så vet du exakt vad du kan vänta dig av Total Commander. Programmet är helt fullständigt att köra med en nag-screen vid uppstart om man inte köper det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Avstängd

@Kane: Tack för tipset!

Medlem
Medlem

Jasså, det blir en filhanterar-tipsar-tråd. Kul!
Då tipsar jag om Multi Commander: gratis och kraftfull.
http://multicommander.com/

Medlem

Sorterar du i porrmappar eller är det ett Hyperspin-projekt du håller på med?

Medlem
Skrivet av Kane:

Total Commander är i nästan alla fall svaret på alla hanteringar av några filer i windows.

I just ditt fall kan du ställa dig i en mapp och trycka ctrl+b så får du alla filer i aktuell mapp och samtliga filer i undermappar listade i samma fönster. Där kan du således välja att markera alla png-filer genom att trycka på + och skriva *.png och trycka [enter]. Därefter trycker du delete så är det klart.

Samtliga kommandon ovan finns i menyer men går förstås snabbast som jag listat det.

www.ghisler.com

Vet du vad Norton Commander var för nåt så vet du exakt vad du kan vänta dig av Total Commander. Programmet är helt fullständigt att köra med en nag-screen vid uppstart om man inte köper det.

<3 Total Commander. Kört med Total commander sen, tja.. Windows 3.11.

Avstängd
Skrivet av kaealy:

Sorterar du i porrmappar eller är det ett Hyperspin-projekt du håller på med?

Bara vanliga tråkiga bilder. Jag vet inte hur bilderna fick dubbletter med png filtillägg.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Det här är vad jag gjorde men det funkar inte: del /s /q /f C:\Users\xxxxx\Pictures*.png.

cd C:\Users\xxxxx\Pictures
del /S *.png


signatur

no remorse

1
Skriv svar