Vilken konsol skulle du ta med till en öde ö?

Medlem
Som en film
Skrivet av Sipmo:

Aja, begränsningen ligger dock bara på att du endast får ta med en (1) konsol.

På den magiska ön finns det (om nu fantasin tillåter) en 8 vånings herrgård eller slott, med tjänstefolk som ständigt kommer springande med mat och kaffe medan de är klädda i frack eller Maid-outfits. På kvällen kan du bada i jacuzzi, käka och dricka vad du vill ifrån alla världens hörn.

Det enda som är förbjudet är att:
1: lämna ön eller
2: spela på något annat än din valda konsol.

TV och projektorer finns det ett överflöd utav, och fler kan beställas ut vid behov

Edit:
Hoppas ingen tog illa upp av att jag fantiserade fram detta exempel.

Detta skulle man ju filmatisera.

Man hamnar på en öde ö.
Det enda man lyckades rädda var sin favorit konsol.
Tillslut upptäcker man att det finns en herrgård på ön med en massa tjänstefolk och då inser man att ön inte alls var så öde som man hade trott tidigare.

När man varit på ön ett tag och levt gott och man bestämmer sig för att försöka få hjälp att ta sig hem igen så inser man att ingen på ön är villig att hjälpa till.
Man har blivit deras fånge och får under inga omständigheter lämna ön.

Hur ska detta sluta?

Vad tycker du, vad skulle en sådan film heta?


signatur

ゼルダの城

Avstängd

Ja du? Vad ska man svara på det? Jag tar nog en X Box. Nej förresten. Jag tar nog en Playstation.

Medlem

Äsch, med de förutsättningarna så går det ju inte att få in en känga mot onlinekrav!

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Detta skulle man ju filmatisera.

Man hamnar på en öde ö.
Det enda man lyckades rädda var sin favorit konsol.
Tillslut upptäcker man att det finns en herrgård på ön med en massa tjänstefolk och då inser man att ön inte alls var så öde som man hade trott tidigare.

När man varit på ön ett tag och levt gott och man bestämmer sig för att försöka få hjälp att ta sig hem igen så inser man att ingen på ön är villig att hjälpa till.
Man har blivit deras fånge och får under inga omständigheter lämna ön.

Hur ska detta sluta?

Vad tycker du, vad skulle en sådan film heta?

Hans och Greta

bild: Carol Lawson


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Hans och Greta

Hans och Greta och den magiska ön.

Kan inte någon redigera den bilden så att det ser ut som att de och huset är på en ö och Hans håller i ett Playstation eller något


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Detta skulle man ju filmatisera.

Man hamnar på en öde ö.
Det enda man lyckades rädda var sin favorit konsol.
Tillslut upptäcker man att det finns en herrgård på ön med en massa tjänstefolk och då inser man att ön inte alls var så öde som man hade trott tidigare.

När man varit på ön ett tag och levt gott och man bestämmer sig för att försöka få hjälp att ta sig hem igen så inser man att ingen på ön är villig att hjälpa till.
Man har blivit deras fånge och får under inga omständigheter lämna ön.

Hur ska detta sluta?

Vad tycker du, vad skulle en sådan film heta?

Det där är ju i princip Odyssén, minus tvspelskonsolen.

123
Skriv svar